Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

:fnise:  Jeg sliter med å tro på Julian - mesteparten av filmen er han så klønete og tafatt og pinlig at jeg har mer forståelse for Mannys syn på ham enn på Ferskens, og så redder han plutselig dagen og verden med sin kvikke tankegang og snowboarderfaring?! (Og ja, selvfølgelig er det helt rimelig å for vente realisme og troverdige karakterer i en animasjonsfilm av det slaget... :ler: ).

Jeg sier meg enig. I begge utsagn. Og hva parentesen angår så må jeg som fanficskribent signere på at det er helt innafor å forvente troverdige karakterer og hendelser innenfor rammen som det aktuelle universet angir - så også animasjonsfilmer. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Cata skrev (18 minutter siden):

Jeg sier meg enig. I begge utsagn. Og hva parentesen angår så må jeg som fanficskribent signere på at det er helt innafor å forvente troverdige karakterer og hendelser innenfor rammen som det aktuelle universet angir - så også animasjonsfilmer. 

Det springende punkt for så mye fiksjon. Ikke bare i sci-fi og fanstasy, men også for historiske romaner. Jeg kan tro på mye rart, men det må understøttes av resten av historien. Jeg tror det er noe av problemet mitt med fantasy - det er vanskelig å bygge opp et helt nytt og overbevisende univers uten logiske brister og mangler. 

Skrevet
Daria skrev (25 minutter siden):

Jeg tror det er noe av problemet mitt med fantasy - det er vanskelig å bygge opp et helt nytt og overbevisende univers uten logiske brister og mangler. 

Enig, og jeg har brukt ganske mye tid i mine historier på å få "fakta" rett - og da snakker vi fakta innenfor universet jeg skriver i altså. (Det virker litt merkelig å omtale noe som fakta i slike historier, men....) 

Skrevet

Alternative fakta :ler: Noe av det som gjør at jeg liker Harry Potter-bøkene er at universet der er bygd på vår verden, og alle "avvik" har en tilsynelatende enkel forklaring, gjerne knyttet opp til eksisterende ting og hendelser.

Skrevet

Du kan vel si det slik at jeg følte meg i overkant "nerd" da jeg satt og studerte planetenes plassering i stjernekartet for "a galaxy far far away" :ler: . Jeg måtte få planetografien riktig, må vite. 

Skrevet

:rulle: Merk at jeg ler med deg i forståelse og identifikasjon - jeg vet også et og annet om nerdetendenser :fnise: 

Skrevet

Muligens kan våre samlede nerdetendenser på en måte samles i denne linken... (Legger den med vilje inn som link og ikke youtube for ikke å forsøple boka di :fnise: ) 

Skrevet

Lindvik på pallen! :danser: Hoppuka ser ut til å passe ham i år også...

Skrevet

Du vet du er i Tyskland når vinneren får et gedigent ølglass på pallen - selv om Karl Geiger demonstrerte at det ikke var helt ekte... :ol: 

Skrevet (endret)

Noen av bonuspoengene mine i bokklubben går ut på dato ved månedsskiftet - det kan man jo ikke ha noe av. Som alle vet er det faktisk umulig å bare bestille én bok, og da er det jo like greit å bestille nok til at man får fri frakt. Man sparer kanskje ikke så mye som man tror på denne måten, men det blir jo flere bøker av det :nigo: 

Endret av Daria
Skrevet

Nei, tid for litt frokost, kanskje...? 

Skrevet

Jeg så en Foodora-syklist med reinsdyr-lue (evnt elg, jeg så den bare bakfra) på vei til butikken... :fnise: 

Skrevet

Og der måtte jeg straks google "Foodora". #boriutkantstrøk

Skrevet

Markedet for take-away-levering pr sykkel er ikke så stort på dine kanter? De som kom på dette har jo skutt gullfuglen, her er de overalt hele tiden. I indre by hos meg, hvor avstandene er små og mange gater er stengte og/eller enveiskjørte er det et genialt konsept.

Skrevet

Det er romjulssalg hos Gudrun Sjödén. Spørsmålet er jo hvor mange trikotkjoler jeg kan forsvare å ha i skapet, selv om de er mye i bruk (trenger er ikke en del av diskusjonen her - der er svaret gitt for lenge siden...), samt hvorvidt lyng eller morbær er finest...

Skrevet

Stemmer for lyng :jepp:

(tier ellers klokelig still, da ordet trenger ikke var velkomment i diskusjonen....)

Skrevet

Jeg holder også en knapp på lyng - tror jeg... Trenger er fullstendig irrelevant og ingenting å diskutere :opplyser: 

Skrevet

Det ligger versjoner ute med større stemmer, men det er jo som kjent styrke i nummer - arrangementet og flerstemtheten her er ganske flott.

Skrevet

Marius Lindvik er ute av hoppuka på grunn av en betent visdomstann. En påminnelse om at 2020 ennå ikke er over...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...