Daria Skrevet 18. januar 2022 Forfatter #31341 Skrevet 18. januar 2022 Angrep er det beste forsvar? Det er litt som de som skjeller ut billettkontrolløren når de blir tatt i kontroll.
Skravla Skrevet 18. januar 2022 #31342 Skrevet 18. januar 2022 Og sikkert en smule redsel over å se en diger buss dekke synsfeltet ditt.....
Daria Skrevet 18. januar 2022 Forfatter #31343 Skrevet 18. januar 2022 Du er jo litt cocky hvis du kjører rett mot bussen og tar for gitt at den viker...
Daria Skrevet 19. januar 2022 Forfatter #31344 Skrevet 19. januar 2022 (endret) Nils Arne Eggen er død - en æra er over Endret 19. januar 2022 av Daria 1
Daria Skrevet 19. januar 2022 Forfatter #31345 Skrevet 19. januar 2022 Daria skrev (På 27.11.2021 den 11.51): Morgenens gode nyhet: Julegaven jeg bestilte på nett forleden er underveis, selv om den sto med 3-4 ukers leveringstid. ...og i dag har jeg hentet den på posten... Den er til eldste niese, som også har bursdag rett før jul, så det jeg hadde planlagt som bursdagsgave ble julegave og hun fikk beskjed om at bursdagsgaven var forsinket, men jeg hadde jo ikke tenkt at den skulle bli så forsinket. Jeg fikk meg litt uplanlagt en lang, stavløs tur, da - heg trodde pakken var så stor at den måtte bæres med begge hender og derfor hentes uten staver, med buss. Den viste seg å være så effektivt pakket (her har mange mye å lære) at den gikk i den lille sammenleggbare ryggsekken jeg hadde i veska, så da dristet jeg meg til å gå hjem. Jeg har gått like langt uten å bruke staver før i vinter, men ikke uten å ha dem med - selv på en strekning hvor både kaféer og benker ligger tett, føles det litt som å leve farlig. Det gikk med stadig lavere tempo og høyere konsentrasjon (og skuldre), men med en pause på en benk underveis kom jeg meg hjem. Om jeg får gjort så mye annet enn å ligge på sofaen de neste timene er jo en annen sak...
Sauen Shaun Skrevet 19. januar 2022 #31346 Skrevet 19. januar 2022 Daria skrev (3 timer siden): Nils Arne Eggen er død - en æra er over 😢❤️
Daria Skrevet 20. januar 2022 Forfatter #31347 Skrevet 20. januar 2022 Hvis jeg noen gang skal skrive en avhandling om språk, skal den fokusere på bruken av ordet interessant i i behandler-sammenheng. Som i gamle fysios Her var det jo mye interessant å ta tak i, allerede i ganglaget ditt, psykofysios Gjør du det sånn? Så interessant, og psykologens Det er jo psykologisk interessant at du... Positivt, negativt, nøytralt - tolkning- og bruksmulighetene er mange...
Daria Skrevet 20. januar 2022 Forfatter #31349 Skrevet 20. januar 2022 Ikke sant? Jeg lurer jo av og til på om jeg skal bli smigret, fornærmet eller bekymret....
Daria Skrevet 20. januar 2022 Forfatter #31350 Skrevet 20. januar 2022 (endret) Det var en av de sjeldne anledninger i dag hvor jeg ble kalt inn til legen mer enn fem minutter før tiden. Jeg hadde akkurat hatt en åpenbaring knyttet til boken jeg leste og satt med den i en hånd og telefonen i den andre mens jeg googlet beguines (og bildet øverst i denne artikkelen viser sannsynligvis stedet romanfiguren befant seg *nerdelykke*) og var en smule uforberedt, men dermed også overraskende avslappet Endret 20. januar 2022 av Daria
Daria Skrevet 20. januar 2022 Forfatter #31351 Skrevet 20. januar 2022 Danmarks helgenkonge Knud er i Spania helgen for cannabis og parkering. Naturlig nok... *ser kongedokumentar*
Daria Skrevet 21. januar 2022 Forfatter #31352 Skrevet 21. januar 2022 Igjen undrer jeg mer over butikkarbeidere. Ja, jeg skjønner at du hadde tenkt å fylle på strømpebuksestativet akkurat da - men var det virkelig så akutt at du ikke kunne vente til jeg er ferdig, men måtte stille deg oppå meg? Dessuten undrer jeg meg over det urettferdige i at når det er ledsageren som faller i rennet i para-alpin, får ikke utøveren en ny sjanse.
Daria Skrevet 21. januar 2022 Forfatter #31353 Skrevet 21. januar 2022 Daria skrev (På 11.1.2022 den 18.47): 11.01: Seks lest, ingen kjøpt. Blue nights av Joan Didion er en slags oppfølger til The year of magical thinking. Da skrev hun om ektemannens død og datterens sykdom, nå om datterens død og egen aldring. Hun skriver godt og gripende, men der den forrige var personlig, men allmenngyldig og utadrettet, føles denne mer privat og innadvendt. Dessuten er ikke nødvendigvis fortellinger om uavklarte nevrologiske problemer med et hint av MS det jeg setter mest pris på å lese om... I et kapittel dukker teksten til Audens Funeral blues opp, og jeg kan konstatere at mer enn 25 år etter Fire bryllup og en gravferd kan jeg fortsatt ikke lese det uten å høre Matthews skotske uttale i hodet... 21.01: Syv lest, ingen kjøpt. Tittelen er egentlig det minst absurde ved Erlend O. Nødtvedts roman Mordet på Henrik Ibsen - og det sier litt... En forfatter, som deler både navn og biografiske trekk med Nødtvedt, prøver via epost å overbevise sjefen ved Den Nasjonale Scene i Bergen, Stefan Larsson, om å anta et stykke han holder på å skrive, om svært ukjente sider ved Henrik Ibsens opphold i Bergen på 1850-tallet, basert på til nå ukjente brev. Han vedlegger stadig nye kapitler, og det blir stadig mer absurd. Jeg er litt usikker på hva jeg egentlig har lest etterpå, men jeg lo hvertfall høyt underveis, og jeg elsker Nødvedts språk som er en salig blanding av moderne, foreldede og anakronistiske ord og uttrykk, ispedd en dose bergensk (øye skriver for eksempel konsekvent øge). Det bugner av faktiske historiske personer og hendelser (takk til google) og andre referanser, og hvor sannheten slutter og diktningen begynner? Tja, si det - ingen vet...
Daria Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #31354 Skrevet 22. januar 2022 Jeg har ikke mobiltelefonen på soverommet om natta. Den ligger i gangen med lyden på - jeg hører den når jeg er våken, men våkner ikke av den. Det morsomme er når jeg i halvsøvne tror at jeg har hørt noe, som i dag da jeg våknet og var sikker på at jeg hadde hørt en melding, men samtidig også visste hva som sto i den. Hadde jeg drømt både lyden og innholdet, eller hadde jeg faktisk hørt lyden og derfor drømt innholdet? Det første, i følge telefonen, som ikke hadde noe nytt å melde...
Daria Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #31355 Skrevet 22. januar 2022 Og slalåmrennet i Kitzbühel ble vunnet av... en brite. Naturlig nok...
Daria Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #31356 Skrevet 22. januar 2022 Gledesscenene i den britiske leiren nå - det er jo litt rørende...
Daria Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #31357 Skrevet 22. januar 2022 MGP-sesongen er i gang Strengt tatt åpnet den forrige uke, men da så jeg delfinalen hos Skravla of all sarkasmen kom muntlig. Jeg rakk å bli litt positivt innstilt til hun som hadde Shakespeare-skjorte, men så ødela hun det med å nesten være på griner'n omtrent før det har begynt...
Daria Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #31358 Skrevet 22. januar 2022 Hun har jo stjålet refrenget til Hard Rock Halleluja. Ja, den vant, men den vil ikke gjøre det igjen - særlig ikke uten maskene, men med sur sang. Flammer, skinnbukser og løshår holder ikke...
Daria Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #31359 Skrevet 22. januar 2022 Frynser er åpenbart kveldens tema, enten man synger glamrock eller klassisk country
Daria Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #31360 Skrevet 22. januar 2022 En annen trend er å ha dypere toner enn man har stemme til - der er det også 2/2 så langt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå