Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk via kompliserte og uklare assosiasjonsrekker en gammel Jørn Hoel-sang på hjernen, og søker meg som vanlig til youtube (enklere enn å reise meg og finne cden...), som mente at jeg også ville høre denne. De gangene jeg hører coverversjoner fra Hver gang vi møtes er det som regel et rent uhell og en middelmådig opplevelse, men denne var jo faktisk ganske fin. At jeg gjenkjenner nesten alle rundt bordet er for så vidt også ganske imponerende... :fnise: 

Sangen jeg egentlig var på jakt etter for øvrig denne, som jeg husker vagt fra Norsktoppen tidlig på 90-tallet (kanskje aller mest på grunn av saxofonsoloen), men først og fremst forbinder med å kjøre buss gjennom Europa på vei til TenSing-festival noen år senere. jeg  aner ikke hvem som var ansvarlig for at Jørn Hoels beste var en av cdene med høy rotasjon hele turen, men jeg endte  med å kjøpe den da jeg kom hjem...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jørn Hoel ja… Han var visst en del av ungdomstida mi og. :jepp:

Skrevet

Sannsynligvis mer hos deg, vil jeg anta, ut fra tid og popularitet. Jeg vet jo at han var ansett som Norges mest sexy mann en periode, men det var før jeg hadde interesser i den retning :ler: 

Morgen-ish og oppholdsvær, så lenge det varer... Det er mulig  jeg skal bruke husets mangel på ikke-frossent brød som motivasjon til å komme en tur ut, ellers er dagens planer av det kortreiste slaget. Rydde bort klesvask, potte om gårsdagens plantekjøp (og kanskje noen til om jeg får ånden over meg, jeg har en som snart velter seg ut av potten), glede meg over at jeg ikke skal ut og fly...  

Skrevet

I avdelingen for åpenbare råd byr Aftenposten i dag på følgende pakketips:

Også justerer jeg ut fra hva slags reise jeg skal på. Nå skal jeg til Lofoten og trenger ullundertøy og tursko, men til storbyferie tar jeg heller med lipgloss, mascara og en ekstra kjole.

Revolusjonerende - det er et hensyn jeg aldri har tenkt på å ta når jeg pakker :murvegg:

• Liker 1
Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

I avdelingen for åpenbare råd byr Aftenposten i dag på følgende pakketips:

Også justerer jeg ut fra hva slags reise jeg skal på. Nå skal jeg til Lofoten og trenger ullundertøy og tursko, men til storbyferie tar jeg heller med lipgloss, mascara og en ekstra kjole.

Revolusjonerende - det er et hensyn jeg aldri har tenkt på å ta når jeg pakker :murvegg:

:dåne:

Wow! At jeg ikke har tenkt på det før?? :sjokkert:

Skrevet

Ikke sant? Dette endrer jo alt - jeg kunne ha sluppet å dra med meg ullundertøy på sommerferie til Paris om noen hadde fortalt meg dette før...

Skrevet

Amatørfeil: Ikke tenke på å faktisk se ut av vinduet, fordi yrs nedbørsradar varsel opphold den neste halvannen timen. Godt jeg ikke skulle så langt... :regn:  Men jeg har brød og jordbær, sukkererter og italienske kjeks og har dessuten hentet klesvasken som hang til tørk i kjelleren, så alle dagens planer som innebar å forlate leiligheten er gjennomført med glans. Dagens første kanne te (bjørnebær) er påbegynt, det er antikvitetsjakt på tv og jeg vurderer å skrive et leserinnlegg (eller i det minste en tweet) om at små barn ikke burde utstyres med sykkelbjelle, av hensyn til nabolagets støysensitive surtanter...

Skrevet

Jeg fikk en ny følger på twitter, med profilteksten  America Actor Film production Back up account to discover true fans. Navnet  var ukjent for meg, men den siste setningen gjorde det jo åpenbart at det var  en falsk "kjendis"-konto (i tillegg det faktum at han hadde 72 følgere - det roper jo ikke kjendis...). Da jeg googlet, viste det seg dessuten at den ekte skuespilleren er brite, ikke amerikaner... :himle:

Skrevet

Pasjonsblomsten er pottet om og tvunnet på plass langs balkongrekkverket, klesvasken er ryddet på plass i skuffer og skap og mitt nyinnkjøpte sengetøy er lagt på. (Jeg ble spurt da jeg var på Kid forleden om jeg trengte hjelp - jeg gikk for Jeg bare kikker-svaret heller enn sannheten, som var at jeg led valgets kvaler over alle sengetøy-mønstrene :ler: Det endte til slutt med dette, om noen skulle lure - blomstereng :strix: ). Absolutt godkjent dagsinnsats, selv om middagen forsvant i Tour de France og en litt stor og sen lunsj. Man kan ikke rekke alt :ler: 

Skrevet

Lettelsen når jeg endelig kommer på hvilken Josh Groban-sang  setningen som surret rundt i hodet mitt kom fra... :ler: 

Skrevet

Uventet bonusopplevelse når søvnen uteblir: Å  stå i kjøkkenvinduet klokka 05 og se en ung mann på rundt 20 gå inn i lesekiosken, ta seg god tid til å utforske utvalget og komme ut igjen med et resultat. Jeg setter pris på lesekioskene for min egen del, men enda mer for at de er en så lavterskeltilgang til litteratur der folk er. En lørdagskveld i vår stoppet en jentegjeng på vei på byen (antar jeg, omstendighetene tatt i betraktning) og diskuterte entusiastisk -Å, denne er så bra!, -Denne burde du lese!, -Det er jo masse bra her!. Jeg tror minst en av dem hadde bok i veska da de gikk videre... Jeg ser at det stadig er folk innom den utenfor hos meg, og de fire bøkene jeg satte igjen i en  annen kiosk lørdag, var borte tirsdag morgen - det er et lesefremmende tiltak som faktisk når ut, jeg kan ikke fatte forfatter Nina Lykke som uttale at som forfatter synes jeg ikke noe om dette. Jeg skjønner jo at hun tenker på pengene sine, men det er jo en sammenheng mellom mer lesing og mer bokkjøp - også i nevnte rekkefølge...

• Liker 1
Skrevet

Og apropos bøker melder Deichman, som jeg avla et besøk mandag,  at de har tre bøker som står og venter på meg, en som er på vei og en som snart burde være det. Ketchup-effekten slår til igjen (og la oss ikke snakke om de ti lånene jeg alt har hjemme)...

Skrevet

Litt nettshopping før frokost - skal jeg sy meg skjørt, trenger jeg jo glidelås, vliselin og tråd i passende farge, i tillegg til bisebåndet jeg har planer om å prøve meg på for første gang (jeg har et bilde i hodet - erfaring tilsier at det ikke  blir seende sånn  ut i praksis...) og da kan jeg jo like gjerne bestille et par glidelåser til andre teoretiske prosjekt og litt mer tråd. Samt et sett krittblyanter for å komme over grensen for fri frakt - 65 for frakt vs 29 for pennene, så det var faktisk et rent vinn-vinn-valg (i motsetning til når jeg bestiller en ekstra bok til 99 for å slippe frakt på 39...).

Skrevet

Turen fikk en litt brå og våt slutt - det skal ikke mange regndråper til før det ikke er så aktuelt å bli sittende og  lese under åpen himmel... Men den ble av akseptabel lengde og inkluderte både trapper og uasfaltert underlag, så da har fysioene fått sitt (et tilbakevendende tema hos psykologen handler om forventninger - de jeg stiller til meg selv, de andre stiller til meg og ikke minst de jeg tror andre, ham inkludert, stiller til meg. Fysioene er deilig klare og enkle og konkrete der :ler: ).

Pakke fra Stoff og stil er underveis allerede, det samme er resten av en bestilling fra bokklubben og den siste boka jeg venter på hos Deichman. På skjermen er gale syklister i gang med dagens tindebestigning, ute er sola kommet tilbake og inne kjennes det ut til å  nærme seg lunsjtid, selv om det strengt tatt ikke er så lenge siden frokost... 

Skrevet

Jeg vet det sies at alle gode ting er tre, men jeg er ganske sikker på at det ikke inkluderer antall fall i løpet av en Tour... Torstein Træen tåler åpenbart en  trøkk, men det finnes jo  andre og bedre måter å gjøre seg bemerket på. 🚲

Skrevet
Daria skrev (15 minutter siden):

Jeg vet det sies at alle gode ting er tre, men jeg er ganske sikker på at det ikke inkluderer antall fall i løpet av en Tour... Torstein Træen tåler åpenbart en  trøkk, men det finnes jo  andre og bedre måter å gjøre seg bemerket på. 🚲

Huff… Det så vondt ut. Enda godt han ikke traff den stolpen… :redd:

Jeg mener å huske at Kurt Asle Arvesen gjorde seg bemerket på samme måte for noen år siden. Jeg husker ikke hvor mange velt han hadde i samme Tour, men det var noen… 

Skrevet

Nå meldes det at det primært har gått ut over stoltheten, men det så jo skummelt ut - den stolpen var nærme...

Skrevet

-Det va'kke no' ille det, altså, jeg landa pent i gresset...

:hakeslepp: Nei, da så... :ler: 

Skrevet

Han så kanskje ikke stolpen vi så… :hakeslepp:

Skrevet

I motsetning til oss andre var han umiddelbart sikker på at han ikke traff den... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...