Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært på shopping :nigo:

Ny pc, ny tv og microanlegg *ryker av visakortet*

Hadde gammel 24" kasse-tv, nå har jeg 26" flatskjerm -synes den er stor i forhold til den gamle :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi oi, grattis med nytt stæsj! :smilbla:

Skrevet

Alt er koblet opp og virker :tommelopp: *teknisk anlagt*

*host*

Tven har innebygget sonefri dvd-spiller -en boks mindre jeg trenger å ha stående fremme. USB-port har den også -det har sikkert også sine bruksområder... Jeg er en enkel sjel, så lenge tingene gjør det jeg forventer av dem, er jeg ikke så opptatt av tekniske detaljer og tilleggsfunksjoner. Plukket ut tre pcer i aktuell prisklasse og spurte selgeren om forskjeller osv. Hun anbefalte en av dem og så noen ord om hvorfor, og jeg sa "Greit, da stoler jeg på deg og tar den." -Bara sådär? :fnise: *effektiv* TV ble plukket ut omtrent på samme måte -den hadde riktig størrelse og grei pris, mer trenger jeg egentlig ikke vite...

Og mens jeg skrev her, oppdaget jeg noe jeg ikke fikk med meg i butikken -innebygget webkamera. Kjekt å ha... :ler:

Skrevet

Så gøy med noe nytt! Og webkamera :lur::ler:

Jeg kan nesten høre mannen når du forteller hvordan du har handlet, dere er lette kunder å ha med å gjøre :ler: Han tok turen på elkjøp og fikk pris på den billigste tørketrommelen, dro til expert og ba om det samme(en til halv pris), ba om kort teknisk info om den, fant ut at den ikke var helt god nok, ba om info om den nest billigste-og som de faktisk hadde INNE i butikken, fikk det, betalte og tok den med hjem :ler:

Skrevet

:ler:

Jeg har innsett at jeg ikke har så veldig peil uansett, og at jeg ikke har mer spesifikke og store krav enn at jeg ikke vil merke så stor forskjell uansett hvilken jeg velger. Jeg har en vag anelse om hva jeg er ute etter og hvor mye penger jeg har tenkt å bruke, og så stoler jeg på selgers anbefaling.

Skrevet

*har visst et litt mer duppedings-gen*

:fnise:

Skrevet

Jeg er nysgjerrig på det meste, men akkurat der glipper det. Snakk til meg om maskinens indre liv og muligheter, og hjernen går fullstendig i blondinemodus -her holdes informasjonsbehovet på veldig need-to-know-basis :fnise: Men jeg klarer å bruke det til det jeg vil og trenger, så da er jeg fornøyd...

Skrevet

Har vel omtrent samme forhold til duppedingser som Daria. Så lenge det virker og dekker mine behov så er jeg fornøyd. :jepp:

Skrevet

Jeg er også et steinaldermenneske når det gjelder duppedingsenes indre liv og laden. "Jeg er en bruker, ikke en drifter", pleier ofte å få selgere eller servicefolk til å miste munn og mæle. :ler:

Skrevet

Jeg er primært en bruker jeg også... :plystre:

Men å lese litt tester, sammenligne, drømme og fabulere er en viktig del av kjøpsprosessen på slike ting altså! :ler: Overlate hele ansvaret til en selger? :sjokkert: Nope, ikke denne jenta nei... Da vil jeg heller stille godt forberedt (har et par litt dårlige erfaringer med selgere i elektrobutikker med skikkelig ovenfra-og-ned holdning som løy meg rett i fjeset - så her stiller vi ganske forberedt eller handler på nett).

Skrevet

Jeg detaljnerder på så mye annet, et sted må grensen gå :fnise: Med tanke på hvor vanvittig håpløs jeg var da vi hadde IT-undervisning på skolen (en stor takk til et par av gutta i klassen, som kunne det meste og hadde uendelig tålmodighet med meg og mine dumme spørsmål og frustrasjoner), sliter jeg fortsatt med å venne meg til det ryktet jeg har fått som over gjennomsnittet datakyndig både her og på forrige jobb :ler:

Skrevet

Jeg detaljnerder på så mye annet, et sted må grensen gå :fnise: Med tanke på hvor vanvittig håpløs jeg var da vi hadde IT-undervisning på skolen (en stor takk til et par av gutta i klassen, som kunne det meste og hadde uendelig tålmodighet med meg og mine dumme spørsmål og frustrasjoner), sliter jeg fortsatt med å venne meg til det ryktet jeg har fått som over gjennomsnittet datakyndig både her og på forrige jobb :ler:

:hoho:

Skrevet

Joda, jeg pleier også å ha gjort meg opp en mening før jeg skal handle noe, altså.

Husker da jeg studerte (tekniske fag), så hendte det at guttene jeg pratet med begynte å diskutere PCers indre laden og levnad. Etter kort tid kom da fra en av dem: "Og der gikk visst Rosalie i dvale, gitt". :ler:

Skrevet

I dvalemodus. :fnise:

Jeg er sånn midt i mellom tror jeg. Jeg undersøker og setter meg litt sånn passe inn i tingenes laden og pris (ikke minst), også får det selgeren har å si også være med på å avgjøre hva jeg velger..

Skrevet

Ble ikke den setningen fryktelig rar? :klo:

Skrevet

Kjøpte du bærbar eller stasjonær pc?

Bærbar -stasjonær er så upraktisk å ha på fanget i sofaen mens jeg ser på tv :fnise:

Joda, jeg pleier også å ha gjort meg opp en mening før jeg skal handle noe, altså.

Jeg visste at jeg skulle ha en ikke så dyr pc til husbruk, og en ikke så stor tv... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...