Daria Skrevet 26. juni 2021 Forfatter #29301 Skrevet 26. juni 2021 Gaver er pakket inn og står klare og jeg er velkledd og presentabel i kjole fra Frederikshavn, kjede fra Trondheim, øredobber fra Køben, armbånd fra Göteborg og hårspenne fra Kanariøyene (samt en bolero av ukjent oppphav), og skal ved avgang supplere antrekket med sandaler fra Århus og veske fra Karlstad *omreisende jåle* Nå skal jeg ligge til lading en stund, det gjelder å være forberedt til full dose tantebarn...
Daria Skrevet 26. juni 2021 Forfatter #29302 Skrevet 26. juni 2021 10 voksne og 3 barn, det må vel være den største sosiale sammenkomsten jeg har vært på siden... tja... julen 2019? Lillebror har nytt hus med stor terrasse og ditto hage, ikke så dumt i sånne sammenhenger. Nå skal jeg ingenting før tirsdag, og akkurat nå kjennes det helt greit - ting tyder på at kveldens planlagte treningsøkt forblir programhelt. Det handler ikke bare om viljestyrke, fornuften og realismen har også litt de skal ha sagt... Rabarbrapai og eplekake til lunsj, pizza til middag og både islageret og sjokoladeutvalget har fått påfyll. En sunn dag på alle måter. Jeg har spist melon også, da - og har både moreller og flate fersken i kjøleskapet *prøver å rette opp inntrykket*
Cata Skrevet 26. juni 2021 #29305 Skrevet 26. juni 2021 Daria skrev (7 minutter siden): Flat fersken. Veldig god. Så lærte jeg noe i dag også.
Daria Skrevet 26. juni 2021 Forfatter #29306 Skrevet 26. juni 2021 Test dem hvis anledningen byr seg (og du liker fersken...). 🍑 Det er visst på tide å bestille litt te igjen - jeg kan ikke ha så mange tomme bokser stående og oppta plass... Mulig det må bli fra Black Cat denne gangen - jeg tømte akkurat boksen med den gode bringebær-teen deres, og jeg tror ikke jeg kan gå gjennom sommeren uten.
Cata Skrevet 26. juni 2021 #29307 Skrevet 26. juni 2021 Daria skrev (Akkurat nå): Test dem hvis anledningen byr seg (og du liker fersken...). 🍑 Liker dem, men ikke virkningen. Kryssallergi med bjørkepollen, så det klør som bare rakker'n etter en bit. Har ikke spist verken nektariner, fersken eller plommer siden jeg var midt i 20 årene og oppdaget at jeg var blitt allergisk.
Daria Skrevet 26. juni 2021 Forfatter #29308 Skrevet 26. juni 2021 Da er det kanskje tryggest å styre unna... *vil ikke ha ansvar for allergianfall*
Daria Skrevet 26. juni 2021 Forfatter #29309 Skrevet 26. juni 2021 Black Cat skal jo ha ros for å ha ryddet opp i alle språkfeilene og inkonsekvensene på nettsiden sin - jeg sendte dem faktisk en mail i fjor og påpekte hvor begredelig tilstanden var... Hva jeg synes om at teen jeg måtte ha kostet 140 kr pr hekto, at det pussig nok er mye dyrere å sende te fra Bærum enn fra Trondheim og at de har henting som alternativ . men kun på hovedkontoret i en næringspark på Grini, ikke i butikk - er en annen sak. Men de har jo et stort og fristende utvalg...
Daria Skrevet 26. juni 2021 Forfatter #29310 Skrevet 26. juni 2021 Kommentatoren annonserer at østerrikeren har en perfekt stuss. Godt jeg ikke har anlegg for å finne utilsiktede dobbeltbetydninger...
Daria Skrevet 27. juni 2021 Forfatter #29311 Skrevet 27. juni 2021 Dagens - for ikke å si ukas - overskrift: Mann i truse nær påkjørt av tog – forsøkte å rømme på ponni
Cata Skrevet 27. juni 2021 #29312 Skrevet 27. juni 2021 Muligens også årets overskrift... Skal litt til for å slå den.
Daria Skrevet 27. juni 2021 Forfatter #29313 Skrevet 27. juni 2021 Skal vi tro at den fylleangsten blir episk...? Jeg tester ut konseptet sjampo i fast form, og så langt er jeg ikke overbevist. En ting er at det føles som å vaske håret med et såpestykket, men jeg er ikke så fornøyd med resultatet hverken på kort eller litt lengre sikt heller. Det er vel en fare for at jeg vender tilbake til gamle vaner når den er oppbrukt (om ikke før)...
Daria Skrevet 27. juni 2021 Forfatter #29314 Skrevet 27. juni 2021 20 min igjen av kampen, Belgia leder. -Portugal trenger mål! -Det trur jeg de veit om, Christian... Drillo
Daria Skrevet 28. juni 2021 Forfatter #29315 Skrevet 28. juni 2021 I dag har jeg trent selvkontroll, viljestyrke og måtehold. Jeg gikk gjennom salget hos Gudrun Sjödén, fylte handlekurven med tre kjoler, to jakker og et skjørt - og klarte så å overbevise meg selv om at jeg egentlig ikke trengte noe av det. Tenk så mye penger jeg har spart - og det før klokka 11 på en mandag
Daria Skrevet 28. juni 2021 Forfatter #29316 Skrevet 28. juni 2021 I følge fb-minnene mine var jeg i bryllup på denne datoen for en del år siden - men jeg er litt usikker på hvem som giftet seg. Det var periode bryllupene kom tett, med minst ett hver sommer, og akkurat hvem som var når har jeg ikke stålkontroll på...
Daria Skrevet 28. juni 2021 Forfatter #29317 Skrevet 28. juni 2021 (endret) I følge yr er det strålende sol ute, og de hevdet det samme i går. Jeg har knapt sett en solstråle siden lørdag... #fail Men jeg har uansett fått lest på en benk i parken og sett andunger og annet fjærkre (hvilket minner meg på at jeg skal sjekke en av dem i fugleboka) og sittet på kafé med bok, te og muffin. Skopakke jeg har også hentet, med nye perleprydete sandaler som kanskje burde vært en størrelse mindre. I en skobutikken hadde jeg helt klart prøvd, men med netthandel føles det ikke verdt bryet - de sitter godt nok. Det andre paret som var bestilt i feil størrelse må jo i retur, men de var egentlig ikke så fine at det er nødvendig å bytte - de var jo i utgangspunktet bonusparet jeg ikke trengte... Endret 28. juni 2021 av Daria
Daria Skrevet 28. juni 2021 Forfatter #29318 Skrevet 28. juni 2021 Nå er det faktisk hint av sol ute. Tour de France inne eller lesing ute på balkongen, det er spørsmålet...
Daria Skrevet 28. juni 2021 Forfatter #29319 Skrevet 28. juni 2021 Jeg har lest på balkongen og laget og spist middag - og det er fortsatt ti kilometer igjen av dagens TdF-etappe. Skrudde på akkurat i tide til å se Primoz Roglic gå i bakken *au* 🚲 Lurer på hva som er verst - velte på sykkel i stor fart eller gå overende i mammutbakken i Planica. Roglic har jo prøvd begge deler...
Daria Skrevet 28. juni 2021 Forfatter #29320 Skrevet 28. juni 2021 Men kjære vene som de går over ende i år! Tre stygge velt bare nå de siste ti minuttene, og det var flere både før i dag og på lørdag også. -Her blir det mye å gjøre for legestanden i området i kveld, sier kommentatoren...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå