Daria Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #31461 Skrevet 1. februar 2022 Retur til Det Norske Teatret neste lørdag! Og så usedvanlig passende at stykket har tittelen Tid for glede...
Daria Skrevet 2. februar 2022 Forfatter #31462 Skrevet 2. februar 2022 (endret) Ukas ene avtale- og vekkerklokkefrie dag er full av nysnø og skal bli solfylt - det må jo bli en tur til sjøen. Etter hvert. Foreløbig har jeg te, kjeks og Great British Bake-Off, samt prikkete fleece og rutete flanell (og blomstrede sokker). Jeg lå halvvåken og hørte lyder ute og funderte på om det var veiarbeid noe sted eller en hakkespett i full vigør. Det sank langsomt inn at om det var en hakkespett var den ikke bare særdeles iherdig og imponerende regelmessig - den måtte også være foruroligende stor (og muligens maskindrevet)... Endret 2. februar 2022 av Daria
Daria Skrevet 2. februar 2022 Forfatter #31463 Skrevet 2. februar 2022 Jeg har gått gjennom utvalget av strikkede småplagg - sokker, votter vanter o.l. - de siste dagene (og stoppet en del hull...). Jeg strikker som kjent ikke selv, jeg har folk til slikt - i tillegg til at jeg fortsatt har noen sokkepar etter farmor (det var det eneste hun strikket, til gjengjeld strikket hun mye av det), er det stort sett Skravla, mamma, søster og en kusine som står bak utvalget. Selv om jeg ikke nødvendigvis husker hva jeg har fått fra hvem når, er jeg sjelden i tvil om hvem som står bak likevel ut fra farger, mønstre og garnvalg (og da tenker jeg ikke primært på de vottene som har restegarn etter en genser mamma en gang strikket til meg ). Det er jo en luksus å ha så ubegrenset tilgang på andre som strikker med glede - Det er så kjekt å ha noen å strikke til som ikke strikker selv, kommenterte kusine da jeg uttrykket begeistringer over vantene som var årets julegave, og samtidig kunne jeg - vi var hos meg - peke på både votter og lue som lå fremme i gangen fordi de hadde vært i bruk dagen før og som jeg har fått av henne tidligere år.
Daria Skrevet 2. februar 2022 Forfatter #31464 Skrevet 2. februar 2022 (endret) 02.02: En lest, ingen kjøpt. Jeg fortsetter min ferd gjennom kongesagaen med Tor Bomann-Larsen som detaljfokusert og særdeles velformulert guide. Æresordet er femte bind (tre igjen...), det begynner i 1928 og varer til konge og kronprins fortaler landet i juni 1940 (Maud døde i 1938 og er med det ute or soga). Jeg lærer fortsatt masse, ikke minst visste jeg overraskende lite om hva kongen egentlig foretok seg i tiden etter krigsutbruddet. Han sa sitt berømte nei, var i Elverum og ved en bjørk i Molde, og så dro han til England. Bortsett fra at det var to måneder i mellom Molde og England, hvor kongen bodde i en hytte i Målselv, mens regjeringen hadde base i Tromsø. Nytt for meg, må jeg tilstå... Til gjengjeld følte jeg at jeg nådde peak nerd da jeg oppdaget at en av de omtalte generalene hadde feil mellomnavn (to ganger, til og med!) - general Carl Gustav Fleischer blir til Carl August Fleischer (velkjent, nålevende jusprofessor). Det skal dog sies at grunnen til at jeg reagerte handler lite om min inngående kjennskap til militærhistorie (eller jus, for den saks skyld) og mer om at professorens sønn var min lekekamerat i en fjern fortid... Endret 2. februar 2022 av Daria
AprilLudgate Skrevet 2. februar 2022 #31465 Skrevet 2. februar 2022 (endret) Daria skrev (På 31.1.2022 den 14.57): *drikker ny te* 🍵 Det er den store pakke-dagen - i tillegg til bokpakken i postkassa hentet jeg to pakker på posten etter dagens økt hos psykofysio. En fra Gudrun Sjödén, med en topp i kategorien "plagg jeg kan bruke på trening og føle meg noenlunde presentabel i også på trikken" og et langt, flagrende skjørt jeg vil ha mye glede av til sommeren, og en trippel fra Black Cat - to pakker rooibos med hhv melon/aloe vera og bringebær/vanilje og svart te med blåbær. Dessuten ble det en kanne hvit te med granateple (og en frokostmuffin - den er så full av frø og tørket frukt at jeg innbiller meg at den er sunn(ere enn sjokolade- og gulrotversjonene)) på kaféen med innholdsrik temeny og generøse kanner. Jeg sa til hun bak disken at jeg kom for kannene og hun var godt fornøyd Psykofysio, Gudrun Sjøden og Black Cat må jo være den perfekte kombo 🌟🌟🌟 Hos meg dumper det inn aller mest kremer og diverse sminkeprodukter ingen ser meg i 😂 Endret 2. februar 2022 av Fløff
Daria Skrevet 2. februar 2022 Forfatter #31466 Skrevet 2. februar 2022 Jeg var mest interessert i sminke før jeg ble gammel nok til å bruke det - og fordi interessen ikke har vært der, har jeg heller aldri lært meg å legge det skikkelig og dermed heller ikke følt meg så lekker de få gangene jeg har prøvd. For ikke å snakke om den gangen jeg trodde at mascaraen min var vannfast og så et skikkelig grine-stykke på teater, og skjønte at noe ikke var helt som det skulle da synet av meg fikk andre publikummere til å dra på smilebåndet på vet ut *panda*
Daria Skrevet 2. februar 2022 Forfatter #31467 Skrevet 2. februar 2022 I dag var det ingen pakker i postkassa, men derimot årets første brev Det er jo enda bedre. Jeg sto i mot fristelsen til å rive det opp allerede i gangen og tok meg tid til å lage te, finne fram brevkniven og nyte det. Nå burde jeg snart gå og nyte litt søvn, jeg har en uvanlig tidlig avtale om å snakke om følelsene mine i morgen og det blir neppe noen nytelse (ikke er det te involvert heller...).
Daria Skrevet 3. februar 2022 Forfatter #31469 Skrevet 3. februar 2022 Tilbake i egen sofa med lunsj og sjokolade-chai latte - det er surt ute! Etter dagens økt på psykologens sofa (nei, det er ikke en sjeselong...) hadde jeg resultatløse besøk hos både Cubus og Gina Tricot og et ikke fullt så resultatløst besøk hos Ark Et forvirret øyeblikk trodde jeg Gina Tricot, butikken hvor jeg virkelig føler meg gammel (men det hender de har brukbare basisplagg) hadde oppdaget en ny kundegruppe - det sto Mom på et stativ, min første tanke var at de hadde fått seg gravidavdeling (min andre tanke var hvorvidt det ikke er litt tvilsomt å ha tenåringsgravide som målgruppe...). Så innså jeg at det kun var olabukser på stativet og at det er noe som heter mom jeans. Som sagt - gammel...
Daria Skrevet 3. februar 2022 Forfatter #31470 Skrevet 3. februar 2022 Daria skrev (15 timer siden): 02.02: En lest, ingen kjøpt. 03.02: En lest, en kjøpt Jeg sa jo noe om en tur innom Ark - jeg måtte jo sjekke om tilbudshyllen med engelsk pocket fortsatt var der. Det var den... Yours Cheerfully av A. J. Pearce er lakserosa med innslag av turkis og er potensielt ganske fluffy, men jeg mistenker at til tross for at handlingen er forlagt til redaksjonen i et dameblad, vil det faktum at den foregår i London under annen verdenskrig gi den litt mer tyngde likevel.
Daria Skrevet 3. februar 2022 Forfatter #31471 Skrevet 3. februar 2022 Vakkert gjensyn med Filharmonien i kveld, selv om jeg gikk i pausen - utholdenheten min er ikke hva den var (dessuten var det Brahms etter pause igjen...). Gratis hjertesjekk midt under Mozarts klaverkonsert da noe smalt og eksploderte (en lyspære, antar jeg) og hele salen hoppet, det tok litt tid før pulsen roet seg...
Daria Skrevet 4. februar 2022 Forfatter #31472 Skrevet 4. februar 2022 (endret) Jeg startet dagen med litt snufsing, et hypokonderanfall og en negativ hjemmetest - innen jeg var på plass hos fysio var alle antydninger til forkjølelse borte (i likhet med julelysene i Bogstadveien - det var på tide...). -Jeg ser at du brenner kalorier, lo hun etter en hard øvelse, og var med det borti noe jeg har lurt litt på - er det bare øvelsen som avgjør kaloriforbruket, eller også utgangspunktet til den som utfører den? Det er jo litt urettferdig (og merkelig, egentlig) om mine 2x10 utfall, som koster mye krefter og anstrengelse, ikke forbrenner mer enn det gjør hos en sprek og veltrent utøver som kan gjøre mange flere uten å være i nærheten av å bli sliten... Endret 4. februar 2022 av Daria
Daria Skrevet 4. februar 2022 Forfatter #31473 Skrevet 4. februar 2022 Åpningsseremonien - tradisjonels OLs minst spennende øvelse (i sterk konkurranse med avslutningsseremonien), men jeg kan jo ikke la være å se på likevel. Nå ble jeg jo dessuten nysgjerrig på canadiernes antrekk...
Daria Skrevet 4. februar 2022 Forfatter #31474 Skrevet 4. februar 2022 Det høres da ut som om det er Karen Marie Ellefsen som kommenterer for TVNorge? Det er jo i så fall et stort pluss og en gledelig overraskelse.
Daria Skrevet 4. februar 2022 Forfatter #31475 Skrevet 4. februar 2022 ...men det hjelper ikke med gamle NRK-heltinner når første reklamepause kommer - da er veien kort over til dansk tv. Innmarsj med annet alfabet enn det latinske er alltid et spenningsmoment...
Daria Skrevet 4. februar 2022 Forfatter #31476 Skrevet 4. februar 2022 Deltakerne fra Øst-Timor tar så langt prisen for beste antrekk - og beste hodepryd, ikke minst...
Daria Skrevet 4. februar 2022 Forfatter #31477 Skrevet 4. februar 2022 Der kom Kina, da går vel innmarsjen mot slutten. Flaggheising, edsavlegging og fakkeltenning burde følge...
Daria Skrevet 4. februar 2022 Forfatter #31478 Skrevet 4. februar 2022 Selvfølgelig - ingen OL-seremoni uten Imagine...
Daria Skrevet 4. februar 2022 Forfatter #31479 Skrevet 4. februar 2022 Hvorfor kan jeg fortsatt ikke høre den olympiske hymnen uten å samtidig høre brokker av den nynorske oversettelsen Sissel Kyrkebø sang i '94...?
Daria Skrevet 4. februar 2022 Forfatter #31480 Skrevet 4. februar 2022 Den olympiske ild brenner - i sentrum av en gedigen snøkrystall som mest av alt minner om en gammeldags refleksbrikke. ❄️ Det jeg virkelig lurer er hvorfor sangen barnekoret synger er så påfallende lik salmen Solbarn Jordbarn...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå