Daria Skrevet 24. januar 2022 Forfatter #31381 Skrevet 24. januar 2022 Ingen av gårsdagens bestillinger inkluderte te - en forbigåelse det er mulig jeg er i ferd med å rette opp...
Daria Skrevet 25. januar 2022 Forfatter #31382 Skrevet 25. januar 2022 Klokka er halv ti, og jeg er i gang med dagens andre frokost. Et sikkert tegn på ufrivillig aktivitet utenfor huset på ukristelige tidspunkt...
Daria Skrevet 25. januar 2022 Forfatter #31383 Skrevet 25. januar 2022 Jeg hadde en plan om at en så tidlig start på dagen kunne gi rom for annen aktivitet etter hvert. Kroppen bestemte at den var lite interessert i mer krevende aktivitet enn jevnlige turer ut på kjøkkenet for å fylle tekoppen, og hadde såpass overbevisende argumenter at den fikk viljen sin...
Daria Skrevet 25. januar 2022 Forfatter #31384 Skrevet 25. januar 2022 Daria skrev (På 22.1.2022 den 21.34): 22.01: Åtte lest, ingen kjøpt. Med Makten er jeg halvveis i Bomann-Larsens store kongesaga. Fjerde bind strekker seg gjennom verdenskrig, revolusjon og klassekamp, og ender med den aller første sosialistregjeringen - interessant nok nærmest tvunget gjennom av kongen i demokratiets navn. Det er i det hele tatt kongen det meste handler om, dronningen steller sine blomsterbed, danser med skipsrederne på private fester og drar gjerne og ofte til England, mens vrir seg unna alle statsbesøk. Kronprinsen hopper i Holmenkollen - den raskeste veien til nordmenns hjerter uansett klassetilhørighet... 25.01: Ni lest, ingen kjøpt. I Kjersti Anfinnsens Øyeblikk for evigheten er den pensjonerte hjertekirurgen Birgitte fra De siste kjærtegn tilbake. Fortsatt bosatt i Paris, nå stort sett sammen med kjæresten Javiér, og alderen har begynt å tynge dem begge. Birgitte har fortsatt et ganske ambivalent og fjernt forhold til familien i Norge, en særdeles praktisk og usentimental innstilling til det meste og en humor av det svært mørke slaget, selv om den ikke er fullt så framtredende som sist - undertonen er litt sårere her. Kapitlene er knappe, sjelden på mer enn en side, men Anfinnsens formuleringer er så elegante at hun kan fortelle en hel historie på en setning. Av og til er less definitivt more, selv for en mursteinselsker.
Daria Skrevet 25. januar 2022 Forfatter #31385 Skrevet 25. januar 2022 Kveldsstillheten rådet i huset og slalåmrennet står på i bakgrunnen. Plutselig brøles det fra en naboleilighet, akkurat i det Atle Lie McGrath nærmer seg mål i en imponerende bra annenomgang...
Daria Skrevet 26. januar 2022 Forfatter #31386 Skrevet 26. januar 2022 I dag har jeg vært på utflukt med min mor, vi har betraktet Munch i flere etasjer og lunsjet med fjordutsikt i 12. etasje. Mitt første besøk på det mye omtalte museet - jeg er fortsatt litt delt når det gjelder utsiden, men innsiden var ganske fin og utsikten fra toppen imponerende. Maten var heller ikke så verst, jeg spår en sen og lett middag... *fortsatt full av Skagentoast*
Daria Skrevet 26. januar 2022 Forfatter #31387 Skrevet 26. januar 2022 Det er vel tryggest på ikke si så mye om jakka, men jeg sørger fortsatt over karrieren som forsvant - han skulle jo stått på mye større scener enn dette...
Sauen Shaun Skrevet 27. januar 2022 #31388 Skrevet 27. januar 2022 Daria skrev (16 timer siden): Det er vel tryggest på ikke si så mye om jakka, men jeg sørger fortsatt over karrieren som forsvant - han skulle jo stått på mye større scener enn dette... Der er jeg veldig enig, både om jakka og karrieren…
Daria Skrevet 27. januar 2022 Forfatter #31389 Skrevet 27. januar 2022 The Great British Bake-off til frokost. Jeg blir for så vidt imponert og synes mye ser godt ut, men først og fremst tenker jeg at det kan da ikke være verdt så mye styr og innsats... To pratsomme avtaler på planen i dag - først grave i følelser og den slags med psykologen, så diskutere bøker på kafé med venninne etterpå. Ingen poeng for å gjette hva jeg ser mest fram til
Daria Skrevet 27. januar 2022 Forfatter #31390 Skrevet 27. januar 2022 Sauen Shaun skrev (1 time siden): Der er jeg veldig enig, både om jakka og karrieren… Man lurer jo litt på hva som skjedde...
Daria Skrevet 27. januar 2022 Forfatter #31391 Skrevet 27. januar 2022 Hederspris for særlig god teservering går til Halvorsens Conditori - temeny ved disken, løsvektste i stor kanne, medfølgende skål til å legge holderen med blader på når teen var sterk nok og stativ med telys for å sørge for at den holdt seg varm. Stort mer kan man jo ikke be om (Munchmuseet strøk i går - den kom riktignok i kanne, men den var for sterk allerede da den kom på bordet og det var ikke mulig å ta ut tebladene). Sjokoladeshortbread med pistasjnøtter var heller ikke så dumt...
Daria Skrevet 27. januar 2022 Forfatter #31392 Skrevet 27. januar 2022 Daria skrev (På 25.1.2022 den 21.24): 25.01: Ni lest, ingen kjøpt. I Kjersti Anfinnsens Øyeblikk for evigheten er den pensjonerte hjertekirurgen Birgitte fra De siste kjærtegn tilbake. Fortsatt bosatt i Paris, nå stort sett sammen med kjæresten Javiér, og alderen har begynt å tynge dem begge. Birgitte har fortsatt et ganske ambivalent og fjernt forhold til familien i Norge, en særdeles praktisk og usentimental innstilling til det meste og en humor av det svært mørke slaget, selv om den ikke er fullt så framtredende som sist - undertonen er litt sårere her. Kapitlene er knappe, sjelden på mer enn en side, men Anfinnsens formuleringer er så elegante at hun kan fortelle en hel historie på en setning. Av og til er less definitivt more, selv for en mursteinselsker. 27.01: Ti lest, en kjøpt. Liv Køltzows Dagbøker i utvalg 1964-2008 ble trukket fram som en av fjorårets beste bøker av imponerende mange kritikere. Den er lesverdig og interessant, ikke minst for alle med en viss interesse for både skriveprosessen og norsk litteratur )jeg mistenker at det var litt av grunnen til at så mange kritikere elsket den...), men også - det ligger jo i sjangerens natur, det er dagboksnotater skrevet uten tanke på utgivelse eller andre lesere - usammenhengende og innforstått og innimellom vanskelig å henge helt med på. Jeg liker grepet redaktørene har gjort med å dele inn i kapitler med en innledende som forklarer og binder sammen, det gjør den litt er tilgjengelig.
Daria Skrevet 28. januar 2022 Forfatter #31393 Skrevet 28. januar 2022 (endret) Fredagsprosedyrene er gjennomført - fysio, kafélesing, biblioteket. Minuspoeng til balansen, som ikke hadde det mest imponerende dagen (men jeg ser jo at du jobber hardt...) og plusspoeng til hun bak disken som svarte Ja, selvfølgelig! da jeg spurte om hun kunne dempe musikken. Dessuten var favorittbordet mitt ledig og det kom ingen på nabobordet før jeg uansett skulle gå om et par sider. Neste uke har jeg bare vekkerklokkeavtaler To av dem er kl 10, så det er ikke grusomt tidlig, men jeg har jo blitt godt vant. Hva som er verst - få kroppen til å fungere hos fysio kl 8 eller hodet til å fungere hos psykologen kl 9.30 gjenstår å se... Endret 28. januar 2022 av Daria
Daria Skrevet 28. januar 2022 Forfatter #31394 Skrevet 28. januar 2022 Åge Aleksandersen og Arve Tellefsen spiller sammen i Nils Arne Eggens begravelse. Man får jo litt klump i halsen...
Daria Skrevet 28. januar 2022 Forfatter #31395 Skrevet 28. januar 2022 Teknikken viser seg igjen fra sin beste side... Vi fikk postkasser med digitale skilt i fjor - for å gjøre det enkelt å bytte navn og slippe alt rotet med papirlapper og alternative løsninger fra alle som ikke gadd å skaffe seg skikkelige skilt (ikke minst kollektivene...), nå kunne styre fikse alt fra en app. Pr nå er det feil på tre av 30 skilt, og det er uklart når det blir fikset... Jeg som alltid har hatt skiltet mitt i orden ( ) tar det som en personlig fornærmelse at jeg inntil videre må klare meg med en post-it-lapp...
Daria Skrevet 29. januar 2022 Forfatter #31396 Skrevet 29. januar 2022 Mye vind og venting i kombinerthopprennet - men Jørgen Graabak hadde brukt tiden til å få gode råd om pappalivet fra Eric Frentzel. God stemning
Daria Skrevet 29. januar 2022 Forfatter #31397 Skrevet 29. januar 2022 Dagens middag får et visst fusion-preg - jeg hadde en åpnet pose tortillachips etter forrige ukes nachos og tomatsaus med kjøttboller og sopp fra gårsdagens spaghetti. Saus er saus, hvertfall når den er tomatbasert... *slang alt i ovnen under et lag ost og håper det beste*
Daria Skrevet 29. januar 2022 Forfatter #31398 Skrevet 29. januar 2022 (endret) Jeg er på min andre episode på rappen av Great British Bake-Off og er godt fornøyd med at jeg tok (hjemmebakt) kake ut av fryseren tidligere i dag I det hele tatt har jeg en husmordag, det stoppes sokker og fikses skjørt og repareres over en lav sov (eller en full tekopp...). Ryktene sier dessuten at det faktisk er et bidra med litt kvalitet på MGP i dag, men man skal jo ikke håpe for mye. Jeg vil selvfølgelig komme tilbake til dette... Endret 29. januar 2022 av Daria
Daria Skrevet 29. januar 2022 Forfatter #31399 Skrevet 29. januar 2022 Glitterfrynser ser ut til å være kveldens gjenganger... Ooh, Ingeborg Heldal og Staysman som sidekommentatorer er jo lovende,
Daria Skrevet 29. januar 2022 Forfatter #31400 Skrevet 29. januar 2022 I fjor lanserte vi et tilleggskriterium om at artisten også skal høres noenlunde intelligent ut i intervjuene. Jeg føler flere av kveldens deltagere er i ferd med å stryke allerede...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå