Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun har noen gullkorn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skravla skrev (2 minutter siden):

Selv med den irriterende stemmen så er hun langt bedre gjest enn forrige ukes. 

Og jeg ble umiddelbart litt skeptisk til neste ukes...

Skravla skrev (1 minutt siden):

Googlet ikke.... lever med å være gammel og uopplyst. 

Hun sa navnet med en sånn selvfølge at jeg begynte å lure på om dette var noe jeg burde ha visst...

Skrevet

Hva gjør naboungen på ca 2 ute i gangen på denne tiden av døgnet...?

Skrevet
Daria skrev (På 23.4.2021 den 17.38):

I forbindelse med at roman ble utgitt kom det også en samling av dit og brev han skrev om og til sin Jean, med kommentarer fra Czerkawska. Nei, jeg har ikke kjøpt den (ennå)...

:plystre: 

Skrevet

Følger du ikke med på MGP i år heller, altså...? :fnise: 

Skrevet

Nye uke, nye muligheter for telefonen å (ikke) ringe... Dessuten nye turer til lokalområdets benker (i dag vurderer jeg langtur til festningen) med og uten medbragte forsyninger, nye pakker i posten (fire pakker te er underveis, og noen av de syv bøkene som er i bestilling burde vel dukke opp etter hvert...),  ny økt hos fysio og kanskje noen nye brev og syprosjekter. Og ikke minst - ny vaksinedose fredag 💉

Skrevet

Høres da ut som en relativt innholdsrik uke!? 

Lite pakker på vei her, ingen viktige telefoner man venter på, men har også en fysio-time denne uken. Og har planer om rusleturer, dog lite festninger eller benker... 

Skrevet

Bortimot tre timer sol og frisk luft på tur og en drøy time til på balkongen ved hjemkomst - jeg får hvertfall min dose D-vitamin om dagen... Legg til 150 boksider, et par liter te, en håndfull kjeks og vandring på ujevn brostein, så har både kropp og sjel fått ymse behov dekket.

Skrevet
Daria skrev (På 23.4.2021 den 17.38):

23.04: Ni lest, en kjøpt.

Catherine Czerkawskas The Jewel handler om Jean Armour, Roberts Burns (etterhvert) hustru og deres liv sammen, særlig tiden før de faktisk ble gift. Et forhold ikke helt uten h9ndringer, om man kan si det sånn... En skotsk kjærlighetshistorie fra 1700-tallet i et språk som kler både tid og sted uten å være vanskelig, ispedd mye poesi. I forbindelse med at roman ble utgitt kom det også en samling av dit og brev han skrev om og til sin Jean, med kommentarer fra Czerkawska. Nei, jeg har ikke kjøpt den (ennå)... Hvor tett opp til sannheten (i den grad man kan vite) har jeg ikke oversikt over, men det har egentlig ikke så mye å si - det er en god roman, det er det viktigste.

26.06: Ti lest, en kjøpt.

Molly Bolt må være en av litteraturens tøffeste heltinner. Åpent og skamløst og praktiserende lesbisk før hun er ferdig med high school (ingen liten sak når kalenderen knapt har nådd fram til 60-tallet), feminist omtrent før ordet er oppfunnet, full av selvsikkerhet og integritet og tar ikke dritt fra noen. Rita Mae Browns klassiker Rubyfruit jungle (tittelen er en eufemisme for det kvinnelige kjønnsorgan - en av de bedre jeg har vært borti...) kom i 1973, var antagelig ganske sjokkerende da og kan nok fortsatt heve en del øyenbryn både med buskap og skildringer, og er i tillegg noe av det morsomste jeg har lest på lenge.

Skrevet
Daria skrev (21 timer siden):

Følger du ikke med på MGP i år heller, altså...? :fnise: 

Får prøve å få med meg finalen. Jeg har ennå ikke blitt vant til å ha tv.  :fnise:

Skrevet
Multi skrev (4 minutter siden):

Får prøve å få med meg finalen. Jeg har ennå ikke blitt vant til å ha tv.  :fnise:

Finalen er et must. 

Men den kvelden kan bli rolig her inne. Jeg har planer om å "kidnappe" dagbokseier og sosialisere henne her hos meg. 

Skrevet

Sannsynligheten er nok stor for at jeg kommer helt frivillig - ingen kidnapping nødvendig, det trengs knapt invitasjon :ler:  Kanskje vi må ha med Multi på Teams...? :fnise: 

Skrevet
Daria skrev (Akkurat nå):

Sannsynligheten er nok stor for at jeg kommer helt frivillig - ingen kidnapping nødvendig, det trengs knapt invitasjon :ler:  Kanskje vi må ha med Multi på Teams...? :fnise: 

Det er fullt mulig å få til. Digital MGP høres jo gøy ut. 

Jeg regnet ikke med at kidnapping var nødvendig. :ler: 

Skrevet

Det høres jo gøy ut. 😁 Når er den? *røper min uvitenhet*

Skrevet

22. mai, med semifinaler 18. og 20. - det er bare å sette av uka :ler: 

Skrevet

Blir nok lite mgp på meg. Frykter eselet vil få hjerteinfarkt hvis han må se på det :ler:

Skrevet

Litt svinn må man regne med... :ler:

Skrevet

Fire pakker te (og to små sjokolader) samt et brev i postkassa, og ukas økt hos fysio er unnagjort. Jeg tror alle som så meg forsere trappen ned mot trikken etterpå kunne konstatere at den økta var hard... Jeg var ikke alene om å være bokleser på venteværelset i dag - damen ved siden av meg satt og leste Simone de Beauvoir, intet mindre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...