Daria Skrevet 20. januar 2024 Forfatter #37561 Del Skrevet 20. januar 2024 Tja, når du synger om å drepe kjæresten din i en periode hvor det har vært mye fokus på partnerdrap, er det kanske ikke så rart at noen reagerer og synes det er en smule smakløst... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20. januar 2024 Forfatter #37562 Del Skrevet 20. januar 2024 Aqua har gjenoppstått! Det er så irriterende teit at det har litt underholdningsverdi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20. januar 2024 Forfatter #37563 Del Skrevet 20. januar 2024 Vi er igjen i Hvor har jeg hørt dette refrenget før?-territoriet, men i MGP er det mer akseptabelt enn i akademia... Country-låta er jo musikalsk kveldens beste, men om den har noe i ESC å gjøre er jo en helt annen sak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20. januar 2024 Forfatter #37564 Del Skrevet 20. januar 2024 Ooh, jeg hadde glemt at Gåte skulle være med. Det er ikke så mange av årets MGP-artister som er representert i cd-samligen min... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20. januar 2024 Forfatter #37565 Del Skrevet 20. januar 2024 Vi må jo sende dette til den internasjonale finalen, det hadde vært så kult. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20. januar 2024 Forfatter #37566 Del Skrevet 20. januar 2024 Daria skrev (10 minutter siden): Vi er igjen i Hvor har jeg hørt dette refrenget før?-territoriet, men i MGP er det mer akseptabelt enn i akademia... Jeg fant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20. januar 2024 Forfatter #37567 Del Skrevet 20. januar 2024 Kveldens stemme gikk selvfølgelig til Gåte. Jeg har også tro på Farida, og at TikTok-generasjonen mobiliserer for Erika. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20. januar 2024 Forfatter #37568 Del Skrevet 20. januar 2024 Dagens ord: Partypels La meg for øvrig påpeke det ironiske at de to som er invitert til å snakke om sine mineverdige antrekk (nei, Tix, det gjør dere ikke til moteeksperter...) begge stiller i beige... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20. januar 2024 Forfatter #37569 Del Skrevet 20. januar 2024 Hovedgrunnen til at Gaute var så lett å avsløre son ulv, var jo at stemmen hans er så særegen, ikke hvor han parkerte bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20. januar 2024 Forfatter #37570 Del Skrevet 20. januar 2024 Det var jo god variasjon i det som gikk videre, det må det være lov å si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. januar 2024 Forfatter #37571 Del Skrevet 21. januar 2024 Jens Stoltenberg og Thorbjørn Jagland som krangler om det meste, inkludert Gros oppmerksomhet, anno 1981. Maktas bonusøyeblikk fortsetter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. januar 2024 Forfatter #37572 Del Skrevet 21. januar 2024 Daria skrev (På 19.1.2024 den 12.29): 19.01: Syv lest, to kjøpt. Det er jo litt fristende å antyde at Catrine Clay har forvekslet undertittel og synopsis med den korte, enkle tittelen Labyrinths : Emma Jung, her marriage to Carl and the early years of psychoanalysis. Boka er også en litt uklar blanding - dels biografi (vel så mye av Carl som av Emma, selv om hun nevnes først), dels fagbok og historiebok, med tidvis rotete kronologi og framstilling, veldig mange personer og et sitat- og notesystem som er ganske uoversiktlig. Utgangspunktet er jo spennende, men resultatet blir sprikende. 22.01: Åtte lest, to kjøpt. Sarah Waters Fingersmith foregår i viktoriatiden, i London og omegn, med et komplisert plot som involverer svindel og bedrag i ymse varianter og stadig flere lag. Historien tar flere ganger nye og uventede vendinger som jeg ikke så komme, og til slutt er jeg usikker på om jeg egentlig helt har oversikten oger hvem som vet hva og tror hva og hva som er sannheten - om det er en. God og fengende bok, men nesten litt for mye av det gode - det er ikke sikkert den hadde taps seg på å være litt kortere enn 550 sider. Favorittreplikken var unngåelig doktoren på galehuset som forteller en kvinne han mener er syk på grunn av for mye lesing at hun har inflamed your organs of fancy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. januar 2024 Forfatter #37573 Del Skrevet 22. januar 2024 Jeg har ikke vært utendørs siden fredag - tre innedaget på rad har vel ikke skjedd siden jeg hadde covid... Skylder på vær og avlyste planer og generell latskap, og framhever at jeg tross alt har bedrevet litt hjemmetrening, samt vasket klær, hvilket også er en ganske solid treningsøkt når heisen fortsatt står... I morgen venter som vanlig fysio før soloppgang, jeg mistenker at brodder er en god plan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 23. januar 2024 Forfatter #37574 Del Skrevet 23. januar 2024 Brodder var en særdeles god plan... Jeg har vært PC-løs i halvannen uke, det merkes godt på skjemtiden selv om jeg har både mobil og nettbrett (med eksternt tastatur). Håpet om at den kan repareres lever, jeg må bare få kommet meg til en reparatør - i tillegg til dette med tid og anledning og overskudd virket det lurt å vente til det ikke var -15 ute... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 24. januar 2024 Forfatter #37575 Del Skrevet 24. januar 2024 I går kom fatiguen brått på mens jeg satt på trikken hjem, og på dag to tyder det meste på at det er mer enn en helt forbigående affære. Jeg sto opp, kledde på meg og spiste frokost og kroppen syntes egentlig den hadde gjort sitt for en stund - skulle jeg virkelig insistere på å gå ut nå? Vestlendingen fikk sitt planlagte besøk, men årets første leseøkt på Halvorsens får vente til en annen gang. Hva som skjer med helgens planer er foreløpig et åpent spørsmål... Morgendagens planer burde være mer overkommelige - i anledning sol og plussgrader ser jeg for meg at det er tid for å innlede utelesing-sesongen. Et par kvartaler hjemmefra finnes en velplassert benk som har sol året rundt (ikke alle lesebenkene mine har den kvaliteten), insta kan fortelle at det er der jeg har hatt sesongstart de siste årene, omtrent på denne tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 24. januar 2024 #37576 Del Skrevet 24. januar 2024 Det høres så koselig ut å sitte ute på en benk og lese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 24. januar 2024 Forfatter #37577 Del Skrevet 24. januar 2024 Jeg kan anbefale å prøve - det krever svært lite innsats, utstyr og planlegging. Medbragt te anbefales, men er ikke obligatorisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 24. januar 2024 Forfatter #37578 Del Skrevet 24. januar 2024 Daria skrev (På 21.1.2024 den 20.50): 22.01: Åtte lest, to kjøpt. Sarah Waters Fingersmith foregår i viktoriatiden, i London og omegn, med et komplisert plot som involverer svindel og bedrag i ymse varianter og stadig flere lag. Historien tar flere ganger nye og uventede vendinger som jeg ikke så komme, og til slutt er jeg usikker på om jeg egentlig helt har oversikten oger hvem som vet hva og tror hva og hva som er sannheten - om det er en. God og fengende bok, men nesten litt for mye av det gode - det er ikke sikkert den hadde taps seg på å være litt kortere enn 550 sider. Favorittreplikken var unngåelig doktoren på galehuset som forteller en kvinne han mener er syk på grunn av for mye lesing at hun har inflamed your organs of fancy 24.01: Ni lest, to kjøpt. Stay true av Hua Hsu er en selvbiografisk bok (som han ikke gjøre noe forsøk på å gjøre til en roman, jeg takker ham for det...), først om fremst om hans collegeår på Berkeley og en nær venn som ble drept, om vennskap og musikk og om identitet, både når det gjelder å finne seg selv i overgangen til voksenlivet og å ha minoritetsbakgrunn - Hsus foreldre innvandret fra Taiwan på 60-tallet. I utgangspunktet har Hsu og jeg hatt svært forkjellige ungdomstider, ut over at vi er såpass jevngamle at mange av referansene hans er kjente foe meg, men samtidig får jeg likevel en sterk følese av gjenkjennelse i dette - mye av det man går gjenom akkurat i de årene fra barn til voksen er nok ganske universelt både følelsesmessig og sosialt, selv om det ytre sett tar ulike former. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 25. januar 2024 #37579 Del Skrevet 25. januar 2024 Daria skrev (18 timer siden): Jeg kan anbefale å prøve - det krever svært lite innsats, utstyr og planlegging. Medbragt te anbefales, men er ikke obligatorisk... Du skal ikke se bort fra at det blir en testtur etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 25. januar 2024 Forfatter #37580 Del Skrevet 25. januar 2024 Sesongstarten er utsatt - dels fordi forskjellen på å sitte oppreist på en hard parkbenk og tilbakelent på en myk sjeselong er ganske stor når kroppen er i dette lunet, og dels fordi nevnte benk ligger på toppen av en bratt bakke som ikke var strødd... Men jeg kom meg i butikken er par dager på etterskudd og det er ikke lenger tilløp til ekko i kjøleskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå