Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å gifte seg på teateret kunne absolutt appellere til meg - men en human-etisk vielse forrettet av en komiker kan jeg nok betakke meg for...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg burde vel gå og vaske munnen min for i det hele tatt å nevne det her inne i papirbokverdenen, men begynner så smått å få lyst på ny Kindle. 

Skrevet

Ha du lyst, har du lov ;) Jeg foretrekker papirbøker, men om andre vil lese på skjerm legger jeg meg ikke opp i det - som bibliotekar er jeg jo først og fremst opptatt av at folk skal lese...

Jeg sitter og koser meg med tanken på hva jeg skal lese nå - etter å ha lest ut flere bøker de siste dagene holder jeg bare på med én bok, og det er jo på ingen måte nok...

Skrevet (endret)

En bok ad gangen? Nei det er i minste laget. :Nikke:

Selv har jeg nettopp lastet ned et par fanfics så her er helga reddet. *leser ikke begge samtidig da *

Endret av Cata
Skrevet

Vanligvis har jeg hvertfall fire på gang samtidig - en roman, en biografi, en sakprosa, en veskebok (stikkordet de er størrelse...). I tillegg er det som regel et par langtidsprosjekter slengende rundt, for tiden en stor novellesamling og Snorres kongesagaer, samt noen diktsamlinger. 

Nå har jeg begynt på en Joyce Carol Oates-murstein - A Book of American Martyrs. Den åpner med drapet på en abortlege, forsåvidt ikke helt upassende tema for dagen...

Skrevet

Blir ikke sjokkert i det hele tatt. Det var en tid der jeg knapt eksisterte uten at jeg hadde 3 leseprosjekter på gang samtidig. Litt kioskroman, litt spenningsroman og gjerne et eller annet med historie eller biografi i tillegg. 

De siste par årene har jeg slomset meg inn i fanfiction genren og har lastet ned gratis (lovlig) lesestoff til Kindle, så dermed er det ikke blitt så mye vanlige bøker. Ikke for at jeg kjøpte så mange av dem før heller. Biblioteket var hoffleverandør for meg :Knegg: . Bokhylla var tilnærmet full før jeg flyttet hit og plassen tillater ikke mer hyllekjøp. 

Skrevet

La oss ikke snakke om bokinnkjøp og fulle hyller... :plystre:  

Skrevet

Bøker??? Sånn driver jeg ikke med. :plystre:

Skrevet

Du har aldri kjøpt en bok i ditt liv, nei?

Skrevet
2 minutter siden, Daria skrev:

Du har aldri kjøpt en bok i ditt liv, nei?

Vel...aldri er et sterkt ord... Jeg kjøpte jo skolebøker og sånn......

:rulle: 

Skrevet (endret)

Alltid litt nostalgisk å se hopprenn fra Kollen. For 20 å siden hadde jeg vært der oppe, med flagg, kakao og boller (og bok - det er jo alltid litt dødtid...) både i kveld, i morgen og søndag. For 20 år siden var det også litt mer stas å se hopperne (særlig enkelte av dem) på nært hold... :fnise: 

Endret av Daria
Skrevet
2 minutter siden, Skravla skrev:

Vel...aldri er et sterkt ord... Jeg kjøpte jo skolebøker og sånn......

:rulle: 

Javisst, det finnes jo alltid unntak...

Skrevet
5 minutter siden, Daria skrev:

Alltid litt nostalgisk å se hopprenn fra Kollen. For 20 å siden hadde jeg vært der oppe, med flagg, kakao og boller (og bok - det er jo alltid litt dødtid...) både i kveld, i morgen og søndag. For 20 år siden var det også litt mer stas å se hopperne (særlig enkelte av dem) på nært hold... :fnise: 

Det er ganske lite folk der, men det blir vel flere i morgen og søndag. 

Skrevet

En kvalik sent fredag kveld vil aldri trekke de store massene - da er det kun de mest ihuga som stiller... Jeg havnet en gang på en tysk hopp-nettside som et (snikfotografert) bilde på akkurat det - det var lørdag, det var kvalifisering i tåke og striregn, og jeg satt på tribunen pakken inn i søppelsekker... :fnise: 

Skrevet
5 minutter siden, Daria skrev:

En kvalik sent fredag kveld vil aldri trekke de store massene - da er det kun de mest ihuga som stiller... Jeg havnet en gang på en tysk hopp-nettside som et (snikfotografert) bilde på akkurat det - det var lørdag, det var kvalifisering i tåke og striregn, og jeg satt på tribunen pakken inn i søppelsekker... :fnise: 

:ler: Ja, kvalik på sene kvelder, i dårlig vær, tåke, etc er nok for spesielt interesserte

Skrevet

Definitivt :ler:

Vakre bilder fra Falun, sånn apropos nostalgi. Noen hylte ganske høyt i det Velta ble verdensmester, for å si det sånn...

Skrevet

:sno:

Jeg var oppe en tur i 7.30-tiden (takk til naboen, som som vanlig har null begrep om klokkeslett, lydnivå og hensyn til andre. Jo før de flytter, jo bedre) og det var kommet et tynt snø lag. Så småsov jeg en stund (ok, 3 timer) til, og plutselig var det masse snø :kalle:Man må vel ut en tur etterhvert, men det haster jo ikke...

Skrevet

Da var det slutt for Magnus Moan - det er mulig man kan spore en tåre eller to i sofakroken... :trist:

Skrevet

Det blåser ganske heftig i Kollen, men i følge Stöckl er det "trygt nok". Beroligende... :fnise: 

Skrevet

Mulig Lindvik og Lehye, som har gått på snørra begge to i rask rekkefølge, ikke er helt enige... Lehye så ut som han fikk seg en skikkelig trøkk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...