Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er sikkert noen som setter pris på det også (det finnes ord for sånne... :fnise: )... Egentlig er jeg jo stort sett veldig fornøyd med henne (at jeg fortsatt savner gamle fysio litt innimellom handler i liten grad om henne), jeg synes bare begeistringen hennes er på grensen til ufin innimellom :ler: Som når jeg sier at jeg ikke har krefter til å gjøre så mye resten av dagen når jeg har vært hos henne - Litt kaputt? Kaputt er bra! Man takker for all medlidenhet og forståelse :fnise: 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av og til må man bare elske twitter. Rebecca Caine spilte Cosette i den orginale Les Mis-oppsetningen i London i 1985... :fnise: 

Skrevet
Daria skrev (32 minutter siden):

Av og til må man bare elske twitter. Rebecca Caine spilte Cosette i den orginale Les Mis-oppsetningen i London i 1985... :fnise: 

:hoho:

Skrevet

Nevnte noen behov for sadist? :lur:

Skrevet

England leder 2-0 over Tyskland på overtid. Helt grei stemning på Wembley... :ball: Jeg holder på med en bok om forholdet mellom monarkene i Storbritannia, Tyskland og Russland i årene fram mot første verdenskrig og er fristet til å trekke noen linjer om gammel rivalisering og ambivalente forhold, men det er vel egentlig litt upassende...

Skrevet

Allsång -dags :danser: Praktisk plassert mellom kveldens to EM-kamper :ler: 

Stilletthæler og gravidkul er alltid en imponerende kombinasjon, selv om jeg personlig ikke er fristet til å prøve noen av delene... :fnise: 

Skrevet

Jeg er ikke overbevist om at En kväll i juni har manglet rap-vers... Og igjen lurer jeg på hvorfor rappere så ofte kler seg som barnehagebarn :vetikke: 

Skrevet

...fint å få tatt en liten dram - en liten prat...

Det blir lange og slitsomme kvelder også for kommentatorene når det blir ekstraomganger flere dager på rad, da kan det gå litt i ball for noen og enhver... :skaal: :fnise: 

Skrevet

Nee øvelser hos fysio i går = støl på nye steder i dag... Men jeg kom meg til posten for å hente en tepakke, og siden presskannen mine begynner å bli ganske sliten stakk jeg innom Illums - de hadde jo salg. Der oppdaget jeg at Stelton nå har egen presskanne beregnet på te - og at den var på salg til halv pris. Nå er den min...

Skrevet
Daria skrev (På 15.6.2021 den 20.50):

15.06: Åtte lest, fire kjøpt.

På dørstokken i dag tidlig lå det en bok med det lovende navnet The imperial tea party 🍵 Den handler om forholdet mellom den britiske kongefamilien og den russiske tsarfamilien, og vil nok overlappe og utdype boka jeg allerede holder på med om kong George, kaiser Wilhelm og tsar Nikolai. Det jeg ikke vet om opptakten til første verdenskrig - og ikke minst de kongeliges roller i det hele - etter dette, er ikke verdt å vite...

30.06: Ti lest, fire kjøpt.

Jeg fullførte åtte bøker på månedens to første uker - og to på de to siste... Litt av skylda skal fotball-EM ha, men det skal også sies at de to siste bøkene, som i sin helhet er lest på de to ukene, er på 1150 sider til sammen...

The other Bennet sister av Janice Hanlow er, som noen vil skjønne av tittelen, en (av veldig mange) spin-off-historie inspirert av Jane Austens Pride and prejudice, og Bennet-søsteren i fokus her er Mary. Jeg har alltid hatt et lite svakt punkt for Mary, den sære, asosiale og snusfornuftige lesehesten, og er litt delt mellom å være glad for at hun får komme ut av søstrenes skygge og å sørge litt over at så mye av særheten hennes blir slipt vekk. Boka er ikke den verste jeg lest av Austen-kopier, det klarer å holde litt av Austens syrlige språk og er full av referanser og direkte sitater (sikkert flere enn jeg finner) til bøkene hennes, men jeg lurer jo litt på hva Austen og ikke minst hennes samtidige ville ment om Marys stadige omgang med unge menn på tomannshånd. Min aller største innvending mot boka er at den er altfor lang - de første 300 sidene kunne vært kuttet ned til en oppsummerende ti sider lang prolog (og selv om jeg, som etablert spinster liker å få litt mer innsikt i Charlotte Lucas, ser jeg virkelig ingen grunn til å bruke tid på å gjøre Mr Collins mer sympatisk).

Miranda Carters The three emperors er den overnevnte boka om de tre monarkene og veien mot første verdenskrig. Interessant og lærerikt - og overraskende underholdende, med britisk ironi og opptil flere Ole Brumm-referanser.

Skrevet

Lesestatistikken halvveis i året:

50 lest og 23 kjøpt, hvorav ti lest. Tilsvarende tall for i fjor var 59 lest og 42 kjøpt, hvorav 26 er lest pr nå. Konklusjonen er jo at jeg har vært usedvanlig måteholden på innkjøpsfronten i år (noe som vel må sies å henge mer sammen med en fullstendig mangel på bruktbokshopping (jeg har ambisjoner om å gjøre noe med dette i sommer - på tide med noen utflukter igjen...) enn et veldig bevisst valg...).

Skrevet

Innom med en hilsen fra Ødemarka. :vinke:

Skrevet

Er det noe liv der oppe? Eller i det minste litt vær? :fnise: 

Skrevet

Noen har stukket av med den modne tomaten min! :jolie: Jeg har sett den rødme de siste dagene, og hadde tenkt å plukke den til frokost i dag - men borte var den 🍅

Skrevet
Daria skrev (41 minutter siden):

Er det noe liv der oppe? Eller i det minste litt vær? :fnise: 

Veldig lite liv. Ikke så mye vær heller. 

Gleder meg til å reise hjem i kveld. 😅

Skrevet

Du slår deg ikke til for sommeren, altså? Skjønner ikke det... :fnise: 

Skrevet

-Thomas de Gent har fått fart på skøytene.

Og jeg som trodde at Tour de France handlet om sykling...

Skrevet

Ingen fotball og ingen sykling her - TV virker ikke i ferieleiligheten i Gokk 😂 Esel fortviler, mens vi to andre tar det helt med ro 😂

Skrevet

I ettermiddag traff jeg en blond ung mann i blådress i trappa - han stoppet meg og spurte høflig om jeg visste hvor det var visning. I følge finn.no (jeg var jo nysgjerrig) er det ikke hverken visning i dag eller bolig til salgs i gården, så nå lurer jeg jo...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...