Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Sanna Nielsen har varslet at dette er hennes siste sesong som allsångsleder, Ola Salo har tidligere hintet fra fra scenen om at han gjerne tar den jobben - og The Ark er årets første opptredende artist. Tilfeldig? Høyst sannsynlig :ler: (Men han hadde jo gjort seg i den rollen...).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, denne var det lenge siden jeg hadde hørt :hjerte: Men jeg trengte ikke teksten på skjermen, for å si det sånn... :fnise: 

 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettan på Allsångscenen i helhvitt med pride-flagg i glass som eneste smykke og fargeklatt. Hvordan si en hel del uten å si noe - man får jo litt klump i halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et allsång-høydepunkt til med Ola Salo, Måns i smoking og Fröding - en overraskende fantastisk kombinasjon med en tungetreningstekst jeg kan ha på hjernen i dagesvis...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 27.6.2022 den 20.13):

27.06: 12 lest, fire kjøpt.

Goethes Unge Werthers lidelser ble månedens store klassiker. Unger Werther er av de romanfigurer som gjøre seg best som nettopp det - språket og lidelsene hans blomster på boksidene, men som en faktisk person ville man fått nok etter et par dager og bare bedt ham ta seg sammen og slutte å syte... Han elsker - Lotte, for de uinnvidde - og føler og ser og opplever og beskriver og tenker veldig stort og intenst og altoppslukende til de høyeste topper og dypeste daler, og den kan jo bare ende på en måte..

29.06: 12 lest, fem kjøpt.

Det var litt lenge siden jeg hadde vært innom Ark på Egertorget. så jeg tok turen for å sjekke om tilbudshyllen med engelsk pocket fortsatt var der. Det var den... :plystre: The first time Lauren Pailing died av Alyson Rudd har samme utgangspunkt som Kate Atkinsons Life after life og Jenny Erpenbecks Alle dagers ende - en hovedperson som dør på forskjellige tidspunkt i livet og hvilke følger det før. Jeg var begeistret for begge de andre to, det er et godt utgangspunkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prisen for dagens butikkansatte går til han i kassa på Kiwi. jeg takket nei til pose og fikk likevel, han etter meg i køen takket ja og fikk ikke... Jeg var selvfølgelig løsningsorientert og ga ham min.

Dessuten har jeg gjenfunnet russedressen min i dag! Komplett med russekort i lomma (det aller siste) og pins på brystet. Jeg hentet opp en sekk tekstiler fra kjelleren på jakt etter et sengeteppe eller to og fant fleecetepper, fotballskjert og russedress, i tillegg til  et rosa sengeteppe ca 1991...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter en mann og drikker kaffe og leser avisen på uteserveringen på Kaffebrenneriet, iført det som fra trikken ser påfallende ut som en morgenkåpe... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektiv morgen. På plass hos fysio lett regnvåt kl 8.30 for siste innsats før ferien (gangøvelser, knebøy med ball, balanseball med strikk), fulgt av kafélesing (to noveller, en blåbærmuffin, en stor kopp te) og biblioteksbesøk (fem bøker (to romaner, to psykologibøker, en sangbok) inn, fire bøker (to romaner, en psykologibok, en essaysamling) ut). Dessuten har jeg fått ringt og flyttet legetime som kolliderte med rehabiliteringsoppholdet og prøvd å ringe Ullevål for å flytte MR-timen, men der var telefonen stengt i lunsjen. Det er ikke sikkert det skjer så mye de neste timene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 29.6.2022 den 17.52):

29.06: 12 lest, fem kjøpt.

Det var litt lenge siden jeg hadde vært innom Ark på Egertorget. så jeg tok turen for å sjekke om tilbudshyllen med engelsk pocket fortsatt var der. Det var den... :plystre: The first time Lauren Pailing died av Alyson Rudd har samme utgangspunkt som Kate Atkinsons Life after life og Jenny Erpenbecks Alle dagers ende - en hovedperson som dør på forskjellige tidspunkt i livet og hvilke følger det før. Jeg var begeistret for begge de andre to, det er et godt utgangspunkt...

30.06: 13 lest, fem kjøpt.

Home av Toni Morrison er en overveldende stor historie i et lite format; om Koreaveteranen Frank som returnerer til hjemtraktene for å hente søsteren Cee, som har blitt stygt mishandlet av sin arbeidsgiver. Rystende brutale handlinger og opplevelser - rasediskriminering er alltid et viktig tema hos Morrison og kommer stadig litt brutalt på en naiv og skjermet nordboer som snart burde vite bedre - side om side med varme og samhold, ikke minst i form av kvinnefellesskapet som får Cee på beina igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering av leseåret etter 2. kvartal:

64 lest og 17 kjøpt, hvorav seks er lest og en pågår.

Tilsvarende tall for i fjor:

53 lest og 23 kjøpt, hvorav 12 er lest.

Jeg har kanskje ikke noe liv, men jeg har mer viljestyrke...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tour de France er i gang.... Men du som er drivende god på det meste. På hvilken planet er den gule dressen OK? Og sammen med den skjorten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (3 timer siden):

Oppsummering av leseåret etter 2. kvartal:

64 lest og 17 kjøpt, hvorav seks er lest og en pågår.

Tilsvarende tall for i fjor:

53 lest og 23 kjøpt, hvorav 12 er lest.

Jeg har kanskje ikke noe liv, men jeg har mer viljestyrke...

 

LItt kult da... jeg har 46 lest. Selv om jeg leser på en litt annen måte enn deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla skrev (37 minutter siden):

Tour de France er i gang.... Men du som er drivende god på det meste. På hvilken planet er den gule dressen OK? Og sammen med den skjorten?

Jeg skrudde på nå... Gul dress er vel strengt tatt bare OK når du leder Tour de France (og muligens når du er programleder i ESC, men der er jeg adskillig mer skeptisk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en meget sitrongul dress med vest.... Jeg måtte finne solbriller for å se tv'n..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lekkert... Men gult er Tour de France-fargen, så vi kan jo håpe at det var noe han hadde anskaffet og brukte kun for anledningen 🍋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkel-musikk - siden alle selvfølgelig husker denne fra VM i Oslo i 1993... 🚲

 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du leser teori når en enkelt setning ikke bare byr på fire ord med mer enn fem stavelser, men også klasker til med et på hele 11. Dagens ord er intersubjektivitetsperspektivet - gakk hen og bruk det i en setning... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 time siden):

Du vet du leser teori når en enkelt setning ikke bare byr på fire ord med mer enn fem stavelser, men også klasker til med et på hele 11. Dagens ord er intersubjektivitetsperspektivet - gakk hen og bruk det i en setning... :fnise: 

Men jeg må jo vite hva det er før jeg kan bruke det i en setning! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...