Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Forleden oppdaget jeg hesteidretten voltige - turn på hest i bevegelse, individuelt og lag. I dag presisjonskjøring med hest - hinderløype på bane, med gammeldags vogn og fire hester - og selvfølgelig er utøveren (og hens passasjerer) kledt i matchende stil, flosshatt og det hele. En av dem hadde grå flosshatt, det betydde visstnok at han eide hestene selv. Bill. mrk. tradisjoner (sannsynligvis britiske...). Det ser jo mer ut som noe fra en Jane Austen-roman enn en idrett...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rydding i bod og på gjesterom her, og litt sløvings. Småtrøtt fuggel etter sen kveld (natt?) i går :veslejenta:

Skrevet

Menn i boxer, slips og solbriller hopper sprangridningshindre uten hest. Man skal se mye...

Skrevet

Forleden oppdaget jeg hesteidretten voltige - turn på hest i bevegelse, individuelt og lag. I dag presisjonskjøring med hest - hinderløype på bane, med gammeldags vogn og fire hester - og selvfølgelig er utøveren (og hens passasjerer) kledt i matchende stil, flosshatt og det hele. En av dem hadde grå flosshatt, det betydde visstnok at han eide hestene selv. Bill. mrk. tradisjoner (sannsynligvis britiske...). Det ser jo mer ut som noe fra en Jane Austen-roman enn en idrett...

Åh, jeg har kost meg glugg i disse to ukene! :hjerte:

Jeg ville hatt hesten på bakrunnen! :ler:

Menn i boxer, slips og solbriller hopper sprangridningshindre uten hest. Man skal se mye...

Ja, :hoho: jeg ble litt :overrasket: Men nå er jo hestefolk litt gærne da. :fnise:

Skrevet

Jeg ville hatt hesten på bakrunnen! :ler:

Vi har alle våre lyster :ler:

Skrevet

Sett hestesport i dag jeg også :opplyser:

:veslejenta: -søndag...

Skrevet (endret)

Slår meg ned jeg også. :biggrin:

:kaffekopp::sjokolade::veslejenta:

Endret av loffen
Skrevet

Brian Cox og Dara O'Brien diskuterer astronomi og vitenskap på BBC Knowledge og demonstrerer igjen at ethvert fag blir spennende og interessant med de rette lærerne. Muligens med unntak av gym...

I det mindre vitenskaplige hjørnet kan jeg melde at jeg holdet mitt private lille Ellos-kretsløp i gang og sørger for å sende en ny bestilling samme dag som jeg betaler ned kontoen... :plystre:

Skrevet

Det er ikke det at det er så mye mer naturlig at alt og alle snakker engelsk i alle serier, uansett tid og sted. Men å se Kleopatra snakke tysk ble veldig forvirrende og distraherende... *ser dokumentar på Viasat History*

Skrevet (endret)

Deiset inn midt i Kampen for tilværelsen - tror diskusjonen gikk på om ungene skulle få et kjæledyr, og i så fall hvilket. Men altså, denne replikkvekslingen mellom foreldrene:

Hun: Man blir jo ikke glad i mus.

Han: Joda, man kan bli veldig glad i mus.

Ikke prøv å innbill meg at Erlend Loe & co ikke var i koffertmodus da de skrev det...

Bilen med polske arbeidsinnvandrere (som faktisk snakker polsk, apropos Kleopatra) stoppes på grensen og språkproblemer oppstår. Min umiddelbare tanke er at Bartek Kaminski kan jo oversette, men han snakker visst bare polsk for anledningen :fnise:

Endret av Daria
Skrevet

Fnis! Skulle bare mangle at KG blir litt mobbet.

Ha en fin helg når den kommer :)

Skrevet

Jeg innser jo at min forklesamling er noe mangelfull, her finnes kun kjøkkenforklær. Jeg får være skikkelig husmor og sy meg et par...

Städrock eller heltäckande förkläde med knäppning fram eller i ryggen utan band och stora fickor när man städar. Köksförkläde med bröstlapp och midjeband eller i "förskinnstyp" (som smed och skomakare har) i kulört, mönstrat tyg används vid matlagning. Kjolförkläde utan bröstlapp i kulört, mönstrat tyg vid servering av vardagsmål till familjen (man får ha på sig det vid middagsbordet) eller vid handarbete. Serveringsförkläde i vitt tunt tyg med eller utan hängslen och bröstlapp till servering vid bjudning eller söndagsmiddagen.

Skrevet

:rulle: etter KG-diss.

Så ei (sånn ca 20-30 år) på t-banen her om dagen, som hadde blomstrete forkle på til skjørt og vanlig cardigan. Det så - ehh - teit ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...