Sauen Shaun Skrevet 17. november 2022 #33521 Skrevet 17. november 2022 Roadrunner skrev (1 time siden): Er det et alternativ? Ikke hos meg
Daria Skrevet 17. november 2022 Forfatter #33522 Skrevet 17. november 2022 (endret) Hva er det som ikke er et alternativ - å lukke det eller å la det stå åpent? jeg kjenner tilhengere av begge løsninger I teorien kan jeg fin sove i et kaldt rom, problemet er primært å stå opp i det. I tillegg til at med en såpass liten leilighet er det greit å kunne bruke alle rommene også på dagtid. En ting jeg stadig gjør på soverommet, uansett temperatur, er å drømme rare ting, og etter at jeg begynte å skrive dem ned har jeg blitt mer oppmerksom på dem. I natt var jeg på sykehus, hvor jeg delte rom med bl.a. @loffen og det var som en oppsetning av Mens vi venter på Godot - vi ventet og ventet og ingen kom. Bortsett fra håndverkerne som jobbet på rommet, jeg mistenker at den delen skyldtes løvblåser-bråket utenfor soverommet - påtrengende lyder blir gjerne integrert Endret 17. november 2022 av Daria
Daria Skrevet 17. november 2022 Forfatter #33523 Skrevet 17. november 2022 Ukas avtalefrie dag. En nabo satte en stopper for klesvaskplanene, været innbyr ikke til de store uteaktivitetene - det høres jo nesten ut som en dag for å gjøre nyttige ting i heimen, muligens kombinert med en liten stavfri tur ut. Svimmelheten melder at det primært blir i korte økter i reklamepauser eller mellom kapitler, men alle monner drar... Så langt har jeg vært ute med søpla, hatt skjære-inspeksjon i pottene på balkongen og er i gang med dagens andre kopp te (Kusmi Anastasia, jeg ser bunnen av boksen...).
Daria Skrevet 17. november 2022 Forfatter #33524 Skrevet 17. november 2022 Jeg slepte fire kasser som har stått i veien en stund ned i kjellerboden og ryddet litt der nede mens jeg var i gang, i anledning mitt pågående rydde-og-sortere-og-ordne-boden-prosjekt (det er en langtids- og overskuddsaffære...). Det ble litt ryddigere og jeg fikk med meg litt søppel og et par sekker å gå gjennom opp igjen. Jeg synes så tydelig jeg i dypet av en av dem så en liten bag jeg fikk til jul mens jeg gikk på barneskolen - jeg hadde helt glemt den Den innsatsen innebærer selvfølgelig også at det ikke er så mye krefter igjen til andre ting, men sånn går det når man får ånden over seg
loffen Skrevet 17. november 2022 #33525 Skrevet 17. november 2022 Så koselig å finne gamle skatter i boden. Men drømmen din! Jeg har vært på sykehuset, i hele forgårs faktisk, men det var fordi mamma'n min ble innlagt med livstruende lungebetennelse. Jeg har bare migrene, jeg.
Daria Skrevet 17. november 2022 Forfatter #33526 Skrevet 17. november 2022 Vi satser på at jeg ikke er sanndrømt der (heller...) Går det bedre med moren din nå?
Daria Skrevet 17. november 2022 Forfatter #33527 Skrevet 17. november 2022 Yr antyder muligheter for sol fra 12-tiden i morgen. Jeg er ferdig hos fysio i 11-tiden - spørsmålet er jo om man skal sikte seg inn på kafeen i Frognerparken og håpe at det kan bli litt parkvandring i høstsol etterpå, hvis formen holder (jeg vet jo aldri hva fysio kan ha i ermet)...
loffen Skrevet 17. november 2022 #33528 Skrevet 17. november 2022 Mamma er flyttet fra intensiv til vanlig avdeling nå. Her snør det, jeg har sommerdekk. Det spørs om hun får besøk i morgen. Satser på at fysio er snill med deg i morgen, så det blir en liten spasertur også.
Daria Skrevet 18. november 2022 Forfatter #33529 Skrevet 18. november 2022 Så godt at hun er bedre. Jeg var på sykehus i drømme i natt også, jeg mistenker at det er utålmodighet knyttet til innkallingen jeg venter på som rører på seg i underbevisstheten (men at de setter drypp i foten har jeg aldri opplevd... Sesongåpning for både vinterkåpe og snø i dag - og for langrennssesongen (på tv, vel å merke...). Hverken vær eller form innbød til en tur i parken etter trening, hjem til sofaen fristet mer. Uten at fysio skal få så mye av skylda, selv om hun uten forvarsel lirket inn noen ekstra repetisjoner og lot seg underholde av sideforskjellen. -Det er jo ikke noen overraskelse at det er forskjell på beina dine, men det blir så synlig i den øvelsen...
Daria Skrevet 18. november 2022 Forfatter #33530 Skrevet 18. november 2022 Like greit å ikke legge turen til Frognerparken i dag, tydeligvis... Jeg sympatiserer med budskapet, men ikke med aksjonsformen - det er ingen logikk i ødelegge kunst. Det gir oppmerksomhet, men det er ikke måten å få støtte på.
Daria Skrevet 18. november 2022 Forfatter #33531 Skrevet 18. november 2022 (endret) -Han må gå fort for å komme seg til Kuusamo... Det er jo et godt stykke, selv for langrennsløpere, og hvis han skal nå fra i tide, så... *ignorerer at det handlet om å komme med på laget* Endret 18. november 2022 av Daria
Daria Skrevet 18. november 2022 Forfatter #33532 Skrevet 18. november 2022 -Hun beit meg litt i ræva de siste metrene... Har de ikke regler mot sånt i langrenn?
Daria Skrevet 18. november 2022 Forfatter #33533 Skrevet 18. november 2022 -Han er vel kanskje litt mer beskjeden enn storebror, tross alt - det er jo de fleste... Minstebror Northug har litt å leve opp til på så mange måter...
Daria Skrevet 18. november 2022 Forfatter #33534 Skrevet 18. november 2022 Daria skrev (På 15.11.2022 den 21.27): 15.11: Syv lest, ingen kjøpt. Adrian Tinniswoods The Long Weekend handler om livet i de engelske country houses i mellomkrigstiden - om husene og interiørene, arkitektene og designerne, beboerne og tjenesteskapet og alt som foregikk i og utenfor dem(det var tross alt store hager og enda større utmarker og jaktområder). De første kapitlene går litt tregt - først og fremst fordi jeg forventet sosialhistorie og mennesker og fikk arkitekturhistorie og tekniske detaljer, men det tar seg opp etter hvert og blir veldig interessant - her er både samfunnsendringer, politikk og kjente navn. Min aller største innvending er at boka er trykket på blankt papir - det gir gjenskinn fra lampen når jeg leser... 18.11: Åtte lest, ingen kjøpt. A life of contrasts er i grunnen en god tittel på selvbiografien til Diana Mitford (evnt Mosley - begge variantene står interessant nok på omslaget). Mitfordsøster, vakker debutant, gift med en av landets rikeste i sin generasjon og ledende i 30-tallssoieteten i England- og så gikk hun fra mannen sin for å innlede et forhold med den gifte fascistlederen Oswald Mosley og ble satt i fengsel under krigen. Fram til dette er boka både interessant og underholdende, selv om hun ikke er en like skarp og ironisk skribent som søstrene Nancy og Debo. Problemet er at livet hennes etter krigen egentlig ikke er så mye å skrive om - det blir mye bitterhet, navn og poengløse anekdoter. Det er dog en interessant opplevelse å lese en bok som er skrevet på 70-tallet (min er en nyutgivelse fra 2002, med noen nye kapitler som ikke tilfører stort) av noen som gjør et poeng av å framsnakke Hitler...
Daria Skrevet 19. november 2022 Forfatter #33535 Skrevet 19. november 2022 Mårrån! Her er været ikke helt som forventet, men til gjengjeld er formen bedre enn fryktet og det er ikke et dårlig bytte... Jeg fikk et skikkelig svimmelhetsanfall i går uten å finne et klart svar i den store svimmelgjetteleken - skyldes det a)krystallsyke, b)nevrologi eller c)slitenhet. At det er såpass mye bedre nå (selv om jeg er godt fornøyd med å ikke ha noen planer i dag), tyder på at svaret er c) (primært - alt henger som kjent sammen...). Egentlig hadde jeg en mye mer slitsom uke sist uke, men logikk og forutsigbarhet er som kjent ikke en spesielt relevant faktor her. Dessuten skal man ikke glemme at tidsreiser er en slitsom affære, og jeg har fortsatt ikke helt avsluttet den jeg var på med psykologen på onsdag...
Daria Skrevet 19. november 2022 Forfatter #33536 Skrevet 19. november 2022 Jeg tester ut min nye varmepute - svimmelhet setter seg veldig fort i skuldre og nakke, så jeg prøver å forebygge litt. Hvetepute i ovn er ikke helt det samme som den store proffe gelesaken varmet i vannbad som rehab-fysio hadde å by på, men det er hvertfall noe.
Daria Skrevet 19. november 2022 Forfatter #33537 Skrevet 19. november 2022 Rema har fått mail - jeg har nok en gang snudd i døra fordi rullebåndet opp til butikklokalet står, og har nå påpekt hvorfor dette er et problem (stikkord er bratt hellning og handlevogner i bunn av båndet. Jeg har prøvd å dytte vognen opp et stillestående bånd og med mitt utgangspunkt er det faktisk ikke mulig). Det ble handling på Kiwi i stedet, og jeg har nå lilla lys klare til neste søndag. Jeg kan fint fylle på med halvbrukte lys i ymse varianter og nyanser etter hvert, men jeg vil starte advent med fire like og ubrukte.
Daria Skrevet 19. november 2022 Forfatter #33538 Skrevet 19. november 2022 Daria skrev (18 timer siden): 18.11: Åtte lest, ingen kjøpt. 19.11: Ni lest, ingen kjøpt. Robert Musils Tre kvinner er en liten bok med tre noveller, alle med navn etter kvinnen det handler om. Skjønt, i praksis handler det vel egentlig mest om mennene som forteller historiene og får sitt liv preget i ulik grad av disse kvinnene (*sett inn feministisk poeng her*). Musil tilhører den tyske modernisme og sammenliknes med Kafla og Proust (takk til etterordet), det sier jo litt om at det ikke er de enkleste, logiske og mest lettfattelige historiene jeg har lest....
Daria Skrevet 19. november 2022 Forfatter #33539 Skrevet 19. november 2022 Husmorpoeng til hun som skulle ha gratinert nachos til middag for å bruke opp det halve glasset med tacosaus i kjøleskapet (det var jo en god unnskyldning når jeg fyste på tacochips) og akkurat innså at jeg glemte å ha på sausen før jeg satte formen i ovnen
Daria Skrevet 19. november 2022 Forfatter #33540 Skrevet 19. november 2022 På den annen side hadde den allerede mugnet...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå