Gå til innhold

The Daria diaries

Daria

Anbefalte innlegg

Margaret Berger viser fram resultatet av omsømsoppgaven i en ennå ikke sendt episode av Symesterskapet - gjør denne dressen om til et sceneantrekk. At hun umiddelbart framstår som kveldens sterkeste på alle måter (bortsett fra at jeg ikke orker å se på det lysshowet) er jo bare som forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og der hadde jeg tatt igjen ekstrasendingen - en time omprimert til 20 minutter... :ler: Jeg stemmer for pianomannen, folkemusikken og Margaret Berger videre - det var tross at de tre numrene jeg følte for å se hele av - men er ikke sikker på annet enn at Berger går videre og russelåta ryker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt og lurte på hvem i all verden de hadde satt til å synge Jan Werners del i Duett da den digitale versjone dukket opp og gåsehud og tårer fulgte. Det kunne blitt så tacky, men det funket - kanskje aller mest fordi det syntes hvor sterkt det var for Bettan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden noen blir så glade for å spille uavgjort i en gruppekamp, men at Færøyene tar poeng mot Norge i håndball-EM er jo faktisk ganske vilt - særlig når det skjer med en vanvittig opphenting i de siste sekundene. Man må jo bare unne dem det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den tidligere danske kolonien Island markerer regentskiftet med et spektakulært fyrverkeri - om det er en hyllest eller en protest skal være usagt, men det var jo unasett mer spennende bilder enn det nokså lite tv-vennlige opplegget i København. Men jeg kjente umiddelbar igjen tesalongen hvor NRKs reporter i skrivende stund oppholder seg - been there, drukket te og spist kake der... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Kongen av Danmark er ikke lenger bare drops... :fnise:

Dronningen har avgått. Leve kongen - og Australias dronning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tronskife - helt bostavelig talt. Den gamle dronningen reiser seg, den nye kongen setter seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn bortsett fra noen detaljer rundt melatonin og dialekt, ligger etter det jeg har hørt om han tidligere ikke Einar Førde-karakteren i Makta så langt fra virkeligheten. Høydepunkt fra dagens episode inkluderer kommentaren Wienerbrødene har funnet veien hjem (til Gro som han mente hadde lagt på seg...) og at hans falske LO-medlemsnummer var 24601. Som alle jo vet at er identisk med fangenummeret til Jean Valjean i Les Miserables... :fnise:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (22 timer siden):

Det er sjelden noen blir så glade for å spille uavgjort i en gruppekamp, men at Færøyene tar poeng mot Norge i håndball-EM er jo faktisk ganske vilt - særlig når det skjer med en vanvittig opphenting i de siste sekundene. Man må jo bare unne dem det..

Pinligste jeg har sett noengang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 13.1.2024 den 13.33):

12.01:  Seks lest, en kjøpt. 

Det skal innrømmes at hovedgrunnen til at jeg fullførte Eline Lund Fjærens Forbruk i september var at den var så kort... Espen og Emilie ligger sammen etter sommerfesten på avisen hvor de begge jobber. Den er så åpenbart Morgenbladet, som Fjæren har skrevet for, og Espens bokanmelderkollega Erik minner såpass mye om avisas faktiske  bokansvarlige Bernhard Ellefsen at jeg begynner å lure på hvor mye mer som er basert på virkeligheten og tar meg i å sjekke om noen, og i så fall hvem, anmeldte Houellebecq i Morgenbladet i den aktuelle perioden... Vi kommer på innsiden av hodet til begge i tiden etterpå - Espen er en enkel sjel, Emilie så komplisert at jeg heller ville anbefalt denne til en særemneoppgave  om psykisk helse enn om forhold og dating. Jeg blir aldri veldig engasjert i hverken karakterene eller historien, og tid og kronologi henger heller ikke helt på greip, uten at jeg helt skjønner om det er et bevisst grep for å demonstrere Emilies virkelighetsoppfatning eller noe som burde vært fanget opp i korrekturen...

15.01: Seks lest, to kjøpt.

Jeg gikk inn på Fretex og kom ut med en Zadie Smith-bok (Swing time) jeg har tenkt at jeg skal lese en gang - å ha den i pocketutgave i bokhylla øker sannsynlighetenfor at det skjer - og et skjørt. Syrinlilla, delvis ull, legglangt, strikk i livet og ideelt å ha utenpå tightsen når jeg skal til fysio i kalde morgentimer. Før jeg kom så langt avla jeg psykofysio årets første besøk, tøyde litt her og ble knadd litt der og hadde "nytt år, nye muligheter"-samtalen - og fant en annen "bok jeg har tenkt å lese en gang" i en lesekiosk. Innbringende dag for bokhyllen...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (16 timer siden):

Pinligste jeg har sett noengang 

Du følger åpenbart ikke fotball-landslaget... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (4 timer siden):

Du følger åpenbart ikke fotball-landslaget... :ler: 

Joda, men det er som om de skulle tapt mot Andorra eller Gibraltar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hva tror du om å legge til manualer på utfallene nå? Klassisk ledende spørsmål fra fysio... Men jeg stilte (uforvarende) forberedt - antrekket matchet de lilla manualene hun fant fram :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sno::sno::sno:

For å si det pent... Det er ikke så ofte det ligger flere centimeter snøkant på vinduene mine, selv inne på balkongen. Ruter melder om busskaos, men trikkene ser ut til å gå, om ikke helt etter ruta. En god dag for å ha en senere avtale enn normalt, jeg skal ikke ut før i 12.30-tiden, da kan mye ha ordnet seg (eller ikke, det snør jo fortsatt tett. Beregne litt god tid er nok uansett en god plan).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:snomann:

Winter Wonderland her også... Men nå er himmelen blå, sola skinner og det må bare ryddes på parkeringsplasser og veier. Gikk greit å komme seg på jobb, heldigvis! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk hjemmefra en halvtime tidligere enn vanlig og var på hos vestlendingen fem minutter før timen begynte. Min takk går til hun som reiste seg for meg på den smekkfulle trikken da den endelig kom, bare det å stå og vente er litt ekstra krevende på dette underlaget.

Hjemturen gikk adskillig greiere, og desembers etsy-glipp hadde materialisert seg i postkassa - en god dag for sommerfugler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var greit fornøyd med å bo nær en t-bane i dag. Et par kollegaer måtte ta beina fatt. 

Jeg ble på jobben til nærmere halv syv og da var det meste av Oslos befolkning allerede hjemme og selv om banene var forsinket fremdeles så var det ikke overfylt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har sine fordeler både å ha flere alternativer å velge mellom og å kunne være litt fleksibel på tidspunkt på sånne dager. Jeg hadde nok avlyst de fleste andre planer i dag, men det sitter litt lenger inne å avlyse ham, av så mange grunner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...