Daria Skrevet 31. desember 2020 Forfatter #27221 Skrevet 31. desember 2020 Det smeller mindre nå, men det kommer nok til å være liv i gatene her en stund til... Dansk tv byr på en film med tittelen Kom og vask min elefant, jeg er skeptisk... 🐘
Roadrunner Skrevet 1. januar 2021 #27222 Skrevet 1. januar 2021 Godt nytt år! 🎉 Rolig kveld her i går, med god mat og skravlings. Mye fyrverkeri utenfor, men ga seg før kl 01 i natt. Litt snøfiller i lufta ute nå - DET var ikke starten på 2021 jeg har bestilt
Cata Skrevet 1. januar 2021 #27223 Skrevet 1. januar 2021 De gav seg i rimelig tid her også. Ingen filler og oppholdsvær så mulig jeg må ut og røre litt på beina når frokost og kaffe er innabords.
Daria Skrevet 1. januar 2021 Forfatter #27225 Skrevet 1. januar 2021 Det var ikke veldig livat i natt, men en og annet nattevandrer på vei hjem (og de obligatoriske "oi, der var det noe fyrverkeri vi hadde glemt!"-smellen ette kl 2...).Snø har kommet ( ), men om det blir tur blir det blåtime-varianten i dag også - det er jo nyttårskonsert og ditto hopprenn som må prioriteres først. Og litt frokost...
Daria Skrevet 1. januar 2021 Forfatter #27226 Skrevet 1. januar 2021 Multi skrev (Akkurat nå): Godt nytt år! God nytt år! Alt vel? Den avataren er så passende for en som plutselig dukker opp når man minst venter det...
Daria Skrevet 1. januar 2021 Forfatter #27227 Skrevet 1. januar 2021 Jeg kikker litt rundt etter en ny kalender - etter hvert får jeg vel litt avtaler å holde styr på i år også... Det finnes kunstkalendre av ulikt slag, kalendre med motorsykler, dyr og tegneseriefigurer, men så langt tror jeg Goats in trees tar prisen for den mest spesifikke og spesielle
Multi Skrevet 1. januar 2021 #27228 Skrevet 1. januar 2021 (endret) Daria skrev (31 minutter siden): God nytt år! Alt vel? Den avataren er så passende for en som plutselig dukker opp når man minst venter det... Alt vel her, bare savner å farte litt rundt. Håper dette nye året byr på noen flere muligheter til det 😀 Daria skrev (8 minutter siden): Jeg kikker litt rundt etter en ny kalender - etter hvert får jeg vel litt avtaler å holde styr på i år også... Det finnes kunstkalendre av ulikt slag, kalendre med motorsykler, dyr og tegneseriefigurer, men så langt tror jeg Goats in trees tar prisen for den mest spesifikke og spesielle Å, den var søt! 🤩 Har tenkt på å bestille en bildekalender med egne bilder, men så var det plutselig allerede 1. januar. Endret 1. januar 2021 av Multi
Daria Skrevet 1. januar 2021 Forfatter #27229 Skrevet 1. januar 2021 Jeg får hjemmelaget bildekalender av en kusine hvert år - fine bilder, men litt for stor til å henge i gangen, så den havner på jobben.
Daria Skrevet 1. januar 2021 Forfatter #27230 Skrevet 1. januar 2021 Og apropos farte rundt forteller facebook meg at det er seks år siden nyttårshelgen ble feiret med La Bohéme og gourmetmiddag med panoramautsikt over Helsinki, og fem år siden La Bohéme og Kristina från Duvemåla i Stockholm...
Skravla Skrevet 1. januar 2021 #27231 Skrevet 1. januar 2021 Multi skrev (1 time siden): Godt nytt år! Godt nytt år! 1
Skravla Skrevet 1. januar 2021 #27232 Skrevet 1. januar 2021 Daria skrev (58 minutter siden): Jeg kikker litt rundt etter en ny kalender - etter hvert får jeg vel litt avtaler å holde styr på i år også... Det finnes kunstkalendre av ulikt slag, kalendre med motorsykler, dyr og tegneseriefigurer, men så langt tror jeg Goats in trees tar prisen for den mest spesifikke og spesielle Den var jo søt da. Håper på flere avtaler utover året. Sjelden jeg går inn i et år med kun tre kulturelle billetter klare.
Skravla Skrevet 1. januar 2021 #27233 Skrevet 1. januar 2021 Daria skrev (32 minutter siden): Og apropos farte rundt forteller facebook meg at det er seks år siden nyttårshelgen ble feiret med La Bohéme og gourmetmiddag med panoramautsikt over Helsinki, og fem år siden La Bohéme og Kristina från Duvemåla i Stockholm... Min nevnte ikke Helsinki, men Stockholm og Skansen var der. Men vi kommer dit igjen 🤞
Skravla Skrevet 1. januar 2021 #27234 Skrevet 1. januar 2021 Her var det en rolig kveld, selv om det hørtes ut som vi var midt i et større slag fra kl 22. Ufattelig mye fyrverkeri gjennom kvelden men lite lyd fra folk. Jeg gikk ut med litt søppel, sjekket postkassen (kom på at det var levering i går) og tok en omvei inn fra søpplekassen. Ble bare en tur rundt borettslaget med det var godt med luft.
Daria Skrevet 1. januar 2021 Forfatter #27235 Skrevet 1. januar 2021 Skravla skrev (4 minutter siden): Håper på flere avtaler utover året. Sjelden jeg går inn i et år med kun tre kulturelle billetter klare. Jeg har jo Filharmoni-abonnementene mine - det blir neppe det som står på billettene, men noen av dem blir det vel noe av etter hvert. En del av meg har veldig lyst til å bestille en haug billetter med det samme - vårsesongene er jo lagt ut og man har vaner og nevroser (Det Norske setter opp Sondheim og jeg har ikke billett! ) - men den fornuftige delen innvender at det hvertfall er greit å vente til beskjeden om hvordan reglene blir framover kommer til uka. Skravla skrev (3 minutter siden): Min nevnte ikke Helsinki, men Stockholm og Skansen var der. Men vi kommer dit igjen 🤞 Det gjensynet vil være hjertelig og etterlengtet
Multi Skrevet 1. januar 2021 #27236 Skrevet 1. januar 2021 Har en bunke teaterbilletter hengende på kjøleskapet, og håper forestillingene går som planlagt. Tenk om jeg i tillegg kunne henge opp billetter til vinter- eller påskeferie...
Daria Skrevet 1. januar 2021 Forfatter #27237 Skrevet 1. januar 2021 (endret) Foreløbig er jo alt stengt i Oslo, og jeg tviler vel på om de får åpne i januar heller. Den siste forestillingen jeg var på var i begynnelsen av november (eter at ny nedstenging var annonsert, men før den hadde trådd i kraft. Mvh panikkbillettshopping.), abstinensene begynner å bli store... Kulturlivet kunne begynne med take-away og hjembestilling - få en smitteverntilpasset opptreden hjem i egen stue Endret 1. januar 2021 av Daria
Daria Skrevet 1. januar 2021 Forfatter #27238 Skrevet 1. januar 2021 Radetzky-marsjen uten et klappende publikum er jo ikke helt det samme... 👏
Daria Skrevet 1. januar 2021 Forfatter #27239 Skrevet 1. januar 2021 Lesestatistikken for 2020 er klar - de endelige tallene ble 119 lest og 71 kjøpt, hvorav 34 er lest og en er pågående. Tilsvarende tall for 2019 var 116 leste, 85 kjøpt og 35 av dem lest ved årets slutt (ytterlige 13 av dem ble lest i 2020). Ergo har jeg lest mer, kjøpt mindre og lest en større andel av de nyinnkjøpte - det må vel kalles et godt resultat på alle områder...
Daria Skrevet 1. januar 2021 Forfatter #27240 Skrevet 1. januar 2021 Jeg er jo enig med Johan Remmen Evensen i at det lureste er å holde avstand og unngå nærhet også innen eget lag og kohort, men jeg savner likevel all den entusiastiske klemmingen hopperne vanligvis driver med. Det ser tidvis ut som om de gjør det også, og må anstrenge seg for å la være...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå