Gå til innhold

Barn i handlekurven

Fremhevede innlegg

Gjest noproblem
Skrevet

Og hadde jeg latt de to marene gå selv de få gangene jeg må ha dem med meg i butikken. Så kan man ta seg faen på at noen hadde kaklet surt om de to ungene som løp mellom reolene, hujet og skrek, lekte gjemsel, rev ned ting og grabbet tak i folk.

Nei, ikke ADHD men to helt normale 3 og 5. Som bare synes det er gøy å gå pent og holde i vogna i to minutter.

VASK maten din før du eter den.

Skriver under her. Foreldre som lar barna gå rundt selv hadde fått passet sitt påskrevet de også. Handlevogner er og blir uansett ikke bakteriefrie, maten er jo gjerne emballert både en og to ganger, og det som ikke er det pakker du gjerne i en pose og vasker hjemme før du spiser det. Hva er problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er jammen glad jeg ikke tenker så mye på bakterier som enkelte gjør. Da hadde jeg ikke tord å gå ut, tror jeg.

Gjest Dhanu
Skrevet

Haha, slike tråder er hysterisk morsomme. Folk som prøver å finne argumenter for at barn skal forbys fra butikker, fly, tog, buss, fra å være ute i rushtida, fra å være ute rent generelt, fra å være i offentligheten rent generelt, og det flotta argumentet er ofte "resten av verden syns ikke gullet er så sjarmerende som det du syns". Vel, resten av verden syns ikke dere barnofober er så sjarmerende som dere selv syns heller, men vi tillater dere å være i offentligheten likefullt ;)

Ser ikke problemet med barn i handlevogna. Som andre sier: Den maten som ikke er pakket inn i butikken bør dere vaske uansett før dere spiser den.

Og: Er dere så bakteriefobe så kan dere jo ikke betale med penger heller, tenk på alle som har tatt på dem etter å ha gjort litt av hvert med hendene først. Og heller ikke med kort, tenk på alle hender som har tastet inn koden sin før deg. Og tenk på kassadama, som berører både maten og pengene. Litt av hvert for dere å tenke på her ;)

Skrevet

Verden er full av folk som leter etter noe å irritere seg over.

Skrevet

Verden er full av folk som leter etter noe å irritere seg over.

Enig!

Har en bekjent som i fullt alvor mente det skulle være regler for når folk kunne klippe plenen sin. (mellom 16 og 18 på hverdager, og aldri i helgene...)

Grunnen til tidspunktet? Det var sånne tider HAN pleide å klippe sin plen, og han skulle gjerne hatt det slik at alle laget støy på samme tidspunkt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Som flere har har skrevet; en ting er at det blir mer bakterier, men det viktigste er alt det er farlig for barna. Foreldre bruker tusenvis av kroner på vogner for at det skal være det beste og tryggeste for barna. Alikevel putter de ungen i en gittervogn av stål som kun er laget for varer, IKKE for mennesker. En urolig unge eller en liten ujevnhet i gulvet er nok til at vognen går rundt. Jeg har jobbet i butikk selv og har sett dette flere ganger, så det er ikke det at jeg er hysterisk på noen måte. Hadde jeg vært butikksjef i en butikk hadde jeg definitivt satt opp skilt om at dette var forbudt. Jeg ville ikke ha risikert å bli erstatningsansvarlig fordi foreldre er for late til å passe skikkelig på barna sine.

Gjest Dhanu
Skrevet

Jeg ville ikke ha risikert å bli erstatningsansvarlig fordi foreldre er for late til å passe skikkelig på barna sine.

Hva vil det si å passe skikkelig på barna sine, da? Det er jo ikke slik at folk syns det er kjekt at barna løper rundt i butikken heller. Og jeg er ganske sikker på at hundehalsbånd på barn er etisk diskutabelt, det samme å sette de små alene hjemme mens foreldre er ute og handler.

Barnet mitt står i vogna, og det er ikke fordi jeg "er for lat til å passe skikkelig på barna" mine. Kan ikke si at tråden har kommet opp med gode argumenter for at jeg skal slutte med det heller. At vogna bikker er jeg ikke spesielt redd for all den tid jeg holder i den hele tida og kan avverge at barnet faller ut, for jeg er nemlig ikke "for lat til å passe skikkelig på" barna mine.

Skrevet

Haha, slike tråder er hysterisk morsomme. Folk som prøver å finne argumenter for at barn skal forbys fra butikker, fly, tog, buss, fra å være ute i rushtida, fra å være ute rent generelt, fra å være i offentligheten rent generelt, og det flotta argumentet er ofte "resten av verden syns ikke gullet er så sjarmerende som det du syns". Vel, resten av verden syns ikke dere barnofober er så sjarmerende som dere selv syns heller, men vi tillater dere å være i offentligheten likefullt ;)

Ser ikke problemet med barn i handlevogna. Som andre sier: Den maten som ikke er pakket inn i butikken bør dere vaske uansett før dere spiser den.

Og: Er dere så bakteriefobe så kan dere jo ikke betale med penger heller, tenk på alle som har tatt på dem etter å ha gjort litt av hvert med hendene først. Og heller ikke med kort, tenk på alle hender som har tastet inn koden sin før deg. Og tenk på kassadama, som berører både maten og pengene. Litt av hvert for dere å tenke på her ;)

AMEN.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg takler bakteriene, men grus og søle på maten min vil jeg ikke ha. Ja, den var innpakket men jeg har dratt sandkassesand ut av en handlepose - fordi det var sølete ute og det hadde stått unger i vognen og det lå igjen søleklatter.

Har en fireåring selv som fra han var to år har trillet liten vogn selv - kjempestas å få hjelpe til og kanskje på grunn av det eller noe annet, så har jeg unge det går an å ha med ut blant folk og som skjønner at man ikke ter seg som apekatter og klatrer inn i kjøleskapene i butikken. Vognen har et sete - hvorfor ikke bruke det?

Det GÅR an å sitte i kjøledisken også, og maten der ER pakket inn, men det betyr ikke at vi gjør det.

Hvorfor er det slik at noen bare ikke KAN innrette seg?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, kanskje vi bare skal sette fra oss barna i frysedisken? Maten er jo innpakka uansett.

Og hvorfor ikke ta beina på bordet på restaurant, eller i hvertfall mcdonald's, der er vel bordet fult av bakterier uansett.

Egentlig så kan vi jo bare slutte vaske hendene. Må'kke være så hysterisk.

:ironi:

Skrevet

Hvorfor gidder du å irritere deg?Ærlig talt, get a life....

Skrevet

HALLO!! Vi kan ikke sette barna i frysedisken! Det er jo kaldt der! Oppi frukten er mye bedre - når det ikke er bananfluesesong.

Skrevet

I prinsippet ville jeg nok vært imot det, men siden jeg vet at de vognene aldri blir vasket uansett, pakker jeg alltid inn all mat. Så da er det jo greit. Men barn som står i setet på kollektivtrafikk blir jeg skikkelig irritert av! Er det virkelig en stor utfordring å ta av barna skoene? Vi skal faktisk sitte der ellerpå :kjefte:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes egentlig det er greit med barn i handlevogner, men jeg synes at man kan ta av støvler hvis det er midt på vinteren, da søle o.l. ikke er så koselig, selv om ting er pakket inn. Det er tross alt veldig grisete, og spesielt upraktisk i butikker som coop og smart club som selger klær og div. annet i tillegg til mat.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

HALLO!! Vi kan ikke sette barna i frysedisken! Det er jo kaldt der! Oppi frukten er mye bedre - når det ikke er bananfluesesong.

Jeg tror enkelte barn (og foreldre) bare hadde hatt godt av å kjøle seg ned litt :fnise:

Gjest Dhanu
Skrevet

Jeg tror enkelte barn (og foreldre) bare hadde hatt godt av å kjøle seg ned litt :fnise:

Det tror jeg gjelder mange barnofobe også :ler:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes egentlig det er greit med barn i handlevogner, men jeg synes at man kan ta av støvler hvis det er midt på vinteren, da søle o.l. ikke er så koselig, selv om ting er pakket inn. Det er tross alt veldig grisete, og spesielt upraktisk i butikker som coop og smart club som selger klær og div. annet i tillegg til mat.

Bare ett praktisk spørsmål: Hvor skal man da gjøre av disse støvlene?

Gjest Gjest
Skrevet

Bare ett praktisk spørsmål: Hvor skal man da gjøre av disse støvlene?

Det beste er vel om du holder deg hjemme hvis det blir så vanskelig å ha med en plastpose i vesken fx. Eller setter ungen i det setet som er beregnet for den slags bruk... noe som her inne er et sjokkerende forslag tydeligvis...

Alternativt handle uten unger.

:popcorn:

Skrevet

Jeg har sett en snodigere; hund i handlevogna... Med rumpa godt nedpå der en skal legge matvarer som senere havner i kjøleskap og på kjøkkenbenker :jepp: Juhu...

Dessuten så er jo barnesetene laget for at ungene skal sitte i de da! Tenk om de hadde tråkka i hundebæsj, spytteklyser eller alkistiss rett utenfor butikken. Er det ikke da litt vemmelig å skulle få slikt emballasjen på matvarer som i neste omgang havner på kjøkkenbenken når man kommer hjem??!? :sukk:

Nå ungene er så store at de ikke får plass i barnesetet lenger, så kan de da heller ha en liten handlevogn som de selv kan ha noen varer i. Og de fleste har da ikke to unger som er så små at de må bruke barnesetet med mindre de er tvillinger da... Da synes jeg at de må ordne seg andre rutiner å handle på mens ungene er så små... :) Det er da bare pes med små unger på butikker... En liten historie for å forklare hvorfor jeg mener det:

Som min nevø på 4 år sa til sin mamma da han høylytt fiste i kassakøen; "Du mamma, fist du?" :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...