Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Forsåvidt ikke helt urelatert til hverken språk eller nerding - oppdaget at Harens år av Paasilinna er filmatisert og på tilbud på cdon. Jeg så en mulighet til litt finskstudier, helt til jeg oppdaget av filmen er fransk. Det blir jo feil på så mange nivåer... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
59 minutter siden, Daria skrev:

Ord er makt - det gjelder å finne den rette definisjonen (og fremmedordene)...

Passende nok ble poenget mitt akkurat demonstrert på twitter :fnise: 

Skrevet

Lyder man blir lei av når man går hjemme på dagtid hele høsten: Løvblåser. Hva er galt med en god gammeldags (og lydløs) rive...?

Var en tur på jobben i går. Kjekt å få truffet litt folk og fått ordnet opp i ting (det er ikke alt som er like greit å fikse på mail. Særlig ikke innlevering av forfalte bøker...) og kjenne hvor slitsom reisen er for tiden. Vanligvis er jo togturen et av de mest avslappende tidspunktene på dagen - not so much nå...

Ingen store planer hverken for dagen eller resten av uka, men det tøyet som har hengt på tørkestativet siden fredag er sikkert tørt nok til å ryddes vekk snart...

Skrevet

Har MasterChef Professionals surrende i bakgrunnen, og syntes plutselig kokken snakket om bacon powder. Umiddelbare tanker: 1) Oi, det har jeg aldri hørt om. Bacon er jo godt... 2) Men, lager han ikke dessert? Spesielt... 3) Ah, selvfølgelig - baking powder... :klaske::ler: 

Skrevet
Sitat

Oh, and as for Mr. Groban, making his Broadway debut? He’s not merely adequate; he’s absolutely wonderful.

Er han ikke alltid det...? Mvh fangirl (som overhodet ikke drømmer om Broadway-besøk. Neida.) Lurer på om soundtracket har kommet ut... :plystre: 

Men altså:

Sitat

The golden vitality of Mr. Groban’s tenor was not a surprise.

Hvis han plutselig har skiftet stemmeleie fra den barytonen han har vært til nå, vil jeg faktisk påstå at det er en overraskelse :filer: 

Skrevet

En kritiker som ikke helt kjenner stemmeleier?

Han er jo ikke ekstremt dyp baryton, men absolutt ingen tenor. Tenorer har man jo nok av.... Jeg vil ha flere, ikke færre deilige, dype stemmer:romeo:

Skrevet

Man får aldri nok tenorer :opplyser: Men Josh fungerer helt utmerket som baryton, jeg ser ingen grunn til å forandre på ham...

Skrevet

:fnise: Jeg liker unge statsråd Isaksen, til tross for våre politiske motsetninger. Han hadde til og med tatt seg bryet med å sende et håndskrevet og personlig svar på en henvendelse fra en klasse på jobben forleden - respekt.

Skrevet

Ny formiddags-tv-dille: Ultimate shopper på TLC. Fire damer med motedilla og litt over middels store egoer må finne passende antrekk til spesielle anledninger. Lett underholdning (og et og annet tips) for oss som liker klær og etikette :fnise: Det gikk en norsk versjon på tv3 for noen år siden - Pia Haraldsen var en av dommerne, og hun og jeg var skremmende ofte enige om hva som var pent og passende :ler: 

Skrevet (endret)

Ethvert moteprogram med respekt for seg selv må jo ha en bitchy homse.

-Audrey Hepburn? More like Audrey Heartburn...

Mjau... :fnise:

Endret av Daria
Skrevet

-Hyggelig å se dere tilbake, da!

Heidi Weng til nrks reporter etter åpningsrennet :ler: Det er ikke alle idrettsutøvere som har et like godt forhold til journalister som det de fleste norske skiløperne (og da inkluderer jeg hopperne og kombinertløperne også) har til nrk...

Min favoritt er forsatt Øystein Pettersen som etter et skikkelig dårlig renn avbrøt reporterens forsøk på analyserende spørsmål - Kan jeg ikke bare få en klem istedet? Det fikk han... :fnise: 

Skrevet

Et ekorn løp over veien og opp i et tre i Slottparken. En unge, en hund og jeg ble stående og følge dens vei med stor interesse...

Skrevet

Dessuten oppdaget jeg at Pascal har egen sjokoladekalender... :sikle: 

Skrevet

Aftenposten skriver om single og natt-dating i dag (abo-artikkel,dessverre) og intervjuer en 24-åring som har "datet non-stop" i 4 år - "mer enn 100 kandidater" - uten at det har ført til noe. Jeg vet at andre ikke nødvendigvis trives like bra med singellivet som meg, men det er noe med å bli så desperat i så ung alder (samtidig som ønsket temperatur på soverommet og manglende tanntråd-bruk nevnes som reelle dumping-grunner). Dette med nett-dating og å gjøre det å jakte en partner til sin hovedaktivitet har jeg aldri hatt helt tro på, det blir så krampeaktig og et veldig unaturlig utgangspunkt for å treffes. Ikke at jeg kan uttale meg noe særlig tyngde på dette området, men jeg har mer tro på å møte den rette (eller i det minste noe brukbart) på en litt mer naturlig og mindre planlagt måte. Dessuten - og her har jeg en del erfaring - har jeg tro på å bygge seg et eget liv man trives med, heller enn å legge all energi og framtidig lykke på å finne en partner og tro at det er det eneste, største målet med livet og den eneste måten å bli lykkelig på.

Skrevet

Mitt "ingen julevarer før advent"-prinsipp holdt ikke helt inn i år heller - som vanlig røk jeg på jule-rødbetsalaten :fnise: 

Skrevet

Jeg så i et nabovindi i dag at de hadde satt frem en adventsstake allerede, med lys. :sjokkert:  Da kan du leve godt med litt julerødbetsalat en uke før tiden. :fnise: 

Skrevet

Det er faktisk ikke lov - enkelte ting er det sperrefrist på... :regler: 

Skrevet

Å leva loppan er et fantastisk svensk uttrykk *ser kongelig dokumentar på svt*

Skrevet (endret)

You're so crooked that if you'd swollow a nail, you'd shit a corkscrew.

:rulle: Ikke nødvendigvis et kompliment, men en fantastisk (britisk, selvfølgelig) formulering...

Endret av Daria
Skrevet

It's okay to look back, but you mustn't stare...

Kveldens musikal-visdom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...