Gå til innhold

The Daria diaries

Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 timer siden, Daria skrev:

Det er helt skummelt - for jeg har jo ikke blitt så mye eldre siden hun ble født...?

Merkelig det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det så mandag at ikke engang en dobbel dose Nessun Dorma før åpningstid kunne redde denne morgenen. Når fem maskiner skal oppgradere samme program og gir tre forskjellige reaksjoner på samme handling... :murvegg: Og enkelte elever kan jeg gi bort billig samme hvilken dag det er.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått dem framført live i stedet for via youtube, tror jeg faktisk mandag morgen kunne blitt en bra tid... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En uvennlig morgentanke samt en mental kaktus gikk også til hen som satt og jobbet på toget i dag tidlig - med lydvarsel på innkomne mail...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kjipeste med mandagen at det snør ute :sno:  Snøen i seg selv gjør ikke noe. Men det er speilholke under snøen... *bekymret for lårhalsen min* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snør det her også :hoppe: Det var nokså bart på veiene, så det blir sikkert ikke så glatt :briller2::digge: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bøtta ned regn her i dag, 8 grader da jeg kjørte hjem fra jobb. Helt greit - vil ikke ha mer snø så lenge det er plussgrader og holketendenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Roadrunner skrev:

Bare bøtta ned regn her i dag, 8 grader da jeg kjørte hjem fra jobb. Helt greit - vil ikke ha mer snø så lenge det er plussgrader og holketendenser.

Gikk over til regn her og utover dagen i går. Og siden har det bøtta ned. Helt greit. Snøhaugene krymper stadig... :jepp:  

22 minutter siden, Daria skrev:

For forandringen skyld - en annen svensk tenor, i anledning hans 115-årsdag i dag :gratulerer: 

:bursdag:  :strix:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat

Dessverre går alt så fort og hektisk for seg at det omtrent er umulig å skille Mariannes parallelle liv og ulike karakterer fra hverandre. Det fører til at en rekke kvikke og velspilte scener oppleves som så uforståelige at de nærmest blir uinteressante.

Etter pause tar forestillingen seg opp: nå konsentrerer handlingen seg om Mari: Hun har gjort en strålende karriere som byplanlegger, hun gifter seg med Johs fra Leger uten grenser, og paret får barn. Men ulykken rammer: Johs drar til Kongo på oppdrag og blir drept. Mari er knust av sorg.
Anne derimot fortsetter sin karriere. Så tvinger en nesten-flyulykke henne til å ta sine livsvalg opp til vurdering – handlingen går tilbake til utgangspunktet, nok en gang foretar Marianne et valg, og denne gangen velger hun Johs og kjærligheten.

Jeg har stor respekt for IdaLou Larsen på så mange områder, men her gikk det veldig i ball for henne. Det siste avsnittet beviser forsåvidt det hun skriver i det første - hun sliter helt klart med å holde de parallelle historiene fra hverandre...  Jeg fikk litt bedre tak om slutten andre gang jeg så stykket, men jeg hang med hele veien første gang også - så vanskelig burde det ikke være for en så erfaren teatergjenger som Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en ny opera basert på kappløpet til Sydpolen har engelskmennene blitt tenorer og nordmennene barytoner. Litt usikker på hvordan man skal tolke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden vi allerede har vært inne på Jussi Björling i dag og sveipet innom russiske restauranter inne hos RR (som om jeg trenger en antydning til en unnskyldning :fnise: ) - se hva jeg fant:

Svensketenor på russisk! :hoppe: 

Og på svensk. :hoppe: 

Litt usikker på hvorfor jeg ikke får legge inn videoene :vetikke: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...