Daria Skrevet 28. mars 2021 Forfatter #28241 Skrevet 28. mars 2021 -Det er jo greit at det skjer med meg og ikke med en av de som har hatt VM som hovedmål. ...sa Halvor Egner Granerud til sin far etter å ha fått VM ødelagt av korona-smitte. Du ganske reflektert og empatisk når du i den situasjonen som forhåndsfavoritt kan komme til en sånn konklusjon.
Skravla Skrevet 28. mars 2021 #28242 Skrevet 28. mars 2021 Daria skrev (15 timer siden): Du har visst, og så har du ikke sagt noe? Jeg ante ingenting før jeg tilfeldigvis så bilder på insta av at de dro fra sykehuset og måtte ut og lete etter mer info... Men da er det jo tid for den store navnespekulasjonen - jeg synes jo, med tanke på hvor nære det hevdes at de alltid var, at Carl Phillip enda ikke har kalt opp en av sine sønner etter prins Bertil. Eventuelt Folke eller Valdemar, hvis man skal anta at de leter i Bernadottefamilien (noe de strengt tatt ikke har gjort så langt...). Altså, jeg har ALDRI visst sånne ting før deg så det falt meg ikke inn å informere.....
Skravla Skrevet 28. mars 2021 #28243 Skrevet 28. mars 2021 Her har jeg vært ute på tur allerede så det ble ikke hopp. Det er den tiden av måneden så jeg sover dårlig. Fullmånen påvirker..... Har merket at jeg sover dårligere noen dager hver måned og i desember begynte jeg å notere.... så da jeg for tredje natt på rad knapt sov så sjekket jeg i dag - og ja da, fullmåne i kveld. Så får vi se om det blir ettermiddagslur eller om jeg sover kl 20 i kveld i stedet. Er i grunnen klar for sengen nå.
Daria Skrevet 28. mars 2021 Forfatter #28244 Skrevet 28. mars 2021 Skravla skrev (6 minutter siden): Altså, jeg har ALDRI visst sånne ting før deg så det falt meg ikke inn å informere..... Jeg kan fortsatt ikke skjønne hvordan jeg ikke har fått det med meg før - her må åpenbart rutiner, blogglister og twitter-feed revurderes og eventuelt utvides...... Nå har Granerud fått kula og jeg har bestilt sko (det var noe med fysios ledende spørsmål Du har ikke sko med deg...? som fikk meg til å ta et hint. Jeg fant i det minste noen i en fin farge), da er det vel på tide å komme seg ut mens det fortsatt er sol
Daria Skrevet 28. mars 2021 Forfatter #28245 Skrevet 28. mars 2021 Skravla skrev (7 minutter siden): Her har jeg vært ute på tur allerede så det ble ikke hopp. Det er den tiden av måneden så jeg sover dårlig. Fullmånen påvirker..... Har merket at jeg sover dårligere noen dager hver måned og i desember begynte jeg å notere.... så da jeg for tredje natt på rad knapt sov så sjekket jeg i dag - og ja da, fullmåne i kveld. Så får vi se om det blir ettermiddagslur eller om jeg sover kl 20 i kveld i stedet. Er i grunnen klar for sengen nå. Varulv! Jeg er ganske upåvirkelig der - klokkestilling, månefase, lys eller temperatur - det jeg sliter mest med er om det er altfor stille...
Daria Skrevet 28. mars 2021 Forfatter #28246 Skrevet 28. mars 2021 Daria skrev (På 27.3.2021 den 11.40): 27.03: Syv lest, fem kjøpt. Dagens dobbel kom fra Platekompaniet og består av en bok om Bloomsbury-gruppen og en roman om hustruen til Robert Burns. Den siste er skrevet av Catherine Czerkawska, som var en av mine store lese-overraskelser for noen år siden. Jeg plukket tilfeldig med meg en bok av henne fra et salgsbord fordi den hadde fint omslag (og en prislapp det sto 10,- på...) og den viste seg å være en mye bedre bok enn jeg var forberedt på, så nå er forventningene høye... 28.03: Åtte lest, fem kjøpt. Marghanita Laskis The village foregår -overraskende nok - i en engelsk landsby. Krigen er akkurat over, faktisk samme dag som boka starter, og alt kan gå tilbake til normalen. Bortsett fra at det er en ny verden, med en ny generasjon som vil ha en ny normal og ikke nødvendigvis er så opptatt av dette med klasse og den slags. Her er alle karakterene en engelsk landsbyhistorie trenger - fattig landadel, en aristokratisk peppermø, presten, doktoren, fremadstormende arbeiderklasse og det nyrike, nyinnflyttede paret hvor hun er amerikaner, samt en og annen sladrekjerring - og selvfølgelig den unge paret som forelsker seg på tvers av all klasse og sosial aksept...Boka kom ut i 1952 og er et godt og underholdende bilde av en verden som er i endring, enten de som lever i den vil det eller ikke.
Daria Skrevet 28. mars 2021 Forfatter #28247 Skrevet 28. mars 2021 I natt drømte jeg at jeg var på musikalgalla på Det Norske Teatret (underbevisstheten kjenner åpenbart også på abstinensene...) - jeg tar gjerne en ny forestilling i natt. Særlig da Jon Bleiklie Devik sang nye og ukjente sanger fra Company...
Daria Skrevet 29. mars 2021 Forfatter #28248 Skrevet 29. mars 2021 Påskehandelen er gjennomført - jeg burde ha nok sjokolade (inkludert to slag Anthon Berg-egg) og lammekjøtt til å vare til oppstandelsen er overstått... Sola har begynt å vise seg, hvis den har kommet for å bli ser jeg for meg en bok og en kanne te (og med en mener jeg ubegrensede mengder) på balkongen etter hvert. Dessuten melder hopplandslaget at Daniel André Tande er våken, snakker og kjenner igjen de rundt seg, og bedre nyheter kan man knapt på på en mandag...
Daria Skrevet 29. mars 2021 Forfatter #28249 Skrevet 29. mars 2021 Både Shrek, Harry Potter og Olsen-banden på tv i dag, og senere i uka dukker Istid opp - jeg tror jammen det er en høytid på gang...
Cata Skrevet 29. mars 2021 #28250 Skrevet 29. mars 2021 Daria skrev (18 timer siden): I natt drømte jeg at jeg var på musikalgalla Her leste jeg "muskelgalla" og kom til at du har fått en overdose trening.
Daria Skrevet 29. mars 2021 Forfatter #28251 Skrevet 29. mars 2021 Jeg er jo redd for at det kan få uventede følger...
Daria Skrevet 29. mars 2021 Forfatter #28252 Skrevet 29. mars 2021 (For øvrig må jo muskelgalla være et Chippendales-show...?)
Daria Skrevet 30. mars 2021 Forfatter #28253 Skrevet 30. mars 2021 Daria skrev (På 28.3.2021 den 23.09): I natt drømte jeg at jeg var på musikalgalla på Det Norske Teatret (underbevisstheten kjenner åpenbart også på abstinensene...) - jeg tar gjerne en ny forestilling i natt. Særlig da Jon Bleiklie Devik sang nye og ukjente sanger fra Company... I natt: Nordstan i Göteborg, på jakt etter mat før forestilling. Jeg har en adskillig mer spennende tilværelse nattestid enn i dagslys for tiden... 1
Daria Skrevet 30. mars 2021 Forfatter #28254 Skrevet 30. mars 2021 Milde måne, så nedlatende man kan bli! Det er mulig hun prøver å være forståelsesfull og se utenfor egne privilegier, men så veldig vellykket var det vel ikke...
Daria Skrevet 30. mars 2021 Forfatter #28255 Skrevet 30. mars 2021 Nå har jeg registrert hos kommunen at jeg ønsker korona-vaksine. Jeg får den ikke noe tidligere av den grunn, det er bare for å registrere opplysninger, men det føles jo som et lite skritt nærmere likevel. Dessuten kunne jeg krysse av for at jeg kan komme på kort varsel om de skulle ha doser til overs (men der prioriterer de jo også folk i pågående vaksineringsgruppe først). Litt usikker på om Oslo er i gang med de under 75 ennå, så det er nok et stykke igjen...
Roadrunner Skrevet 30. mars 2021 #28256 Skrevet 30. mars 2021 Daria skrev (12 minutter siden): Nå har jeg registrert hos kommunen at jeg ønsker korona-vaksine. Jeg får den ikke noe tidligere av den grunn, det er bare for å registrere opplysninger, men det føles jo som et lite skritt nærmere likevel. Dessuten kunne jeg krysse av for at jeg kan komme på kort varsel om de skulle ha doser til overs (men der prioriterer de jo også folk i pågående vaksineringsgruppe først). Litt usikker på om Oslo er i gang med de under 75 ennå, så det er nok et stykke igjen... Lykke til! Usikker på om friske under 45 eller 50 er med i noen som helst vaksineplan for øyeblikket, så jeg regner ikke med å få telefon med det aller første...
Skravla Skrevet 30. mars 2021 #28257 Skrevet 30. mars 2021 Daria skrev (18 minutter siden): Nå har jeg registrert hos kommunen at jeg ønsker korona-vaksine. Jeg får den ikke noe tidligere av den grunn, det er bare for å registrere opplysninger, men det føles jo som et lite skritt nærmere likevel. Dessuten kunne jeg krysse av for at jeg kan komme på kort varsel om de skulle ha doser til overs (men der prioriterer de jo også folk i pågående vaksineringsgruppe først). Litt usikker på om Oslo er i gang med de under 75 ennå, så det er nok et stykke igjen... De fleste bydeler er nå i gang med 65-74 og 18-64 med alvorlig risiko. Jeg har også registrert meg. Aner ikke om jeg skal ha i bydelen min eller i bydelen jeg har fastlege, har hørt begge deler, men kan uansett rekke frem på 30 minutter.
Skravla Skrevet 30. mars 2021 #28258 Skrevet 30. mars 2021 Roadrunner skrev (6 minutter siden): Lykke til! Usikker på om friske under 45 eller 50 er med i noen som helst vaksineplan for øyeblikket, så jeg regner ikke med å få telefon med det aller første... Alle over 18 år er med i planen. De driver nå med gruppe 4 av 9 grupper, så det kan jo ta litt tid.
Roadrunner Skrevet 30. mars 2021 #28259 Skrevet 30. mars 2021 Ja, her er det visst lenge siden jeg har lest meg opp på vaksinenytt. Ser de nå skriver at alle over 18 kanskje får første dose innen juli
Daria Skrevet 30. mars 2021 Forfatter #28260 Skrevet 30. mars 2021 Skravla skrev (1 minutt siden): Jeg har også registrert meg. Aner ikke om jeg skal ha i bydelen min eller i bydelen jeg har fastlege, har hørt begge deler, men kan uansett rekke frem på 30 minutter. For meg går det ut på ett, så det har jeg ikke tenkt på, men når du nevner det minnes jeg vagt å ha sett en overskrift om det. For de fleste i Oslo er vel neppe det noe stort problem uansett om det er slik eller sånn, det viktigste er jo at man får tilbudet (og vet hvor man skal møte opp...).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå