Gjest supernova_87 Skrevet 19. november 2022 #33541 Skrevet 19. november 2022 Var skjebnen at du glemte den! Bedre å bli skuffet da det var for sent, enn når du gledet deg intenst til å ta den på, kanskje ... Du må gi en anmeldelse av den hveteputen. Jeg har en varmepakke med riskorn som jeg varmer i mikroen, og den er helt fantastisk, har fungert i mange år, men den lukter litt rart, vet ikke om det er risen eller hva, så vurderer å bytte den ut.
Daria Skrevet 19. november 2022 Forfatter #33542 Skrevet 19. november 2022 Jeg har kjøpt denne fra Clas Ohlson - jeg har ikke mikro og trengte noe som kunne varmes i vanlig ovn. Den kunne godt ha vært litt lenger og holder ikke all verdens lenge på varmen, men det skal man vel heller ikke forvente, egentlig. Nakken hilser og sier at den har hatt effekt av et par runder i dag...
Gjest supernova_87 Skrevet 19. november 2022 #33543 Skrevet 19. november 2022 Ja, den så ikke så dum ut! Og grei pris. Spørst om jeg skal ønske meg den til jul kanskje. Likte at man kan vaske trekket, det er jo en fordel. 😅
Sauen Shaun Skrevet 19. november 2022 #33544 Skrevet 19. november 2022 Har noe lignende av den puta vi og. Og den hjelper på stive og ømme muskler.
Daria Skrevet 20. november 2022 Forfatter #33545 Skrevet 20. november 2022 -Han kan mange norske ord, men de fleste av dem egner seg ikke på tv... Det antydes fra kombinertgutta at når deres estiske assosierte lagkamerat Kristjan Ilves sliter litt med å gjøre intervjuer på norsk, har det flere grunner
Daria Skrevet 20. november 2022 Forfatter #33546 Skrevet 20. november 2022 Storebror Oftebro tar usjenert på seg mye av æren for at lillebror har blitt så bra - Hadde det ikke vært for meg, hadde han ikke begynt med kombinert, så... Søskenforhold er noe for seg selv
Daria Skrevet 20. november 2022 Forfatter #33547 Skrevet 20. november 2022 Det er ikke den letteste tiden på året å komme seg ut på tur - det er grått og kaldt og ikke innbydende å sette seg noe sted, hvilket også legger en del begrensninger på rekkevidden. Man naboen er i gang med søndagsrengjøringen, det er jo litt motivasjon i det...
Roadrunner Skrevet 20. november 2022 #33548 Skrevet 20. november 2022 Snaue 9 (friske) kilometer gjennomført her, og nå må det fyres!
Sauen Shaun Skrevet 20. november 2022 #33549 Skrevet 20. november 2022 Var ute og flytta noen blomsterkrukker jeg. Holdt det. Også er valget av julekalender tatt. Jeg slapp å velge selv. Fikk Skipper-kalender i gave fra ei venninne. (hva heter :nigo: nå? ).
Roadrunner Skrevet 20. november 2022 #33550 Skrevet 20. november 2022 Sauen Shaun skrev (4 minutter siden): Var ute og flytta noen blomsterkrukker jeg. Holdt det. Også er valget av julekalender tatt. Jeg slapp å velge selv. Fikk Skipper-kalender i gave fra ei venninne. (hva heter :nigo: nå? ). "nigo" heter "smil"
Daria Skrevet 20. november 2022 Forfatter #33551 Skrevet 20. november 2022 Her ble turen en drøy kilometer, med to (korte) pauser og medbrakt te - jeg elsker min lille og helt tette termokopp som jeg kan putte i vesken eller i lommen. Resten av dagen kan primært oppsummeres i tre kanner te og et par hundre boksider, fordelt på Ian McEwans siste og en artikkelsamling om psykolingvistikk. Åpningskampen i fotball-VM fikk seile sin egen sjø (jeg kommer nok til å se en del (i morgen spiller England, mer om det senere...), men Quatar-Ecuador er for de svært spesielt interesserte), men nå er det håndball-finale
Daria Skrevet 20. november 2022 Forfatter #33553 Skrevet 20. november 2022 Det er jo den ene motstanderen vi har tapt for tidligere i mesterskapet...
Daria Skrevet 20. november 2022 Forfatter #33554 Skrevet 20. november 2022 Nå tror jeg det er på tide at noen stiller seg klare med hjertestarteren utenfor den norske kommentatorboksen...
Daria Skrevet 20. november 2022 Forfatter #33556 Skrevet 20. november 2022 Jeg hadde vel egentlig nesten gitt opp underveis der...
Daria Skrevet 21. november 2022 Forfatter #33557 Skrevet 21. november 2022 Det pusses opp hos en nabo. Jeg er spent på hvor lang tid det vil ta, og om det har blitt satt opp noe nabovarsel. Jeg stnes strengt tatt, kravstor som jeg er, at det bør komme såpass tidlig at man er forberedt når det braker løs mandag morgen... Og hvorfor får jeg plutselig så mye reklamevarseldrit på snapchat?
Daria Skrevet 21. november 2022 Forfatter #33558 Skrevet 21. november 2022 Nabovarsel har vi ikke sett, men jeg tror jeg har lokalisert det til kjøkkenet i leiligheten rett under meg. Jeg krysser fingrene for at det er av det kortvarige slaget, og satser på kafébesøk etter behandlingstimene både i morgen og onsdag (et stort offer... ). Psykofysio har gjort sitt for uka, og tok ubedt på seg sin del av ansvaret for forrige ukes svimmelhetsproblematikk. -Vi gjorde jo mye forrige gang, vi kan ta det litt med ro i dag. Alt er relativt, men jeg slapp hvertfall å stå med hodet ned...
Daria Skrevet 21. november 2022 Forfatter #33559 Skrevet 21. november 2022 Daria skrev (På 19.11.2022 den 16.32): 19.11: Ni lest, ingen kjøpt. Robert Musils Tre kvinner er en liten bok med tre noveller, alle med navn etter kvinnen det handler om. Skjønt, i praksis handler det vel egentlig mest om mennene som forteller historiene og får sitt liv preget i ulik grad av disse kvinnene (*sett inn feministisk poeng her*). Musil tilhører den tyske modernisme og sammenliknes med Kafla og Proust (takk til etterordet), det sier jo litt om at det ikke er de enkleste, logiske og mest lettfattelige historiene jeg har lest.... 21.11: Ti lest, ingen kjøpt. Ragnar Rommetveits Språk, individuell psyke, og kulturelt kollektiv er en samling artikler om psykolingvistikk - psykologi og språk ispedd litt sosiologi og litteratur, skrevet på vakker og konservativt nynorsk. Artiklene er skrevet over mange år og overlapper noe, ikke bare i emne, men også i eksempler og sitater - hvilket er en fordel, det øker sannsynligheten for å både forstå og huske. (En av gjengangerne er språk- og litteraturforskeren Mikhail Bakhtin, som jeg var litt borti under studiene, men aldri egentlig leste - kanskje jeg endelig skal bli inspirert til å blåse støvet av pensumboka jeg kjøpte og knapt åpnet...). En del går fullstendig over hodet på meg, en del er relativt forståelig og logisk, men det virkelig spennende er den delen jeg ikke forstår godt nok til å kunne forklare eller gjenfortelle, men likevel instinktivt skjønner nok av til at det likevel er fascinerende. Mye av det handler om kommunikasjon og samtale mellom mennesker og er sånn sett velkjent selv om den akademiske tilnærmingen (og vokabularet) er nytt.
Daria Skrevet 21. november 2022 Forfatter #33560 Skrevet 21. november 2022 (endret) Det legges til 14 minutter i første omgang av vm-kampen mellom England og Iran. Jeg skal ikke være helt bastant på at det er det meste jeg har sett, men det kan ikke være langt unna... Endret 21. november 2022 av Daria
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå