Gå til innhold

The Daria diaries

Daria

Anbefalte innlegg

Den ble vel ikke noen stor hit, så det er nok fullt mulig (dessuten er den 30 år gammel, så det er vel heller ikke utenkelig at du har hørt og glemt...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hans Marius Hoff Mittet blir bare bedre med årene - og ikke minst kjekkere :wow: Men selv ikke ham og stemmen hans er nok til å distrahere meg fra Så som i himmelens litt for mange logiske brister og troverdighetsproblemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usedvanlig tidlig våken og opplagt på en søndag. Sol ute er det også, selv om yr insisterer på at det egentlig er både regn og snø. Strengt tatt burde man jo skylde seg ut en tur før sola får med seg misforståelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom hit også... Da jeg gikk til kirken sluddet det, da jeg gikk hjem regnet det :regn: Sjarmpoeng til dåpsbarnet som da presten skulle holde ham opp og vise ham fram for menigheten, strakte hånda ut etter prestens mikrofon og smilte svært fornøyd med seg selv :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2020 den 15.54, Daria skrev:

28.02: Seks lest, fem kjøpt.

Ny dag, ny bok på døra... Jeg bestilte tre fra bokklubben for et par uker siden og to fra Tanum midt i januar, og nå kommer de en etter en. Dagens er en samling artikler av Maeve Brennan, trykket i The New Yorker mellom 1954 og 1981, med vekt på 50- og 60-tallet. 

PostNord har konkludert med at de leverte den savnede pakken til en nabo lenger bort i gangen. Vi har begge navn på døra, så det burde ikke være så vanskelig, men tydeligvis... :rolleyes: Om hun faktisk har pakken har jeg foreløbig ikke funnet ut av, hun var ikke hjemme i går, og om hun har prøvd å levere den tidligere i uka har ikke jeg vært hjemme. Jeg ville bare dumpet den på matta i hennes sted, men noen er jo mer samvittighetsfulle...

01.03: Seks lest, seks kjøpt.

Strengt tatt ny måned, men siden boka har vært i huset (bare i feil leilighet...) siden tirsdag bør den jo regnes med i februarstatistikken. Den savnede pakken, inneholdende en bok om Charleston, huset til Vanessa og Quentin Bell og en møtepunkt for Bloomsbury-gruppen, var hos naboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strengt tatt er det visst syv kjøpte bøker i februar, dette med å telle og regne og sånt er ikke så enkelt alltid :plystre:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teater skal visst ikke lenger provosere:

På Hovedscenen spiller vi for tiden musikalen Jesus Christ Superstar. I den siste tiden har vi opplevd to tilfeller hvor det har vært ropt krenkende ord fra publikum under scenen hvor Judas og Jesus kysser. Dette er ikke akseptabelt. Både våre skuespillere og vårt publikum har opplevd dette som vondt og ubehagelig.

Nå vet jeg jo ikke hva som har blitt ropt og hvorfor, men jeg kan jo forestille meg det. Og jeg synes ikke det er greit å trakassere skuespiller (eller andre (og synes dessuten at man ikke skal rope i teatersalen sånn generelt)), men samtidig - når de lar Jesus og Judas kysse, er det jo for å provosere, for å vekke en reaksjon hos publikum, fordi det er litt kontroversielt. Teateret blir ikke et utrygt sted å være av at en idiot er stor i kjeften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er fullblods råner når du har wonderbaum på skolesekken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre damen på venteværelset ser film med høy lyd på mobilen og hoster uten å holde seg for munnen. Manerer er et fremmedord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legebesøk, tur på gravlunden og i Frognerparken ( :sol: ), mat og blomster (usedvanlig beskjedent på alle måter - en liten bunt påskeliljer til 15 kr) innhandlet og hjemme igjen før klokka var 12. Effektiv formiddag. 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Årets første balkonglunsj. Med min islandske loppemarkedfunn-ullkappe, en kanne varm te og litt trass, ble det en times tid med sol og bok, selv om det ikke er så varmt som det ser ut til (det evige mars-refrenget...). :ac: :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite sier Friluftsmann som å slepe rundt på et gedigent isbor på Oslo S en fredagsettermiddag. Iført fullt turutstyr og ekstra stor ryggsekk, selvfølgelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor ble det av sola yr har lovet meg...? Jeg blir ikke veldig motivert for å dra meg opp av sofaen når det er grått og kaldt ute og teppelagt med vintersport inne. Men mye kan jo ha skjedd innen jeg har spist frokost og kledd på meg og sånne detaljer. Tomme tribuner i Kollen i dag, men fullt på Det Norske i går da venneforeningen inviterte til førpremiere på Slåttekar i himmelen, med innledning fra Edvard Hoem først. Nydelig forestilling :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var lovet sol her også, men hele himmelen er dekket av et solid gråhvitt teppe *snurt* :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått tur og fortsatt ikke sett noe annet enn skyer og gråvær... Til gjengjeld skremte jeg opp - eller ble skremt opp av, jeg er litt usikker på hvem som egentlig skvatt mest - et par stokkender. :fnise: Det er en lav mur mellom turveien og sjøen, og jeg så noen ringer i vannet som tydet på at det var noe helt inne ved muren. Ergo lente jeg meg fram for å se - og opp fløy to ender, så tett på meg at jeg måtte tørke vannsprut av brillene...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Da gjør du det samme i andre omgang, selvfølgelig.

Jeg elsker Karen Marie Ellefsens oppmuntrende, men formanende tone med hoppgutta :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...