Daria Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #31361 Skrevet 22. januar 2022 Konklusjonen etter første duell er at jeg ikke vil ha noen av dem til finale. Jeg vet dog ikke om den andre duellen har noe bedre å by på...
Daria Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #31362 Skrevet 22. januar 2022 Nei, det er ikke "to veldig sterke låter". Det er to middelmådige låter og framførelser, og det vanskelige valget er hvem som er minst dårlig...
Daria Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #31363 Skrevet 22. januar 2022 Hun har lenker i kors foran underlivet. På en flaskegrønn dress. Interessant. Jeg er litt usikker på om disse som valser rundt med fioliner er dansere eller musikere, men låta trenger et crescendo før jeg sovner...
Daria Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #31364 Skrevet 22. januar 2022 Hun har i det minste et brennende flygel, det er jo kryss på bingobrettet...
Daria Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #31365 Skrevet 22. januar 2022 Jeg vet ikke om grunnen til at henne nære og kjære var samlet på en skole skyldes at det var lærere til stede, men det er jo uansett pinlig å stille med en stor plakat med og/å-feil i beste sendetid på riksdekkende tv...
Daria Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #31366 Skrevet 22. januar 2022 Der duell en handlet om frynser, dreier duell to seg primært om fargerike dresser. Jeg vi gjerne gi ham poeng for å synge på norsk, men det er så platt at jeg ikke helt synes han fortjener dem...
Daria Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #31367 Skrevet 22. januar 2022 Jeg stikker hodet fram og slår fast at ingen av dagens deltakere vinner finalen...
Daria Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #31368 Skrevet 22. januar 2022 Og nå skal Christian Ingebrigtsen, forhåndkvalifisert til finalen, vise hvordan det skal gjøres...
Daria Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #31369 Skrevet 22. januar 2022 Det er begrenset hvor stort behovet for et reprisesammendrag er umiddelbart etter en duell. Vi har hært to låter de siste fem minuttene - vi klarer nok å huske begge... Dette bør jo bli Farida - som med Frode forrige uke har jeg ikke den store troen på henne i finalen, men det er noe med å tross alt være den som har mest å fare med musikalsk.
Daria Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #31370 Skrevet 22. januar 2022 Og det ble det -Det er sikkert ingen som så det, men jeg glemte den høyeste tonen. Vennen min, det er for lengst behørig kommentert på flere språk på twitter...
Daria Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #31371 Skrevet 22. januar 2022 Daria skrev (23 timer siden): 21.01: Syv lest, ingen kjøpt. Tittelen er egentlig det minst absurde ved Erlend O. Nødtvedts roman Mordet på Henrik Ibsen - og det sier litt... En forfatter, som deler både navn og biografiske trekk med Nødtvedt, prøver via epost å overbevise sjefen ved Den Nasjonale Scene i Bergen, Stefan Larsson, om å anta et stykke han holder på å skrive, om svært ukjente sider ved Henrik Ibsens opphold i Bergen på 1850-tallet, basert på til nå ukjente brev. Han vedlegger stadig nye kapitler, og det blir stadig mer absurd. Jeg er litt usikker på hva jeg egentlig har lest etterpå, men jeg lo hvertfall høyt underveis, og jeg elsker Nødvedts språk som er en salig blanding av moderne, foreldede og anakronistiske ord og uttrykk, ispedd en dose bergensk (øye skriver for eksempel konsekvent øge). Det bugner av faktiske historiske personer og hendelser (takk til google) og andre referanser, og hvor sannheten slutter og diktningen begynner? Tja, si det - ingen vet... 22.01: Åtte lest, ingen kjøpt. Med Makten er jeg halvveis i Bomann-Larsens store kongesaga. Fjerde bind strekker seg gjennom verdenskrig, revolusjon og klassekamp, og ender med den aller første sosialistregjeringen - interessant nok nærmest tvunget gjennom av kongen i demokratiets navn. Det er i det hele tatt kongen det meste handler om, dronningen steller sine blomsterbed, danser med skipsrederne på private fester og drar gjerne og ofte til England, mens vrir seg unna alle statsbesøk. Kronprinsen hopper i Holmenkollen - den raskeste veien til nordmenns hjerter uansett klassetilhørighet...
Daria Skrevet 23. januar 2022 Forfatter #31372 Skrevet 23. januar 2022 Jeg blir litt imponert (og overrasket) når jeg får sms på en søndag om at blodprøvene jeg tok torsdag var helt fine - jeg er jo vant til fastlegen som (forståelig nok) opererer med "intet nytt er god nytt"-tilnærmingen. Dessuten kom den med en kode-betegnelse på blodprøven, så da måtte jeg jo, nysgjerrig som jeg er, google og se hva det egentlig var testet for... Jeg har gått tur i tåkehavet og bedrevet balansetrening på brygga - grove, ujevne og lett gyngende planker med ganske brede glipper mellom er vel så utfordrende som det meste treningssalen har å by på (fysio var godt fornøyd med at jeg hadde funnet en naturlig hinderbane ) - og gjort unna ukas økt på matten. Nå skal jeg trene viljestyrke og begrensning - bokklubben lokker med 25% på alt, og jeg har ikke kjøpt bøker på lenge... Dessuten prøver jeg å fortrenge at det er sluttsalg hos Gudrun Sjödén - ikke trenger jeg noe i utgangspunktet, og jeg bruker mindre klær nå som det er lite uteliv og ingen jobbing, og det meste av mine faste avtaler utenfor huset innebærer treningskompatibelt antrekk. Men jeg har blitt god på å sette sammen antrekk som uten for mye innsats kan funke både hos fysio og på kafé...
Daria Skrevet 23. januar 2022 Forfatter #31373 Skrevet 23. januar 2022 *ser på de tre nye ordrebekreftelsene i innboksen*
Roadrunner Skrevet 23. januar 2022 #31374 Skrevet 23. januar 2022 Daria skrev (1 time siden): *ser på de tre nye ordrebekreftelsene i innboksen*
Roadrunner Skrevet 23. januar 2022 #31376 Skrevet 23. januar 2022 Ikke nødvendigvis - men det var helt riktig synes jeg
Daria Skrevet 23. januar 2022 Forfatter #31377 Skrevet 23. januar 2022 Jeg har bestilt treningstøy, da (eller i det minste en topp beregnet på å bruke i den forbindelse) - det må jo tale til mitt forsvar, og var nesten noe jeg faktisk trenger.
Daria Skrevet 23. januar 2022 Forfatter #31378 Skrevet 23. januar 2022 Jeg vet ikke hvorfor jeg plutselig hadde denne på hjernen, men den snek seg inn i et ubevoktet øyeblikk...
Daria Skrevet 23. januar 2022 Forfatter #31379 Skrevet 23. januar 2022 Youtube ble stående og rusle på autoavspilling og holdt seg på Westlife-sporet (ikke visste jeg at de hadde covret Nothing's gonna change my love for you - det må ha væt lenge etter at jeg falt av lasset). Så kom denne - debutsingel og gjennombruddssingel - og jeg var tilbake på videregående på et øyeblikk... De var i de dager at de var på turné med Boyzone og spilte i spektrum midt i min 3-dagers mediefageksamen. Man må jo ha litt pauser innimellom...
Daria Skrevet 24. januar 2022 Forfatter #31380 Skrevet 24. januar 2022 Daria skrev (På 22.1.2022 den 21.34): 22.01: Åtte lest, ingen kjøpt. Med Makten er jeg halvveis i Bomann-Larsens store kongesaga. Fjerde bind strekker seg gjennom verdenskrig, revolusjon og klassekamp, og ender med den aller første sosialistregjeringen - interessant nok nærmest tvunget gjennom av kongen i demokratiets navn. Det er i det hele tatt kongen det meste handler om, dronningen steller sine blomsterbed, danser med skipsrederne på private fester og drar gjerne og ofte til England, mens vrir seg unna alle statsbesøk. Kronprinsen hopper i Holmenkollen - den raskeste veien til nordmenns hjerter uansett klassetilhørighet... 24.01: Åtte lest, en kjøpt. Jeg har kjøpt en bruktbok! I fysisk butikk! Det skjedde ikke i hele fjor... Jeg var en tur på biblioteket etter psykofysio for å hente en bok og måtte innse at kreftene ikke strakk til en tur i Frognerparken, men Fretex var overkommelig... The Muralist av B. A. Shapiro tar utgangspunkt i kunstmiljøet i Nye York ca 1940, og allerede der var jeg solgt - jeg har lest både fakta og fiksjon om miljøet og menneskene før. En jødisk maler forsvinner sporløst, og 70 år senere dukker ukjente bilder opp...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå