Daria Skrevet torsdag kl. 11:13 Forfatter #41241 Skrevet torsdag kl. 11:13 László Krasznahorkai. Jeg kikket litt på hva som fantes på Deichman, satte meg på venteliste på en av dem og ombestemte meg igjen - jeg tror ikke de er for meg... Men Knut Hoem er begeistret og ikke overrasket, og han vet som regel hva han snakker om.
Daria Skrevet i går, 08:04 Forfatter #41242 Skrevet i går, 08:04 Den evige spenningen i å ha meg som pasient: Fysio går ut av rommet et øyeblikk mens jeg holder på med en øvelse (som sendte meg i gulvet for et par uker siden) - og når hun kommer tilbake sitter jeg på stepbrettet. Denne gangen tok jeg signalene i tide, avbrøt og satte meg kontrollert og (teknisk sett) frivillig... Radioen bød som vanlig på vakre minner, i dag med fokus på the one. Den første krevde litt reseach å få plassert - det er ikke alle one-hit-wonders man umiddelbart har kontroll på... Hjernen klamret seg til Darren Hayes og Savage Garden (det var noe med falsetten), det var i det minste i riktig del av verden. Shania Twain var det derimot aldri tvil om...
Roadrunner Skrevet i går, 08:56 #41243 Skrevet i går, 08:56 To gode, gamle kjenninger der ja! Godt du fikk, og tok, signalene i tide i dag, så det ble kontrollert avbrudd av øvelse og ikke så dramatisk.
Daria Skrevet i går, 09:07 Forfatter #41244 Skrevet i går, 09:07 Jeg kan ikke si at jeg har hørt om dagens Nobelvinner heller - María Corina Machado, opposisjonsleder fra Venezuela. Helt sikkert vel fortjent og oppmerksomhet til en konflikt som forsvinner i alt det andre som skjer i verden.
Daria Skrevet i går, 09:08 Forfatter #41245 Skrevet i går, 09:08 Roadrunner skrev (11 minutter siden): To gode, gamle kjenninger der ja! Godt du fikk, og tok, signalene i tide i dag, så det ble kontrollert avbrudd av øvelse og ikke så dramatisk. Jeg lærer stadig - både å gjenkjenne og å akseptere - og det er lettere når det ikke kommer fullt så brått på...
Daria Skrevet i går, 09:14 Forfatter #41246 Skrevet i går, 09:14 -The attention this year has been a bit further north... Journalisten ville ikke ta det navnet i sin munn og skal ha ros for formuleringen... Men forferdelig trist at de to første spørsmålene fra pressen handler om ham, ikke om prisvinneren - og jeg liker at Nobelkomtéens leder påpeker pressens viktige rolle i å rette oppmerksomheten dit den hører hjemme.
Daria Skrevet i går, 12:36 Forfatter #41247 Skrevet i går, 12:36 Det er jo litt ironisk (og trist) at for meg er verdensdagen for psykisk helse en trigger for vanskelige minner og følelser. Takket være min ubrukelige leder som var så opptatt av denne dagen, og samtidig så ute av stand til å omsette alt den handler om i praksis... Det er jo den utfordrende siden av sånne dager og kampanjer - det kan bli en sovepute og fine ord å smykke seg med, og så glemmer man det egentlige og viktige poenget. 1
Daria Skrevet 8 timer siden Forfatter #41248 Skrevet 8 timer siden Jeg lurer litt på hva det var i nattens kompliserte drømmeliv som sendte kroppen i et stressmodus som når jeg våkner med det vanligvis varsler ventende vestlandske vismenn i min nærmeste framtid og har lite å gjøre med en planløs lørdag formiddag. Men det var en terapeut involvert - uvanlig dyktig og effektiv til å være en ukjente drøm-gestalt (de pleier å være fullstendig ubrukelige) - så jeg aner en sammenheng... Det er jo ganske fascinerende at noe som bare er fantasier underbevisstheten dikter opp på egen hånd mens jeg sover, kan gi så mange reaksjoner, både fysiske og følelsesmessige, i etterkant. Jeg har hatt drømmer som har sittet i kroppen i mange timer, selv om hodet vet at dette er jo bare tull...
Daria Skrevet 2 timer siden Forfatter #41249 Skrevet 2 timer siden Middag av det svært tradisjonelle slaget i dag - røkt kolje med kokte poteter, grønnsaker og eggesmør. Takk til datodisken på Meny for denne returen til barndommen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå