Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg kjøpte Kindle så ville jeg ha noe som gjorde den mer "bokaktig" og det der var en vinner. Det har fulgt meg trofast i 8 år nå, så selv om det var dyrt så har det vært verdt pengene. 

Skrevet (endret)

Hvis du har den med deg rundt, slengende i vesker og desslike, like mye som jeg gjør med bøker, er jo et skikkelig omslag en god investering.

Endret av Daria
Skrevet

I'm glad I put this tape in...

I tilfelle videoen eller for den sak skyld navnet MC Hammer ikke var nok til å understreke hvor gammel låta er :fnise: Dagens ungdommer aner ikke hva han har puttet hvor...

Skrevet

Oh, yes. Den er med overalt. Eneste unntak er jobben :ler: .

Skrevet

Du kan ikke lese i stille stunder og forkle det som jobb? Det er et av mine frynsegoder :ler: 

Skrevet

Min Kindle ligger stort sett i senga... (sovner fra den :ler: )

Skrevet

Stakkar, det kan da ikke være for selvtilliten dens...? :fnise: 

Skrevet
1 minutt siden, Roadrunner skrev:

Min Kindle ligger stort sett i senga... (sovner fra den :ler: )

Byssan lull, koka kindle full? :klo: 

Skrevet
Akkurat nå, Daria skrev:

Stakkar, det kan da ikke være for selvtilliten dens...? :fnise: 

Stakkars Kindle, den skal leses i og ikke ligge og sove i senga.

Skrevet
3 minutter siden, Cata skrev:

Byssan lull, koka kindle full? :klo: 

:hoho:

Skrevet

Jammen jeg leser! En stund... Og den står der så fint på madrassen så jeg slipper å holde den. Bare pirke borti for å bla.

Og så glir øynene igjen...

Våkner på morgenen (eller i løpet av natta), og Kindle står der og sover den også (noen ganger har den lagt seg). 

Skrevet

Og siden vi først snakket om bøker bestilte jeg visst noen... :plystre:Noen på insta skrev om en bok jeg ikke hadde hørt om, men som hørtes fristende ut. Det jeg vanligvis gjør (dette skjer jo fra tid til annen...) er å legge den i ønskelisten på bokklubben for å huske den til senere, men når bokklubben ikke har den og cdon har, er det jo enklere på bare bestille den med det samme. Å bare bestille en er som kjent ikke mulig, det blir alltid en trippel, og når cdon hadde et par andre som står som utsolgt hos bokklubben var jo løsningen åpenbar. En roman, en reisememoar fra en blogger jeg har fulgt lenge og (tro det eller ei) litt britisk sosialhistorie... 

Skrevet
På 16.7.2020 den 21.40, Daria skrev:

16.07: Seks lest, fire kjøpt.

Havsang, oppfølgeren til Biter av lykke, foregår rundt ti år senere hos damene på Fiji og har litt mer alvor og budskap. Fortsatt tett opp mot underholdningsgenren, men med varme og intelligens - og tro på leserens evne til å skjønne ting uten teskje.

25.07: Syv lest, fire kjøpt.

Jeg hadde egentlig en plan om at Erik Fosnes Hansen litterære Oslo-vandringsbok skulle være sommerens turprosjekt, men den var til dels ikke så konkret gate-for-gate-vandring som jeg hadde sett for meg, dessuten foregår store deler av den i områder jeg er så kjent i at det rett og slett ikke var nødvendig - jeg kan uansett se for meg hvert hus og hver statue han referer til... Bevandret som jeg er også i både Oslolitteratur og lokalhistorie er det forsåhvidt heller ikke så overveldende mye nytt å oppdage på sidene, selv jeg plukker opp noen morsomme fun facts (det var nytt for meg at Gyldenløve er den norsk.danske ekvivalenten til Fitzroy, dvs etternavn for kongens løsunger) og leseinspirasjon - plutselig kjente jeg et påtrengende behov for å lese Johan Borgens Lillelord. Men det er uansett underholdende lesning - det er jo Fosnes Hansen... #fangirl 

Skrevet

Jeg vandret en kveldstur (dagen har blitt brukt til å være velfungerende husmor) min vanlige runde, og på et hjørne noen kvartaler unna sto det intet mindre enn fore politibiler - tre uniformerte og en sivil. Jeg forgår selvfølgelig av nysgjerrighet, men det står ikke noe på twitter...

Kveldens underholdning er La Bohème på Mezzo - ikke den beste Rodolfo jeg har hørt, men han er i det minste kjekk. Kjolen til Musetta er det derimot ingen formildende omstendigheter for...

Skrevet

Husmorvirksomhet her også men velfungerende.... :klo:  Fikk nå ut noe støv og har rent sengetøy i iallfall. 

Driver nå og leser ordentlig bok og ikke bare fanfic til en forandring. 

Skrevet

Den hørtes jo munter ut...

Skrevet
22 minutter siden, Daria skrev:

Den hørtes jo munter ut...

Ikke egentlig, men hendelsen den beskriver endte som en episode i en serie på Investigation Discovery og jeg ble så imponert over faren til gutten at jeg ville lese hans egen historie. 

Skrevet

Følge-lesning - enten det skyldes teater, tv eller annen lesing - er et velkjent fenomen her i huset også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...