Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kommer ikke helt over at @Daria driver med hard trening... :bond:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke den eneste - kroppen lurer stadig på hva som egentlig pågår... :fnise: Hjernen var i det løsningsorienterte hjørnet - eller kanskje heller i fluktmodus - jeg satt på treningssykkelen og begynte å lure på om ikke det egentlig kunne kombineres med boklesning. Jeg vurderte å prøve - boka var jo i veska rett ved siden av og fysio var ute av rommet - men jeg tror ikke hun ville blitt så imponert... :ler: 

Skrevet

Jeg er helt for at Frognerparken, som er vernet, unik, full av kunst og et viktig rekreasjonsområde for byen, ikke skal brukes som gigant-konsertarena. Dessuten synes jeg at enkelte burde unngå å bruke ord de tydeligvis ikke kan, særlig hvis målet er å framstå som kulturtalsmann:

– Det er håpløst. Noen må tørre å gjøre noe ubeleilig hvis Oslo skal florere som kulturby, sier Osmundsvaag.

Florere er direkte feil - selv om det kan høres ut som en oversettelse av flourish er det jo på ingen måte det. Ubeleilig er heller ikke et ord jeg ville valgt i den sammenhengen. Men jeg pirker ikke, altså :filer: 

Skrevet

Godt at man har vett til å si NEI. Det er vel arenaer som kan brukes til slikt? 

Skrevet

Blir ikke noe teatertur med det første. Håper vi kan få en tur før sommeren, eller blir det full fart til høsten. 🤞

Skrevet

Noe må vel kunne la seg gjøre før sommeren - jeg trenger det... :pls: Men det blir spennende å se hva Raymond kommer med til uka; om spisestedene åpner igjen så er jo det også et lyspunkt. Jeg ville heller ikke sørget over noen åpne butikker...

Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Noe må vel kunne la seg gjøre før sommeren - jeg trenger det... :pls: Men det blir spennende å se hva Raymond kommer med til uka; om spisestedene åpner igjen så er jo det også et lyspunkt. Jeg ville heller ikke sørget over noen åpne butikker...

Jeg savner teater og konserter, men akkurat nå har jeg mer lyst til å gå i butikk for å handle bursdagsgaver og så sette meg på kafe med kaffe og kake - enn en kveld på teater. Men aller helst "ja takk, begge deler". 

Skrevet

Helst vil jeg ha alt, men egentlig butikker og kaféer foran teater - det har litt med normalisering å gjøre også, og hva jeg vil ha mest nytte av til hverdagsbruk...

Skrevet
Daria skrev (22 timer siden):

22. mai, med semifinaler 18. og 20. - det er bare å sette av uka :ler: 

Tviler på at eksamensnervene tillater meg å sette av uka, men én kveld kan jeg forhåpentligvis unne meg. Dere kan jo komme hit. Kan friste med åpne butikker. 😉

Skrevet

Åpne butikker og godt selskap frister, men jeg er litt mer usikker på om lang reise, enten det er med tog eller fly, frister så veldig helt ennå... Jeg har tross alt ikke vært ute av kommunen siden januar, det gjelder å ta en gradvis tilvenning :ler: 

Skrevet (endret)

Noen deler i overkant mye på fb - andre kunne godt delt litt mer... Jeg chattet litt med en vgs-venninne i ettermiddag, vi har hatt litt sporadisk kontakt, men bare sett hverandre en gang de siste ti årene (hun bor i USA, det hjelper jo ikke...). Underveis i samtalen refererte hun til barna mine, og jeg stusset - meg bekjent har hun da bare ett? Nå har hun tre, og de to yngste er hverken tvillinger eller babyer... :fnise: 

Endret av Daria
Skrevet

En ting jeg stadig under meg over for tiden (i tillegg til alle som tydeligvis må i butikken hver eneste dag kun for å kjøpe seg lunsj, mens en annen føler seg uansvarlig om det blir mer enn to butikkbesøk (fortrinnsvis med full sekk som resultat) i uka). Det er jo så mye snakk o0m rødt nivå i barnehagene, inndeling i små lekekohorter og avdeling av uteområdene så ikke alle skal leke på samme sted, samt oppslag mange steder som oppfordrer til at det ikke lekes på barnehagens områder utenom åpningstid - alt av smittehensyn. Så hvorfor ser jeg da, stort sett hver eneste dag, relativt store barnehagegrupper på tur til offentlige lekeplasser og parker...?

Skrevet

Det er mulig det er jeg som er dum og uvitende og burde stilt spørsmål, men når nettleverandøren ringer og tilbyr en ny og bedre tjeneste må jeg vel kunne ta for gitt at jeg faktisk har forutsetninger for å kunne benytte den? Jeg takket ja til å oppgradere til et annet bredbåndsabonnement (jeg har jo kjent på i disse strømmetider at det er lite og tregt), som ville innebære en engangsutgift for montør og ny antenne. Først når jeg får spesifisert bekreftelse på mail innser jeg at det er snakk om utendørsantenne - som må monteres i den retningen og på den veggen signalet er sterkest. Innmari kompatibelt med å bo i blokk i leilighet med en yttervegg og høyt oppe (noe som framgår av adressen de har)... Er det for mye å forvente at dette i det minste er noe selger nevner? Jeg har hatt montører og antenner i flere varianter, men parabolen er den eneste som har innebåret utendørsaktiviteter - det er ikke åpenlyst for meg at det er det hun mener når hun bare nevner antenne...

Skrevet

Jeg kan også mene et og annet om å sende angrerettsskjema i pdf-format, så det er umulig å fylle det ut digitalt, og heller ikke ha en e-postadresse så man faktisk kan sende det inn...

Skrevet
Daria skrev (2 timer siden):

Jeg kan også mene et og annet om å sende angrerettsskjema i pdf-format, så det er umulig å fylle det ut digitalt, og heller ikke ha en e-postadresse så man faktisk kan sende det inn...

Tør man anta at noen har prøvd å selge deg "trådlaust breiband"? 

Skrevet

Det kan man. Man kan også anta at jeg fant andre måter å benytte angreretten på...

Skrevet

Trodde dere luksusdyra i blokk hadde fiber, jeg? :klo: 

Når det er sagt så fungerer det trådlause helt utmerket. Det var det jeg fikk når de kappet kobberkabelen min og det freser avgårde enda antennen ikke kunne settes på den optimale siden (husfasader og sånn...). Ville ha fiber men de nektet å legge inn, til tross for at andre omtrent fikk kastet fiber etter seg for noen år siden. :vetikke:

Skrevet

Ser for meg balkongen som har riktig beliggenhet i forhold til signaler :skratte:

75 antenner senere og balkongen ser ut som et piggsvin :fnise:

Skrevet

Jeg har fortsatt kobber (ble det meg fortalt i dag - jeg har et bredbånd, mer enn det forholder jeg meg ikke til...), vi har ikke fellesavtale på nett i huset, bare på tv. Da jeg flyttet for nesten ti år siden tok jeg med meg abonnementet og har ikke gjort noe med det siden...

I følge kundeservice fant montøren som regel en løsning i blokker, hvertfall så lenge det var balkong tilgjengelig. Spørsmålet da (ikke at jeg gadd å stille det) er jo om det betyr at man får en substandard løsning eller om plasseringen egentlig ikke er så viktig likevel... Men jeg vil uansett ikke ha en antenneboks som tar opp plass og er i veien på balkongen, den er ikke akkurat stor.

Skrevet

Det har vært gjennomgående denne sesongen i Kontrapunkt at et av tre åpningsmusikkspørsmål har vært fra en musikal. Det har også vært gjennomgående at der har jeg bedre kontroll enn samtlige lag :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...