Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Gjest Airman
Daria skrev (1 minutt siden):

En smule... Det spørs vel om det blir mer enn en omgang.

Er lov å håpe, liker formen til japsen for tiden.. Kobajasji 🙂 enten må de sende renn på formiddagen eller om kvelden.. Skiflyging er sårbart for forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg lest non svar fra deg "herfra og derfra" og jeg vil bare fortelle at jeg synes du har mye vettugt å bidra med.

God helg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Når man sitter her i dag, er man ikke like stolt over alt man har klart å lire av seg i løpet av karrieren...

Det fulgte mye god underholdning med Bjørn Einar Romøren, da :ler: Tror favoritten var da han ble spurt om hvor flatt det var da han landet på ny verdensrekord og mente at En full snekker ville kalt det vater... :fnise: :skaal: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airman skrev (11 minutter siden):

Er lov å håpe, liker formen til japsen for tiden.. Kobajasji 🙂 enten må de sende renn på formiddagen eller om kvelden.. Skiflyging er sårbart for forhold

Når de har brukt nesten en time på 20 hoppere og stadig har 40 igjen skal vi vel være fornøyde om de kommer seg gjennom en...

MarianneE skrev (9 minutter siden):

I dag har jeg lest non svar fra deg "herfra og derfra" og jeg vil bare fortelle at jeg synes du har mye vettugt å bidra med.

God helg 😊

Åh, man takker - det hender jeg glimter til :ler: God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airman
Daria skrev (1 minutt siden):

Når de har brukt nesten en time på 20 hoppere og stadig har 40 igjen skal vi vel være fornøyde om de kommer seg gjennom en...

Åh, man takker - det hender jeg glimter til :ler: God helg!

Liker du hopp? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har tross alt en fortid som hopp-fjortis på 90-tallet - den gangen samtlige hoppere var eldre enn meg, heller enn at jeg kunne vært moren til halve feltet... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kom et blomsterbud med påskehilsen fra jobben - plutselig hadde jeg veldig mange gule tulipaner... :fnise:  Samt en flaske sprudlende eple- og bringebærjuice og en boks lakris- og pasjonsfrukt-kuler :sikle: *har allerede prøvesmakt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn ute, hopp inne - og en bokpakke på dørstokken. Relativt lave ambisjoner for dagen, men en tur ut blir det vel etter hvert - yr antyder hint av sol utpå ettermiddagen. I teorien er det vel dags for en ny treningsøkt også, men det var dette med å finne motivasjon til å gjøre lekser i ferien... :plystre: 

Men uansett først - frokost :spise: *sulten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 24.3.2021 den 15.01):

24.03: Syv lest, tre kjøpt.

12 år gamle Violet oppdaget at brødrene hennes har gjort noe forferdelig. Når hun avslører hva hun vet, blir hun utstøtt av familien - hun er en sviker, en tyster - a rat. Joyce Carol Oates My life as a rat minner meg stadig om en av Oates tidligere bøker, Vi var familien Mulvaney. Historiene er ikke så like, men utgangspunktet er begge steder den i utgangspunktet elskede datteren som forvises fra familien av grunner hun selv ikke helt har kontroll over. Oates pieker igjen tankevekkende i moral og familieforhold og rase og mye annet, men jeg synes innimellom det blir litt mye sak og litt lite sammenheng. 

27.03: Syv lest, fem kjøpt.

Dagens dobbel kom fra Platekompaniet og består av en bok om Bloomsbury-gruppen og en roman om hustruen til Robert Burns. Den siste er skrevet av Catherine Czerkawska, som var en av mine store lese-overraskelser for noen år siden. Jeg plukket tilfeldig med meg en bok av henne fra et salgsbord fordi den hadde fint omslag (og en prislapp det sto 10,- på...) og den viste seg å være en mye bedre bok enn jeg var forberedt på, så nå er forventningene høye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist frokost, dukket te, begynt på Bloomsbury-boka, gått tur, sittet på en benk langs veien og ledd for meg selv (jeg har oppdaget spalten Realistens guide i Morgenbladet og har nå underholdning på alle mine kortere pauser), trent, gjengjeld naboungens entusiastiske hilsen i gangen og plukket med meg første bind av Septologien til Jon Fosse fra lesekiosken (og må nå finne et par bøker å sette ned der før jeg får ta med meg flere...). Dessuten har jeg kjent litt på klumpen i halsen av dette bildet av alle hopperne som viste støtte til Tande før (den avlyste) lagkonkurransen. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 timer siden):

Altså, riktignok har jeg vært på nyhetsrasjonering en stund og kongebloggen som holdt meg mest oppdatert på den slags er inaktiv, men hur i hela friden har prins Carl Phillip og prinsesse Sofia i Sverige fått en sønn i går uten at jeg en gang har fått med meg at hun var gravid...?

Hva? Har jeg visst det uten at du har visst? Jeg fikk til og med med meg at det var fødsel i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har visst, og så har du ikke sagt noe? :jolie: Jeg ante ingenting før jeg tilfeldigvis så bilder på insta av at de dro fra sykehuset og måtte ut og lete etter mer info...

Men da er det jo tid for den store navnespekulasjonen - jeg synes jo, med tanke på hvor nære det hevdes at de alltid var, at Carl Phillip enda ikke har kalt opp en av sine sønner etter prins Bertil. Eventuelt Folke eller Valdemar, hvis man skal anta at de leter i Bernadottefamilien (noe de strengt tatt ikke har gjort så langt...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så det sto på fb noe om sommertid og stilling av klokker, og måtte sjekke en av husets analoge ikke-selvstillende klokker for å være sikker :ler: Hvorvidt jeg våkner 8, 9 eller 10 på en søndag er såpass tilfeldig og normalt at en sånn detalj lett kan gå meg hus forbi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 poeng skiller første- og tredjeplass sammenlagt i verdenscupen for kvinner ved sesongslutt. Riktignok har de hatt færre renn enn normalt, men det sier en del om hvor jevnt det er i toppen der.

Jeg skjønner at nrk får mye sendeflate å fylle med tomprat når det er 45 min mellom rennene i Planica og det ikke skjer noe annet noe sted, men både far og samboer til Granerud blir litt i overkant... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når klokkeradioen, get-boksen, pcen og mobilen, som alle er selvstillende, er enige, pleier jeg å stole på dem. Det var et år det var 2-2, da var jeg litt mer usikker... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på om det hadde blitt like mye oppstyr, kommentarer og syrligheter i alle fora om det hadde vært andre steder enn i Bærum det hadde kommet fram at folk hadde reagert på å bli innkalt til vaksinering i påskedagene på relativt kort varsel...? Jeg vet at for egen del ville jeg stusset ganske kraftig om jeg hadde fått innkalling til noe som helst på langfredag, selv om jeg skjønner at i en situasjon som denne vil man utnytte tiden best mulig. Ikke minst kjenner jeg mange fra andre steder enn Bærum og Oslo vest som pleier å reise på hytta/campingen i påsken... Det er en del, særlig på venstresiden, som instinktivt benytter enhver anledning til å kritisere alt som kanskje kan ha en vag tilknytning til folk med høyere snittlønn enn en sykepleier og/eller utvalgte områder - hva saken faktisk handler om (eller hvor kritikken egentlig burde rettes) er ikke nødvendigvis like viktig.

Mvh hun med et bein på venstresida og et på vestkanten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var hoppsesongen over for denne gang. Sammenlagtseier både individuelt og i nasjonscupen, man kan jo ikke klage... Jeg får fortsatt litt klump i halsen av å se alle hopperne som hilser til Tande, de er en fin gjeng. :hjerte: 

-Nå har man vunnet nasjonscupen og den individuelle kula - det var jo på tide - da er det vel hoppuka som gjenstår, da Stöckl? Og kanskje et individuelt OL-gull?

Ikke at nrks kommentator er fordringsfull, altså... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (14 timer siden):

Men da er det jo tid for den store navnespekulasjonen - jeg synes jo, med tanke på hvor nære det hevdes at de alltid var, at Carl Phillip enda ikke har kalt opp en av sine sønner etter prins Bertil. Eventuelt Folke eller Valdemar, hvis man skal anta at de leter i Bernadottefamilien (noe de strengt tatt ikke har gjort så langt...).

Julian Herbert Folke *prøver å gjenopprette min ære som rojal opplysningstjeneste*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...