Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Hva synes dere om folk som lar barna sitte oppe i handlekurven der man legger maten mens man handler i butikken?
miss daisy Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Synes det ser risikabelt ut jeg. Har aldri hørt om barn som har skadet seg ved å falle ut eller noe slikt, men synes det ser farlig nær ut enkelte ganger.
Nimorna Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Jeg liker det ikke. Unger har ofte møkkete sko, og møkkete sko er ikke ønsket der hvor jeg skal legge maten min. Det samme gjelder unger som står på seter i offentlig transport, eller på stoler på spisesteder. Våte cherrox som er fulle av sand kan ødelegge et sete ganske raskt.
Rosalie Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 Jeg liker det ikke. Unger har ofte møkkete sko, og møkkete sko er ikke ønsket der hvor jeg skal legge maten min. Det samme gjelder unger som står på seter i offentlig transport, eller på stoler på spisesteder. Våte cherrox som er fulle av sand kan ødelegge et sete ganske raskt. Svært enig. Enten for ungene sitte i utvippsgreia på handlevogna, eller er de for stor for det, får de gå. Unger som står i setet på offentlig transport, snakker jeg til. Og de hører stort sett etter, med mindre foreldrene blir fornærmet og skal forsvare englebarna sine (ja, jeg snakker til ungene på en ordentlig måte).
Gjest Caylee Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Syns det er fint jeg Husker selv at jeg satt i vogna da jeg var litt mindre, det var kjempe gøy :D Barn har sikket gjort det i flere år og jeg tror ikke det har skjedd noe ille ut av det. Bakterier er det over alt uansett
Rosalie Skrevet 19. mars 2010 #6 Skrevet 19. mars 2010 Syns det er fint jeg Husker selv at jeg satt i vogna da jeg var litt mindre, det var kjempe gøy :D Barn har sikket gjort det i flere år og jeg tror ikke det har skjedd noe ille ut av det. Bakterier er det over alt uansett Mmmm, hundedritt fra under skoene sammen med brødet.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 19. mars 2010 #7 Skrevet 19. mars 2010 At de sitter i det vipp-ut setet er heilt greit, men eg syns ikkje noe om at barna står oppi selve vogna. Tankeløse foreldre.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mars 2010 #8 Skrevet 19. mars 2010 Handevogner og de små kurvene er en bakteriebombe. Jeg skjønner ikke hva som er vits med å gjøre det enda verre. I dag var jeg på butikken og da så jeg ei som kjørte ungen i handlevogna og ungen hadde en parkdress som ikke så særlig ren ut. Og der skal likaom folk legge maten sin.
Lilith Skrevet 19. mars 2010 #9 Skrevet 19. mars 2010 Mneh. Ser ikke problemet. Maten man legger i vogna er jo stort sett pakket inn.
PoisonIwy Skrevet 19. mars 2010 #10 Skrevet 19. mars 2010 Synes det er ekkelt selv,har en venninne som tar av jenta sine skoene og det synes jeg var lurt. Men det hjelper jo ikke for butikkene vasker jo aldri kurvene eller vognene sine. Det har Matilsynet tatt opp mange ganger, men for døve ører.
Gjest lulua Skrevet 19. mars 2010 #11 Skrevet 19. mars 2010 Ser ikke noe galt i det jeg ? jeg setter ofte ungene mine oppi der, maten som ligger der er jo alltid pakket inn da!
Gjest Bestemor Skrevet 19. mars 2010 #12 Skrevet 19. mars 2010 All mat som legges opp i vogna er pakket inn. Om noen legger brød, frukt og grønnsaker opp i vogna uten å pakke dette inn, så kan de takke seg selv for sin egen dumhet. Vogna er nemlig full av bakteriere uansett om noen unger står oppi der eller ikke. Så barn oppi en handlevogn er "et ikke problem", som enkelte mennesker gjør til et stort problem fordi man klarer å hisse seg opp over bagateller. Det er krig, sult og fattigdom i verden, også klarer enkelte å lage et problem av dette, stakkers mennesker sier jeg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mars 2010 #13 Skrevet 19. mars 2010 Det er da grenser for hva man bør la seg plage av. Uinnpakket mat bør uansett vaskes før den spises. Grønnsaker og frukt kommer ofte fra land der de ikke har samme hygieneregler i næringsmiddelproduksjon som vi har her, og bør behandles deretter.
Harlekin Skrevet 19. mars 2010 #14 Skrevet 19. mars 2010 Jeg synes det er greit. Vognen er allerede stappfull av bakterier, dere!
~white lady~ Skrevet 19. mars 2010 #15 Skrevet 19. mars 2010 Det hendte jeg putta guttungen min oppi der da han var yngre, han nektet å sitte i det lille setet på vogna. Men han var aldri særlig møkkete, eneste var vel skoene som jeg kunne tatt av. (men lagt de hvor? Hadde jo blitt i vogna det også...) Nå går han selv, men var lettere å ha han i vogna- da visste jeg hvor han var til enhver tid!
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mars 2010 #16 Skrevet 19. mars 2010 Har aldri satt sønnen min oppi der, men det er fordi han synes det er greit å sitte på det lille setet - og da er det jo greit. Men har aldri tenkt over at det skulle være noe problem å ha ham i selve vogna.
estrella Skrevet 19. mars 2010 #17 Skrevet 19. mars 2010 Jeg har alltid putta småsøskna mine oppi selve vogna, har ikke sett problemet med det før, ser det ikke nå heller. Maten er innpakka...
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2010 #18 Skrevet 19. mars 2010 Og hadde jeg latt de to marene gå selv de få gangene jeg må ha dem med meg i butikken. Så kan man ta seg faen på at noen hadde kaklet surt om de to ungene som løp mellom reolene, hujet og skrek, lekte gjemsel, rev ned ting og grabbet tak i folk. Nei, ikke ADHD men to helt normale 3 og 5. Som bare synes det er gøy å gå pent og holde i vogna i to minutter. VASK maten din før du eter den.
Gjest Lille meg Skrevet 19. mars 2010 #19 Skrevet 19. mars 2010 Mmmm, hundedritt fra under skoene sammen med brødet. Der jeg handler stå alle handlevognene ute. Det er ikke umulig at en katt eller hund tisser på vogna, fugler bæsjer, fulle folk spyr osv. Det går ikke ann å bli hysterisk for alt mulig.
Shade Skrevet 19. mars 2010 #20 Skrevet 19. mars 2010 (endret) Og hadde jeg latt de to marene gå selv de få gangene jeg må ha dem med meg i butikken. Så kan man ta seg faen på at noen hadde kaklet surt om de to ungene som løp mellom reolene, hujet og skrek, lekte gjemsel, rev ned ting og grabbet tak i folk. Nei, ikke ADHD men to helt normale 3 og 5. Som bare synes det er gøy å gå pent og holde i vogna i to minutter. VASK maten din før du eter den. Jeg synes min er ganske normal og hun oppførte seg ikke sånn verken da hun var 3 eller 5 Jeg har rett og slett aldri trengt å plassere hun oppi vognen med varene for å hindre hun i å løpe rundt og huje, skrike, leke gjemsel, rive ned ting eller grabbe tak i folk. Og hadde hun oppført seg sånn hadde jeg hatt full forståelse for de som kaklet surt Endret 19. mars 2010 av Shade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå