Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tv-søndagen blir langt og hard når ski- og forballsesongen overlapper... :fnise:

Og Molde tapte -uff, så trist :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et hardt liv. Godt du tar ansvar.

Jeg har strikket, rekt opp, utsatt montering (:sjenert:), gått tur og lest. Jeg har knapt hatt på TV i dag annet enn for å se opptak som skal slettes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inger Lise Hansen:

- Jeg angrer ikke på bildene, men jeg angrer på at jeg ikke stilte noen restriksjoner på videresalg overfor Det Nye. Jeg tenkte ikke at bilder som jeg tok til et blad kunne ende opp på forsiden av en avis i en helt annen setting. Det hadde jeg ikke sagt ja til. Jeg er ikke så god på dette med rettigheter.

Så naiv har du ikke lov til å være som topp-politiker -alt man sier og gjør offentlig kan bli (mis)brukt i andre media, det burde være det første man lærer. Og å klage på at VG kaller antrekket undertøy, når Det Nye selv kaller det en undertøyskjole, blir bare for dumt. Stiler man opp på noe sånt, må man kunne stå for det i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inger Lise Hansen:

Så naiv har du ikke lov til å være som topp-politiker -alt man sier og gjør offentlig kan bli (mis)brukt i andre media, det burde være det første man lærer. Og å klage på at VG kaller antrekket undertøy, når Det Nye selv kaller det en undertøyskjole, blir bare for dumt. Stiler man opp på noe sånt, må man kunne stå for det i ettertid.

Å innse at man har gjort noe dumt og så stå for det er mye vanskeligere enn å skylde på Det nye og VG.

I det hele tatt synes jeg at mange "kjendiser" bør få det medieråd at de måtte tenke før de stilte opp. Og lære at de ikke kan skylde på media, fb, blogger etc når de har dummet seg ut og helst så ting ugjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo som Daria skriver, feil å klage på at VG kaller det undertøy når Det nye kaller det undertøyskjole. Men dama mente nok at det ikke var undertøy......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det hele tatt synes jeg at mange "kjendiser" bør få det medieråd at de måtte tenke før de stilte opp. Og lære at de ikke kan skylde på media, fb, blogger etc når de har dummet seg ut og helst så ting ugjort.

I det hele tatt synes jeg mange "kjendiser" bør lære seg å tenke...

Ikke for å pirke, men en undertøyskjole er da vitterlig undertøy..?

Jeg vil påstå det ja -er det meningen at man skal ha det under annet tøy, hører det hjemme i undertøtskategorien, uansett om det er bh og tuse, hofteholder eller underkjole. Det ligger litt i navnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt fascinert over hvor blåst og ureflektert man kan bli:

Det kan hende jeg mister noen jobbmuligheter, men jeg har egentlig ikke tenkt å jobbe i sånne yrker hvor de har fordommer mot realityprogrammer, sier Emil.

Jeg gidder ikke tenke så langt fram i tid. Jeg har tenkt å leve livet nå, og bryr meg ikke om jeg må leve som uteligger om ti år, sier han.

I likhet med Emil ser hun for seg en jobb der deltakelsen i «Paradise Hotel» ikke vil få betydning.

Det kan være en kul klesbutikk eller noe med TV. Jeg skal jo ikke bli prest, sier Berget.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I KNOW! Det er liksom ikke med måte hvor blåste det går an å bli.

MEN jeg lurer egentlig på om ikke vær varsom-plakaten burde brukes for å få stoppet denne typen reality. Det er unge mennesker man snakker om, som klart ikke ser konsekvensene av det de gjør. De blir jo tillegg isolert fra omverdenen, og da blir det ekstra lett å gjøre ting man kan angre på i etterkant, siden man ikke får noen impulser fra den virkelige verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kan man egentlig beskytte voksne, normalt fungerende mennesker mot seg selv før det smaker av overformynderi? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ha med det å gjøre, siden det handler om at folk isoleres fra omverdenen. Husker vi reagerte litt på Big Brother da det kom, men der sensurerte de jo faktisk veldig mye av det som skjedde, og de fikk ikke fri tilgang på alkohol, bl.a., noe de vel gjør i PH. Jeg syns TV3 opptrer særs uetisk i denne saken, og det er ikke mulig for deltakerne å vite hvordan det egentlig er før de er sperret inne. Det er jo skjulte kameraer overalt, og ingen mulighet for et normalt privatliv. De er myndige, javisst, men det er snakk om veldig unge voksne som knapt nok har satt sine ben utenfor foreldrehjemmet enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest O'hara

Det er vel neppe så lett for en 20-åring å vite hva utfallet kan bli ut av en slik deltakelse, men at de mest sannsynlig kommer til å bli konfrontert med det ved en senere anledning, det tror jeg. Samtidig så kan det hende de ikke gjør det og "slipper unna" med det.

Tror nok at man ikke er like flink til å se konsekvensene av egen handling når man er ung, noen ja, men langt fra alle. Dessuten tror jeg det er mer akseptert blant de i samme aldersgruppe.

Men, jeg stiller spørsmålstegn til tv3 og deres etiske tankegang, men dette er jo ikke noe nytt fra den kanten. De er ofte, i mine øyne, de som sender tv-programmer jeg stiller spørsmålstegn til.

Samtidig, PH får jo seertall, og så lenge vi som seere ser på det, så sender tv3 det. Så, jeg stiller et like stort spørsmålstegn til de som er med på å skape et miljø for slike programmer.

Og jeg skulle ønske man på noen måter kunne spare disse ungdommene for de hendelsene de takker ja til.

Ellers, så er jeg enig med dere og, det får da være grenser for hvor dumme de skal være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens fra Dagbladet:

Traktor på rømmen torpederte politibil -Stakk av etter innbrudd i bilverksted.

En verdenssensasjon -traktoren som handler på egenhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...