Multi Skrevet 3. mai 2021 #28681 Skrevet 3. mai 2021 Ja, har hatt billetter til samme forestilling tre ganger nå og hver gang har det blitt avlyst. 😕 Men det må vel bli bedre snart...
Daria Skrevet 3. mai 2021 Forfatter #28682 Skrevet 3. mai 2021 Skravla skrev (Akkurat nå): Ja, jeg har lagt merke til at resten av Norge har teateret seg. Jeg har et lønnlig håp om at vi skal få åpnet butikker, restauranter og teater.... selv om det ikke blir så mye som ønsket. Jeg må jo reise kollektivt for å komme til dem alle. Men jeg vil gjerne ha åpne restauranter til slutten av måneden for jeg kan godt tenke meg en maislutt-reprise på Stattholdergaarden. Det er nesten litt absurd å sitte i Oslo og se at det faktisk skjer ting andre steder. Hver gang det dukker opp en teater- eller konsertanmeldelse i rss-leseren min blir jeg litt overrasket, for det er da ikke lov...? Jeg tar gjerne en ny bursdagsfeiring på Statholdergaarden...
Daria Skrevet 3. mai 2021 Forfatter #28683 Skrevet 3. mai 2021 Skravla skrev (1 minutt siden): Ja, han virker som en god sjef. Men hjernen min ble fullstendig forvirret. Jeg visste han var dansk, men koblet ikke når han snakker delvis dansk. Eb trønder her, en danske der... Multi skrev (1 minutt siden): Ja, har hatt billetter til samme forestilling tre ganger nå og hver gang har det blitt avlyst. 😕 Men det må vel bli bedre snart... Jeg har fått jevnlige mail om avlysninger fra Filharmonien, der har jeg dobbelt abonnement og ganske mange konserter i løpet av året. Hadde et håp om at det i det minste skulle bli én konsert i løpet av våren, men det ser ikke sånn ut...
Multi Skrevet 3. mai 2021 #28684 Skrevet 3. mai 2021 Butikker har jo åpne her, men jeg er ikke så god på annet enn mathandling. Vi tenkte vi skulle ta en feiring på restaurant, men de som fristet hadde jo stengt siden de ikke fikk selge alkohol. Den lokale kebab-sjappa fristet ikke 😉 Jeg savner å trene sammen med noen (min trening regnes som breddeidrett siden vi trener billig noen få stykker i en stor hall, mens mannen er på et lite treningssenter med liten sal og flere folk, og det er visst mindre smittefarlig...)
Multi Skrevet 3. mai 2021 #28685 Skrevet 3. mai 2021 Daria skrev (5 minutter siden): Eb trønder her, en danske der... Jeg har fått jevnlige mail om avlysninger fra Filharmonien, der har jeg dobbelt abonnement og ganske mange konserter i løpet av året. Hadde et håp om at det i det minste skulle bli én konsert i løpet av våren, men det ser ikke sånn ut... Nei, ser ut til at vi må smøre oss med tålmodighet en stund til, men som vaksinerte ser det jo ut som om ting vil åpnes litt for dere etterhvert. 🙂
Skravla Skrevet 3. mai 2021 #28686 Skrevet 3. mai 2021 Om det åpnes så tipper jeg det ikke blir før juni og da blir det nok helst "brått bestemt"-konserter. Jeg har lyst (i år som i fjor) avslutte en drittsesong sånn underholdningsmessig med en tur på det norske teater og i operaen.
Roadrunner Skrevet 3. mai 2021 #28687 Skrevet 3. mai 2021 Mye utsettelser her også Har plutselig tre kulturelle aktiviteter i løpet av fem dager i november... Sånn er det når alle utsetter og jeg kjøper litt billetter innimellom. Og en utsatt konsert i mai neste år. Håper det kommer på mer innen da! 🤞
Daria Skrevet 3. mai 2021 Forfatter #28688 Skrevet 3. mai 2021 Jeg griner ikke av den avslutningen, altså...
Skravla Skrevet 3. mai 2021 #28689 Skrevet 3. mai 2021 Daria skrev (2 minutter siden): Jeg griner ikke av den avslutningen, altså... Du er ikke alene om det altså
Daria Skrevet 3. mai 2021 Forfatter #28690 Skrevet 3. mai 2021 Multi skrev (4 minutter siden): Butikker har jo åpne her, men jeg er ikke så god på annet enn mathandling. Vi tenkte vi skulle ta en feiring på restaurant, men de som fristet hadde jo stengt siden de ikke fikk selge alkohol. Den lokale kebab-sjappa fristet ikke 😉 Jeg savner å trene sammen med noen (min trening regnes som breddeidrett siden vi trener billig noen få stykker i en stor hall, mens mannen er på et lite treningssenter med liten sal og flere folk, og det er visst mindre smittefarlig...) Det er ikke så lett å skjønne alle vurderingene som gjøres... Jeg hadde jo litt angst her i mars da de snaket om å stenge fysioterapeutene - og sidestilte dem med frisørene. For det er jo akkurat det samme... Jeg savner butikker litt som tidsfordriv og turmål (særlig bruktbutikkene), men også fordi det hender jo at man faktisk trenger noe. Jeg går jo ikke på nett og bestiller den ene pakken med hårklyper fra H&M jeg bruker til å binde opp planter med... Multi skrev (2 minutter siden): Nei, ser ut til at vi må smøre oss med tålmodighet en stund til, men som vaksinerte ser det jo ut som om ting vil åpnes litt for dere etterhvert. 🙂 Plutselig blir vi den privilegerte klasse - allerede unntatt for smittekarantene, leste jeg... Jeg synes fortsatt det er litt absurd å befinne meg i den gruppen, særlig når jeg så en oversikt over hvor får det faktisk gjelder i min aldergruppe. Skravla skrev (2 minutter siden): Jeg har lyst (i år som i fjor) avslutte en drittsesong sånn underholdningsmessig med en tur på det norske teater og i operaen. Yes, please
Daria Skrevet 3. mai 2021 Forfatter #28691 Skrevet 3. mai 2021 Roadrunner skrev (7 minutter siden): Mye utsettelser her også Har plutselig tre kulturelle aktiviteter i løpet av fem dager i november... Sånn er det når alle utsetter og jeg kjøper litt billetter innimellom. Og en utsatt konsert i mai neste år. Håper det kommer på mer innen da! 🤞 Til høsten bør det jo kunne skje ting, selv om jeg fortsatt sitter litt på gjerdet når det gjelder billettbestilling. Har en konsert i august og et par (tror jeg...) julekonserter. Skravla skrev (3 minutter siden): Du er ikke alene om det altså Hadde en anelse om det...
Skravla Skrevet 3. mai 2021 #28693 Skrevet 3. mai 2021 Det er vel mange år siden jeg var i mai og kun hadde 3 ting for høsten......
Daria Skrevet 3. mai 2021 Forfatter #28694 Skrevet 3. mai 2021 Vanligvis pleier jo både opera- og filharmoniabonnement å være spikret på denne tiden, samt et utvalg av teaterhøsten nødvendigheter. Det er vel når sant skal sies ikke så uvanlig å ha flere enn to julekonserter på plass også...
Daria Skrevet 3. mai 2021 Forfatter #28695 Skrevet 3. mai 2021 Vaske opp før jeg gror fast i sofaen for kvelden. Det burde man... *poff borte*
Daria Skrevet 3. mai 2021 Forfatter #28696 Skrevet 3. mai 2021 Vazelina Bilopphøggers tilhører barndommens lydspor, særlig i bilen. Det skal jo sies at når jeg hører på dem som voksen slår det meg at ikke alle tekstene er direkte barnevennlige, for å si det pent
Daria Skrevet 4. mai 2021 Forfatter #28697 Skrevet 4. mai 2021 Jeg har vært oppegående en liten time, og det har alt vært både sol og regn. Om en time til skal jeg bevege meg utendørs, etter yr å dømme spørs det om ikke støvler og regnjakke (fortsatt mitt mest geniale feriekjøp) er det tryggeste valget Et enda tryggere valg er vel å bytte ut morgenkåpe og nattkjole med noe litt mer praktisk - greit at jeg begynner å bli hjemmevant på fysikalske, men det får jo være grenser...
Roadrunner Skrevet 4. mai 2021 #28698 Skrevet 4. mai 2021 God tur til fysio og lykke til! Her bøtter regnet ned så ville definitivt byttet ut morgenkåpe med regnkåpe...
Daria Skrevet 4. mai 2021 Forfatter #28699 Skrevet 4. mai 2021 ...men nattkjolen er det ikke så farlig med...? Jeg er anstendig antrukket, vesken er pakket med munnbind, sprit og bok og skoene står klare i nettet, håret er flettet og mobilen ladet - da er det vel ikke så mye å vente på...
Sauen Shaun Skrevet 4. mai 2021 #28700 Skrevet 4. mai 2021 Har ikke kjøpt en eneste billett til konsert eller teater siden mars i fjor jeg. Savner noe kulturelt jeg og...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå