Daria Skrevet 26. november 2021 Forfatter #30941 Skrevet 26. november 2021 I dag har jeg for en gangs skyld satt opp en timeavtale som ikke er helserelatert - til uka skal jeg ta mål for bestilling av Akerdrakten
Sauen Shaun Skrevet 26. november 2021 #30942 Skrevet 26. november 2021 Daria skrev (48 minutter siden): I dag har jeg for en gangs skyld satt opp en timeavtale som ikke er helserelatert - til uka skal jeg ta mål for bestilling av Akerdrakten
Roadrunner Skrevet 26. november 2021 #30943 Skrevet 26. november 2021 Daria skrev (1 time siden): I dag har jeg for en gangs skyld satt opp en timeavtale som ikke er helserelatert - til uka skal jeg ta mål for bestilling av Akerdrakten Så gøy! Har du allerede bestemt deg for stoffer/farger, eller ser du litt når du er der?
Daria Skrevet 26. november 2021 Forfatter #30944 Skrevet 26. november 2021 Jeg fikk se på litt stoffprøver da jeg var innom Heimen i dag og har begynt å tenke litt, men jeg får nok ikke bestemt meg før på onsdag. Stoffene de bruker til stakk er basert på faktiske stoffer som kan knyttes til konkrete gårder i Oslo, jeg trekkes jo litt mot å velge et av de to som er fra gårder fra min kant av byen. De er begge mørkeblå med forskjellige fargestriper, da vil fort det ha betydning for de øvrige valgene.
Skravla Skrevet 26. november 2021 #30945 Skrevet 26. november 2021 Daria skrev (1 time siden): I dag har jeg for en gangs skyld satt opp en timeavtale som ikke er helserelatert - til uka skal jeg ta mål for bestilling av Akerdrakten Å så herlig. Skal vi lufte folkedrakttene våre i sentrum neste 17. Mai?
Daria Skrevet 27. november 2021 Forfatter #30947 Skrevet 27. november 2021 Morgenens gode nyhet: Julegaven jeg bestilte på nett forleden er underveis, selv om den sto med 3-4 ukers leveringstid. Morgenens dårlige nyhet: Stephen Sondheim er død I en alder av 91, så det er jo ikke akkurat en sjokkerende tragedie, men litt vemodig er det jo likevel. Musikalteaterets grand old man, og ikke minst kongen av ironiske og skarpe formuleringer. -Cheers, Steve!
AprilLudgate Skrevet 27. november 2021 #30948 Skrevet 27. november 2021 (endret) Daria skrev (På 22.11.2021 den 18.41): Psykofysio har en plan om at jeg skal på ski - det er 10+ år siden sist og jeg er en anelse skeptisk...Men jeg har i det minste utstyret i orden - smørefrie glassfiberski kjøpt brukt i 1995 og min grandtantes gamle bambusstaver. 🤣🤣🤣🤣 Ah. Skal aldri på ski. Eller? Og ❤️❤️❤️❤️😍😍😍😍 til Akerdrakt! Den har jeg aldri sett/hørt om. Hadde jeg vært Oslofødt hadde jeg kanskje gått for Jubileumsdrakta muligens - men siden jeg er Agderfødt skal jeg istedet sy ut bunaden min 😅 Endret 27. november 2021 av Fløff
Daria Skrevet 27. november 2021 Forfatter #30949 Skrevet 27. november 2021 Nå skal du ikke undervurdere hvor lydig jeg er når helsepersonell kommer med råd og anbefalinger Jeg har tross alt gått fra trening er djevelens verk til abstinenser hvis jeg ikke har trent på en uke i løpet av året, så her skal ingenting utelukkes...
Daria Skrevet 27. november 2021 Forfatter #30950 Skrevet 27. november 2021 Fløff skrev (31 minutter siden): Og ❤️❤️❤️❤️😍😍😍😍 til Akerdrakt! Den har jeg aldri sett/hørt om. Hadde jeg vært Oslofødt hadde jeg kanskje gått for Jubileumsdrakta muligens - men siden jeg er Agderfødt skal jeg istedet sy ut bunaden min 😅 Den kom på slutten av 90-tallet, jeg mener den også var i anledning Oslos 1000-årsjubileum, og jeg har hatt lyst på den siden... Jeg er så Oslofødt at bunad fra andre steder er uaktuelt, og jeg synes ikke Oslo-bunaden er så fin, så den har aldri fristet.
Daria Skrevet 27. november 2021 Forfatter #30951 Skrevet 27. november 2021 Lite sier at vinteren er her som duften av brent støv når panelovnen skrus på for første gang for sesongen... (ja, jeg tørket av den først. Det hjelper egentlig ikke...).
Cata Skrevet 27. november 2021 #30952 Skrevet 27. november 2021 Daria skrev (På 26.11.2021 den 12.26): I dag har jeg for en gangs skyld satt opp en timeavtale som ikke er helserelatert - til uka skal jeg ta mål for bestilling av Akerdrakten Måtte inn og kikke. Fin bunad, mye finere enn Oslobunaden.
Daria Skrevet 27. november 2021 Forfatter #30953 Skrevet 27. november 2021 Fantastisk norsk-tysk språkblanding av treneren til de norske skiskytterne
AprilLudgate Skrevet 27. november 2021 #30954 Skrevet 27. november 2021 Enig i at Oslobunaden er så som så. Troe dessuten du passer Akerdrakta perfekt! Skulle hente noe på posten isted, ser i den ene blokka at alle ser på noe skigreier. Og ikke bare det, men naboene i 2. og 3.etasje står på nøyaktig samme plass og følger like engasjert med 😅🤷♀️
Daria Skrevet 27. november 2021 Forfatter #30955 Skrevet 27. november 2021 Det hender naboen under og jeg roper i kor når det er sport på tv -Frederik Villumstad, fortell om hoppet ditt. -Der suger. Det er ikke så mye mer å si om det... Kort og konsist
Daria Skrevet 27. november 2021 Forfatter #30956 Skrevet 27. november 2021 Daria skrev (På 23.11.2021 den 19.19): 23.11: 11 lest, tre kjøpt. 27.11: 12 lest, tre kjøpt. Ett lyckligare år er Jonas Gardells rykende ferske bok om , som (selvfølgelig) handler om homofili i Sverige. Den er basert på sanne historier og forteller først om filosofen Pontus Wikner, som i sine etterlatte (og lenge glemte) papirer forteller om sine følelser for menn, og så om homokampens spede start i Örebro på 70-tallet. En god bok og sterke og viktige historier, men som roman har den sine svakheter. Jeg skulle ønske Gardell hadde tatt et steg til en av sidene og enten gitt seg selv større fiksjonsrammer eller plassert seg tydeligere i sakprosa-landskapet.
Daria Skrevet 28. november 2021 Forfatter #30957 Skrevet 28. november 2021 -Om jeg ikke vant rennet, så tror jeg at jeg vant for dagens beste mageplask... Man kommer langt med litt selvironi når man er ung og lovende skiskytter og har gått spektakulært på trynet
Daria Skrevet 28. november 2021 Forfatter #30958 Skrevet 28. november 2021 Dagens oppdagelse: Det ekstra sterke limet jeg fant i kjøkkenskuffen (jeg må jo ha kjøpt det og lagt det der selv, men jeg kan ikke si jeg husker det...) er visst av det slaget du egentlig ikke vil ha på huden, for det er ikke så enkelt å få av igjen... Jeg har prøvd med neglelakkfjerner og jordbærlikør (det mest spritholdige jeg hadde...), men det sitter fortsatt litt igjen. Det slites vel av... Det som skulle limes, var den ene gåstaven, som begynner å gi etter i teleskopfestet. Det er litt risikabelt å være avhengig av støtte fra noe som plutselig gir etter når man leggervekt på det...
AprilLudgate Skrevet 28. november 2021 #30959 Skrevet 28. november 2021 Kan jeg spørre hva du synes har bedret seg av å gå til psychofysio? (Skriver psycho fordi det tross alt høres gøyere ut) 🤣
Daria Skrevet 28. november 2021 Forfatter #30960 Skrevet 28. november 2021 Nå har jeg ikke gått så lenge, så foreløbig er den tydeligste endringen i at jeg blir mer bevisst på hvordan jeg beveger meg og bruker kroppen, men målet er at svimmelhet og balanse skal bli bedre, både gjennom økt kroppskontroll og -bevissthet og trening av kjernemuskulatur og andre nyttigheter, og ved å trygge hodet på hva jeg faktisk kan og klarer (lære hodet at det ikke er nødvendig å bli svimmel bare fordi jeg ikke har føttene i bakken og den slags...).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå