Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk nettopp et lass ved levert på døra - her er det duket for mye lesing og kakao foran knitrende kamin framover...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Daria skrev (20 timer siden):

Det er romjulssalg hos Gudrun Sjödén. Spørsmålet er jo hvor mange trikotkjoler jeg kan forsvare å ha i skapet, selv om de er mye i bruk (trenger er ikke en del av diskusjonen her - der er svaret gitt for lenge siden...), samt hvorvidt lyng eller morbær er finest...

Venter man lenge nok, kan valget bli tatt for en... :ler: En kjole i morbær kommer min vei sammen med en bukse som vil kle opptil flere av tunikaene mine. En kollega mente at hun aldri hadde sett meg i bukser - tynne posebukser under knelang tunika gjeldt viss ikke :fnise: 

Skrevet

Jeg gikk en blåtime-tur langs sjøen og traff noen svaner. Det gir meg selvfølgelig påtrengende lyst til å lage ordspill om 2020s svanesang, men jeg prøver å holde meg i skinnet... 🦢 Jeg vurderte også å stikke innom butikken og se om ferskvaredisken hadde nystekt ribbe å by på, men alt de hadde var stengt, så da heller det mot juleskinke til middag.

Skrevet
Daria skrev (2 timer siden):

så da heller det mot juleskinke til middag.

Fra andre deler av landet meldes det om at kyllingfilet stekt i leirgryte fungerer helt utmerket...

Skrevet

Römertopf-variant? Vi solgte mange av dem som gaver det ene året jeg hadde julejobb i kjøkkenbutikk; jeg lurer litt på hvor mange av dem som egentlig ble tatt i bruk...

Skrevet
Daria skrev (På 29.12.2020 den 10.51):

28.12: Ni lest, fire kjøpt.

Inn i naturen er en diktantologi med norske naturlikt, inndelt etter årstiden. Den har ligget på nattbordet i hele år, så jeg har kunnet lese dem til riktig årstid. Som de fleste antologier er den variert og variabel - de gode, de mindre gode og de du lurer på hvordan hører hjemme i det temaet. Dessuten lurer jeg litt på hvordan man kan lage en sånn samling uten et eneste bidrag fra Herman Wildenvey...

31.12: Ti lest, fire kjøpt.

Siste innspurt... :fnise:  Soudabeh Alishahis En vakker dag foregår i Iran og i Oslo og handler om en ung kvinne som gifter seg med sin lege-sjef og om hans eks-kone og barn i Oslo. Historien er litt for komplisert og samtidig ikke så veldig spennende, og hopper såpass mye i tid at jeg sliter litt med å henge med (og det gjør tydeligvis forfatteren også, som på et tidspunkt lar hovedpersonen plukke moreller i Oslo i april...), så jeg blir aldri helt revet med. 

Skrevet (endret)

Jason Manford har jo virkelig stemme. Jeg vet at han har en cd på samvittigheten, men det trenger som kjent ikke bety noe som helst i våre dager. Særdeles velvalgt åpningsnummer, jeg tror jeg fikk noe i øyet... *ser Kongelig varité og savner levende kultur*

Endret av Daria
Skrevet

Og når man snakker om album i våre dager, er jo Music played by humans en genial tittel. Jakka til Gary Barlow tror jeg det er best for alle parter å la den forbigå i stillet...

Skrevet
Daria skrev (43 minutter siden):

Römertopf-variant? Vi solgte mange av dem som gaver det ene året jeg hadde julejobb i kjøkkenbutikk; jeg lurer litt på hvor mange av dem som egentlig ble tatt i bruk...

Variant ja. Min heter Knuspertopf, men er ca. samme sak. Har hatt min i årevis og brukt den i årevis, men det begrenser seg til når jeg skal ha en eller annen form for helstekt...noe. Ca. alt blir saftig når jeg bruker den, men det er den hersens bløtlegginga på forhånd som trøblifiserer det litt. 

Skrevet

Jeg har hørt mye om hvor godt og saftig maten blir i den, men også en hel del om planlegging og styr...

Skrevet
Daria skrev (5 minutter siden):

Jeg har hørt mye om hvor godt og saftig maten blir i den, men også en hel del om planlegging og styr...

Ikke så mye styr, men man må altså ha tid til å la den ligge i vann før bruk. Dermed begrenser det seg til søndager/ferier. 

Skrevet

Den parykken og kjolen skriker vel strengt tatt mer dragqueen enn Disneyprinsesse...

Skrevet

Nå smeller det mye og nært her med tanke på at det er fyrverkeriforbud innenfor ring 2 og jeg er bokstavelig talt et steinkast (hvertfall hvis noen bedre enn meg står for kastingen) unna å befinne meg innenfor ring 1...

Skrevet

Steps, faktisk - jeg hadde ikke fått med meg at de hadde gjenoppstått. Jeg mobbet jakken til Gary Barlow, men han har tross alt innsett at tiden har gått og har eldes og utviklet seg. De antrekkene og den synkrondansingen Steps fortsatt driver med er noe man bør ha vokst fra før fylte 40...

Skrevet

Folk strømmer mot havna - jeg var så sikker på at årets fyrverkeri var avlyst at tanken ikke engang har streifet meg (og jeg har rett...). 

Skrevet

Vurderer å søke dekning.... Liker for så vidt fyrverkeri men ikke så tett på hus liksom.

Skrevet

Smeller som f... her også. 

Godt nytt år! 

Skrevet

Godt nytt år! :nordvesta:2020 er offisielt historie, og 2021 skal vel ikke trenge å anstrenge seg så voldsomt for å bli bedre...

• Liker 1
Skrevet

Det smeller godt her også (fortsatt) - jeg hører og lukter mer enn jeg ser. Og ingen var i tvil om når midnattsøyeblikket var - Kielferga tutet så veggene ristet...

Skrevet

De begynner å roe seg her så da kan man vel finne tannbørste og dusj. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...