Daria Skrevet 18. juni 2021 Forfatter #29261 Skrevet 18. juni 2021 Hun skulle to holdeplasser med bussen, total reisetid ca 3 minutter. Selvfølgelig var det så viktig å få spist på den turen at munnbindet forble under haka. Jeg lurer sånn på hva som skjer i hodet til enkelte... 1
Daria Skrevet 18. juni 2021 Forfatter #29262 Skrevet 18. juni 2021 Jeg har dristet meg inn på et kjøpesenter i dag; med unntak av et vagt minne av å nærmest ha snudd i døra på Oslo City en gang i høst har det vel knapt skjedd det siste året (handlegaten på Aker brygge teller ikke, det er ikke et senter i sånn forstand). Shoppingstaminaen sviktet før angsten for andre mennesker uten munnbind slo inn, det ble et kort og resultatløst besøk. Cubus hadde tights i den lengden jeg var på jakt etter, men selvfølgelig ikke i min størrelse, og jeg klarte å overbevise meg selv om at skjørtet jeg siklet på hos H&M ikke ville være like fint på eller så anvendelig som jeg trodde. Jeg hadde også min første virkelige "usynlig syk"-opplevelse - en eldre dame ba om hjelp til å få rullatoren ned rullebåndet og jeg måtte bare si at det var jeg for dårlig til... Det er bare noen dager side jeg vurderte å sende en mail til min lokale Rema og påpeke hvor problematisk det er at de har handlevognene sine på nedsiden av rullebåndet opp til butikken - rullebånd er gjerne såpass bratte at det å holde meg selv oppreist og stødig krever innsats og konsentrasjon (og helst en hånd på rekkverket) - å skulle kontrollere og holde igjen noe på hjul i tillegg blir ganske utfordrende. Av ting som ikke faller en inn før man opplever det selv...
Skravla Skrevet 18. juni 2021 #29263 Skrevet 18. juni 2021 Inne på kjøpesenteret så hadde jeg maske på og det var det mange andre som hadde også. Forunderlig mange - jeg hadde nesten ventet å være i mindretall. Men jeg var vill og gal og "naken" i frisørstolen - helt maskeløs.
Daria Skrevet 18. juni 2021 Forfatter #29264 Skrevet 18. juni 2021 (endret) Jeg tror det er ganske mange som ikke føler seg helt klare for å kaste munnbindet - her i Oslo har det jo vært så innarbeidet såpass lenge nå. Men det ser ut som enkelte har oppfattet det som at det ikke lenger er et krav på kolletivtransport heller - jeg var noen dype åndedrag fra å snakke til en gjeng tenåringsjenter som sto i en klynge ved døra - omtrent en halvmeter fra der jeg satt - uten tegn til munnbind hos noen av dem. Igjen - jeg skjønner hvorfor det er i den aldergruppen det har vært mest smitte de siste månedene... Endret 18. juni 2021 av Daria
Daria Skrevet 18. juni 2021 Forfatter #29265 Skrevet 18. juni 2021 England - Skottland - nå snakker vi lokaloppgjør, helhjertet innsats og tøffe tak. Derimot snakker vi definitiv ikke fruktfat - britiske fotballspillere har aldri vært kjent for å være noe for øyet. Jeg tror det var Peter Crouch som ble spurt om hva han hadde vært om han ikke var fotballspiller og kontant svarte A virgin!
Daria Skrevet 19. juni 2021 Forfatter #29266 Skrevet 19. juni 2021 Nasjonalsangavsynging før fotballkamper er alltid en blandet opplevelse. En del av dem skal absolutt ha for innsatsen, men de bør nok holde seg til fotballen som levevei...
Daria Skrevet 19. juni 2021 Forfatter #29267 Skrevet 19. juni 2021 -Ungarn stiller mannsterke i dag. Jeg vil vel anta at de stiller med de reglementerte 11, samt innbyttere...?
Daria Skrevet 19. juni 2021 Forfatter #29268 Skrevet 19. juni 2021 Sommertid er kinotid, annonserer NRK Filmpolitiet og anbefaler ti nye filmer. Siden jeg akkurat har gjenoppdaget kinosalens gleder klikker jeg meg inn med et åpent sinn - og er ikke i nærheten av å la meg friste av noen av dem (det eneste måtte være muligheten til å se Jack Whitehall i en Disney-film som skal være arvtakeren til Pirates). Men jeg vet at det er et par store musikalfilmer underveis...
Daria Skrevet 19. juni 2021 Forfatter #29269 Skrevet 19. juni 2021 -Der kommer han på innerski. Sa fotballkommentatoren.
Daria Skrevet 19. juni 2021 Forfatter #29270 Skrevet 19. juni 2021 Apropos ski og fotball - en av de franske spillerne heter Kanté, og hver gang jeg hører navnet hans vandrer hodet mitt til fisk hoppsport på 90-tallet og problembarnet (finsk hoppsport hadde noen av dem...) Ville Kantee. Naturlig nok. Nå ble det mørkt... Det ville jo vært typisk om regnet som aldri kom før i dag dukker opp når jeg prøver å dra meg ut av sofaen og til butikken...
Daria Skrevet 19. juni 2021 Forfatter #29271 Skrevet 19. juni 2021 Lykken er å bli klødd skikkelig...
Daria Skrevet 19. juni 2021 Forfatter #29273 Skrevet 19. juni 2021 Det gjelder å se mulighetene som byr seg
Cata Skrevet 19. juni 2021 #29274 Skrevet 19. juni 2021 Akkurat nå klør jeg no' innmari på ryggen under en BH stropp. Kanskje jeg skulle gå og vaske bilen?
Daria Skrevet 19. juni 2021 Forfatter #29275 Skrevet 19. juni 2021 (endret) Det er så mye å la seg fascinere av på Klingel. At de har behagelige sko som en egen kategori, at de selger forklekjoler (under overskriften hjemmekjoler (jeg har noen av det slaget, dog ikke kjøpt der)) og at de definerer sykkelbukser som koseplagg - jeg føler meg jo gammel og satt bare å kikke der inne. Men samtidig har de et skoutvalg som trumfer det meste, det er jo stort sett det jeg bestiller derfra. Tre par i dag, for eksempel... Endret 19. juni 2021 av Daria
Daria Skrevet 19. juni 2021 Forfatter #29276 Skrevet 19. juni 2021 Cata skrev (4 minutter siden): Akkurat nå klør jeg no' innmari på ryggen under en BH stropp. Kanskje jeg skulle gå og vaske bilen? Husk å skifte til badetøy først, da
Daria Skrevet 19. juni 2021 Forfatter #29277 Skrevet 19. juni 2021 I svenskens EM-studio er det dress og slips som gjelder. Hos NRK stiller Lise Klaveness i en knallrød bukse hun forteller at hun ikke har brukt siden forrige gang hun var der - den er altfor fyrrig for kontorene på Ullevål...
Daria Skrevet 20. juni 2021 Forfatter #29278 Skrevet 20. juni 2021 Yr varsler innkommende nedbør, som når en topp om ca 20-30 minutter. Jeg må gå for å rekke trikken (Teater! Ikke tidligere sett Andrew Lloyd Webber-musikal! ) om 25 minutter. Det var da unødvendig at de to tingene sammenfalt...? *revurderer antrekksplaner*
Daria Skrevet 21. juni 2021 Forfatter #29279 Skrevet 21. juni 2021 Jeg har hatt pappabesøk - vi har vært på ikea, spist lunsj og ikke minst hadde han med og satte opp grandtantes gamle krystallysekrone. Minimalisme et fremmedord Mens vi spiste. kom han på at det faktisk finnes - pakket ned i en bod et sted - matchende lampetter. Hva er vel et møblert hjem uten...
Daria Skrevet 21. juni 2021 Forfatter #29280 Skrevet 21. juni 2021 Hun kikket på haugen med stryketøy og tenkte i forbifarten Det må jeg få gjort noe med, den toppen hadde jeg jo tenkt å ha å hos fysio i morgen. Det tar seg jo ikke ut å trene i krøllete klær, må vite... Men jåle vet jeg ikke noe om
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå