Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
Daria skrev (20 minutter siden):

En ukes avslappende tur med lavt aktvitetsnivå og en tur med min mor er to helt forskjellige ting...

:fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Daria skrev (23 minutter siden):

En ukes avslappende tur med lavt aktvitetsnivå og en tur med min mor er to helt forskjellige ting...

Ja.... Jeg tror jeg glemte å tenke. :fnise:

Skrevet
Daria skrev (På 8.11.2021 den 22.12):

08.11: Fire lest, en kjøpt.

10.11: Fire lest, to kjøpt.

Jeg nevnte visst noe om en salgshylle på Ark... :plystre: Det ble en vinterbok - Bernad McLavertys Midwinter break handler om et eldre ektepar på tur til et snøfylt Amsterdam, og det ligger i kortene at det ikke bare er værforholdene som er problematiske... jeg har aldri hørt om hverken tittel eller forfatter, men det hørtes (og ser) ut som en bok å lese under et pledd en kald vinterdag.

Skrevet

Morgendagens fysiotime er avlyst. Ettersom den var klokka 8 tar jeg det ikke så tungt som jeg ellers ville gjort...

Skrevet

Jeg kan lage hinderløype til deg?! :Nikke:

Er kanskje på tide med vannhinder, synes du ikke? :engel:

Skrevet

Jeg forserer broen over kanalen ved Aker brygge stadig vekk, teller ikke det...?

Skrevet

Årets julete er bestilt - svart julete, grønn julete, rooibos-julete og adventste. I tillegg har jeg gløggte og Kusmi-julete (jeg kjøpe en gigantboks av sistnevnte for to år siden). Det burde jo holde...

Skrevet
Daria skrev (8 minutter siden):

Årets julete er bestilt - svart julete, grønn julete, rooibos-julete og adventste. I tillegg har jeg gløggte og Kusmi-julete (jeg kjøpe en gigantboks av sistnevnte for to år siden). Det burde jo holde...

På tide å legge seg, tror jeg. Jeg leste "tre" og ikke "te", og rakk å undre meg over hvor mange juletrær du hadde tenkt å ha. Heldigvis satte "rooibos" strek for misforståelsen. 😅

Skrevet

Et svart tre, et grønt tre - og et rooibos-tre, såpass må det være :tre::rulle: 

• Liker 1
Skrevet
Multi skrev (7 timer siden):

På tide å legge seg, tror jeg. Jeg leste "tre" og ikke "te", og rakk å undre meg over hvor mange juletrær du hadde tenkt å ha. Heldigvis satte "rooibos" strek for misforståelsen. 😅

Akkurat det samme gjorde jeg :fnise: Får skylde på at jeg akkurat har våknet jeg da... 

• Liker 1
Skrevet

Fysio var ikke i verre form enn at hun ringte tidlig i formiddag for å snakke om hjemmetrening - på grunn av kurs blir det to uker til neste time, og da må jeg legge ned en innsats på egen hånd i mellomtiden. Lydig som jeg er, har jeg unnagjort en litt forkortet formiddagsøkt etter å ført ha gått en liten stavløs tur, hilst på en entusiastisk hund og kommet meg opp alle trappene uten pause. I kveld er det teatertid - jeg har ikke vært på Det Norske siden august, det begynner å bli lenge...

Skrevet
Daria skrev (17 timer siden):

Et svart tre, et grønt tre - og et rooibos-tre, såpass må det være :tre::rulle: 

Tea-tree? :lur:

Skrevet

Det er vel mer en buskvekst, tror jeg - og sånt kan man jo gå rundt i tidlige morgener...

Skrevet
Daria skrev (På 10.11.2021 den 18.43):

10.11: Fire lest, to kjøpt.

Jeg nevnte visst noe om en salgshylle på Ark... :plystre: Det ble en vinterbok - Bernad McLavertys Midwinter break handler om et eldre ektepar på tur til et snøfylt Amsterdam, og det ligger i kortene at det ikke bare er værforholdene som er problematiske... jeg har aldri hørt om hverken tittel eller forfatter, men det hørtes (og ser) ut som en bok å lese under et pledd en kald vinterdag.

12.11: Seks lest, to kjøpt.

Friksjonar er en essaysamling av Marta Nordheim, om litteratur og kultur. Mest spennende er de hvor hun graver i litterær kvalitet og smak og kritikkens funksjon - med utgangspunkt i sitt eget virke som litteraturkritikker,

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg var så umiddelbart overbevist om at jeg måtte lese Like fint å jobbe som å danse, Hilde Hagerups bok om faren Klaus Hagerup. Jeg har egentlig ikke det store forholdet til forfatterskapet hans - som barn moret jeg meg over De glødende hjertes liga, men var ikke så begeistret hverken for Høyere enn himmelen eller Markus og Diana (som jeg nok var litt for gammel for), og der stanser det egentlig. Skjønt, jeg kan jo også sangen tittelen er hentet fra, og har lånt ut I denne verden er alt mulig tusenvis av ganger, den har vært skolens mest brukte klassesett så lenge jeg har jobbet der. Jeg ble en gang oppring fra leverandøren med spørsmål om det virkelig stemte at jeg hadde bestilt 75 eksemplarer av samme bok... :fnise: Datterens bok har blitt et portrett mer av en far enn av en forfatter, og samtidig en bok om å miste og sørge. Den er lettlest og lesverdig, uten å bli veldig dyptpløyende.

Med dette har jeg lest 100 bøker i år - en milepæl jeg nådde én dag tidligere i fjor. Det må vel sies å være relativt stabilt... :fnise: 

Skrevet

Det har jeg store planer om :jepp: Jeg har til og med ristet støvet av et skjørt jeg ikke tror har møtt verden på denne siden av pandemien - det har ikke vært så mange unnskyldninger for å pynte seg det siste året. Det aller meste av det jeg bedriver utenfor huset uten yttertøy fordrer treningskompatibelt antrekk - jåla får jo litt abstinenser...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Å lage en ny (riktignok liten) kanne te (rooibos med blåbær) kl 21.50 er muligens en avgjørelse jeg vil angre på om noen timer...

Teateret var veldig Fosse'sk, det er egentlig ingen annen måte å beskrive det på. Kveldens mest minneverdige setning var Kvifor bit han kvinna eg elskar i tærne? - usedvanlig vovet til å være Fosse...

Endret av Daria
Skrevet

Tre par nye briller er i hus og tilvenningen er i gang. Den store nye utfordringen nå er at jeg gjerne sitter med håndarbeid eller pc mens jeg ser på tv - til det første er det best med lesebrillene, men da ser jeg ikke tven klart... Handling er også unnagjort, og med det tenker jeg dagens aktiviteter utendørs erklæres for avsluttet. Det har vært en innholdsrik uke - det merkes...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...