Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Jesu Kristi kirke av Siste Dagers hellige er på instagram og har likt bildet jeg la ut etter første visning av Book of Mormon :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 12.9.2018 den 16.35, Daria skrev:

12.09: En lest, to kjøpt.

Ali Smith lå i postkassen i dag, med vennlig hilsen bokklubben. Dessuten har jeg en rettelse å komme med - Munch-boka var ikke Lanterne, det var en Fakkel-bok. Det er ikke så lett å holde styr på Gyldendals forskjellig lyskilde-relaterrte billigserier fra 60-tallet....

15.09: To lest, fire kjøpt.

Leste ut boka med den fantastiske tittelen A case of exploding mangos på toget i går (og vurderte om jeg hadde lyst på mango i butikken på vei hjem) og fant en ny pakke fra bokklubben i postkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Rosalie skrev:

Næh, nå ble jeg helt utrolig overrasket! 🤥

Nå skal du ikke være ufin... :tunge: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herrefred. Akkurat hjemme fra første opptreden på bortetribunen på inbesility stadion (det er jo det den egentlig heter, sant?), og har hoppet, sunget, klappet og skreket i et par timer. Sykt deilig at RBK avgjorde en middelmådig kamp i aller siste overtidsminutt! Ælske Rosenborg!

Lurer forresten på hvor stor bota for pyrobruk blir. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du har beveget deg over i det private helsevesenet (og muligens ikke i bydelens mest shabby strøk) når venteværelsets vanlige gamle utgaver av KK og Allers er erstattet med glossy livsstilsmagasiner med titler som Best golfing og Best hotels & travels... :fnise: Hypokonderen tok litt overhånd i dag, da er det innmari greit å kunne gå på nett og ordne seg time samme dag, heller enn å stå i telefonkø hos fastlegen og prøve å argumentere seg til en akuttime andre sannsynligvis trenger mer. 

Det beste med å ha en ok økonomi er ikke restauranter, kulturopplevelser og bokshopping (enda så stor pris jeg setter på det), det er å ha mulighet til å prioritere ting som helse når man trenger det. Eller, som vel var tilfellet i dag, føler at man trenger det. Det gjorde i det minste godt for sjelefreden... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tilfredsstilt hypokonderen i meg med et legebesøk i dag. Godt med bekreftelse på at ting ikke er så ille som man antar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som sitter i hodet  - av og til trenger man bare å bli fortalt at man har det bra av noen med kunnskap og autoritet... Men hadde fastlegen min for en uke siden sagt det legen i dag sa, hadde jeg hatt en bedre uke - legens ord veier tungt begge veier.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Roadrunner skrev:

Huff... Håper det går bra med dere begge to :klemmer:

Går bra med meg... må bare få bekreftet noen tanker av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til bekymring på mine vegne, altså... Fastlegen syntes jeg hadde så høyt blodtrykk forleden, og sa noen vage ord om stress og høy puls og at i så fall måtte jeg komme inn. Når jeg da følger opp det med årets mest uventet stressende uke og alt det innebærer av søvnproblemer, hjertebank og annen moro, våkner hypokonderen for alvor (uten fastlegens vage ord hadde jeg sannsynligvis ikke tenkt over det...). Sånt blir jo fort selvforsterkende - jeg blir stresset fordi jeg er stresset og ikke burde være det, og så baller det på seg... Legen i dag syntes ikke det var så bekymringsverdig høyt (hverken det fastlegen målte eller det han målte, som faktisk var hakket lavere) og viktigst av alt tok han seg tid til å forklare litt generelt om blodtrykk og normalverdier - kunnskap er alltid en god ting (og akkurat når det gjelder medisinske ting er jeg litt skeptisk til å google...). Resultatet er at jeg har vært mer avslappet i ettermiddag enn jeg har vært den siste uka., og det i seg selv var jo verdt hele legebesøket.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er dypt sjokkert. Riktignok to dager på overtid, men jeg var i operaen på lørdag og dette er tydeligvis ikke noe noen i noen av feedene mine har brydd seg om (Frank Løke og Skal vi danse ha jeg derimot høyst ufrivillig fått med meg alt for mange detaljer om): Hilde Louise Asbjørnsen er ute av Stjernekamp! :overrasket: Jeg som trodde hun var så allsidig at hun skulle vinne hele greia... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Daria skrev:

Jeg er dypt sjokkert. Riktignok to dager på overtid, men jeg var i operaen på lørdag og dette er tydeligvis ikke noe noen i noen av feedene mine har brydd seg om (Frank Løke og Skal vi danse ha jeg derimot høyst ufrivillig fått med meg alt for mange detaljer om): Hilde Louise Asbjørnsen er ute av Stjernekamp! :overrasket: Jeg som trodde hun var så allsidig at hun skulle vinne hele greia... 

Oi. Jeg trodde du hadde fått det med deg. Jeg sjekket på bussen hjem. En av fordelene med litt lengre busstur. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Daria skrev:

Jeg er dypt sjokkert. Riktignok to dager på overtid, men jeg var i operaen på lørdag og dette er tydeligvis ikke noe noen i noen av feedene mine har brydd seg om (Frank Løke og Skal vi danse ha jeg derimot høyst ufrivillig fått med meg alt for mange detaljer om): Hilde Louise Asbjørnsen er ute av Stjernekamp! :overrasket: Jeg som trodde hun var så allsidig at hun skulle vinne hele greia... 

Jeg synes faktisk det er helt ok at hun røk på lørdag, det var mange som var bedre enn henne.

Mulig hun sliter litt med å fjerne jazz-preget fra stemmen/fremføringen? Hadde kun et halvt øye på sendingen, men for en gangs skyld var jeg ganske enig med stemmeresultatet. :jepp:

Men at du/dere var i operaen forklarer jo hvorfor alle live-kommentarene uteble fra boka di :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Daria skrev:

Du syntes det var uvanlig stille? :fnise: 

Jepp, stusset litt over det, men slo meg til ro med at dere sikkert var på vift :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg burde jo ha meldt fravær :fnise: Førstkommende lørdag har jeg en date med tre skjønnsyngende gentlemen, men tror jeg skal rekke Stjernekamp likevel...

Jeg kom hjem, gikk for å åpne verandadøren og skvatt høyt - på rekkverket rett utenfor (balkongen er jo bare knapt 80 cm bred) satt det tre duer og nøt solen i ro og mak. Det gjør de forsåvidt fortsatt - det ville jo være slemt å forstyrre dem, og jeg vil helst ikke risikere at de kommer inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...