Gå til innhold

Er livredd for å bæsje på meg!


Gjest Utlogget nå

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Åja :P

Jeg har hørt at tømming av tarmen skal være bra noen ganger. Kan ikke huske hvorfor, men hvordan er det å gå på do å bæsje når man er høygravid da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det jeg skrev, er det ikke? Klyster får det ut, det stopper en ikke fra å gjøre fra seg. Hva er det å rette på?

Jeg siterte feil gjest! Støtter din beskrivelse helt og fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sannsynligvis får du klyster når du kommer inn, og dermed får du tømt tarmen veldig effektivt og greit før du skal føde. Alt fra tarmen bare fosset ut av meg få minutter etter klysteret, som var en stor mengde grønnsåpevann eller noe, det var veldig effektivt...men allerede da vil du sannsynligvis gi blanke i hva som foregår, da er du godt igang med åpningsfasen vil jeg tro. Og det er nok å konsentrere seg om.

Når du står oppe i pressriene så er du mer enn nok opptatt med å få barnet ut, tror faktisk ikke du kommer til å tenke på det i det hele tatt. Og som andre sier, hvis det kommer noe, så fjerner de det diskret og raskt, de er vel heller ikke interessert i å lukte på det :-)

Synes ihvertfall du skal la mannen din være med, han kommer til å få en ny respekt for deg etter at du/dere har vært gjennom dette, og fødselsopplevelsen er noe som kan knytte dere mye nærmere. Det er ihvertfall min erfaring..

Ønsker deg lykke til! Er sikker på at mannen din ikke bryr seg det minste om de detaljene, han kommer sannsynligvis til å være nervøs og overveldet han også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer egentlig et klyster? Hvordan ser det ut?

Er det vondt å bruke?

Er teorien den samme som ved avføringspiller, bare at dette har 'umiddelbar' virkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer egentlig et klyster? Hvordan ser det ut?

Er det vondt å bruke?

Er teorien den samme som ved avføringspiller, bare at dette har 'umiddelbar' virkning?

Klyster er en væske som presses opp i endetarmen. Etter noen minutter melder behovet for en do seg, og da kommer det som skal ut ut.

Er ikke vondt, men kan jo være litt ubehagelig (i alle fall uvant) å få fyllt opp fra den vegen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også veldig sjenert, og ville aldri forestilt meg å vise meg naken, men under fødselen var det ikke noe jeg tenkte på i det hele tatt. Det høres kanskje usannsynlig ut, men det er sant som det sies: å presse ut et barn gjør noe med fokuset ditt! Bæsj, nakenhet og andre ting glemmer man helt.

Lykke til!

Jeg også.. Og siden jeg er veldig sjenert, så er jeg ganske stille av meg.. Og trodde ikke jeg skulle være en av de som skrek.. For det er rett og slett bare meg.. Men skrek jeg? Ja gjett om!

Man glemmer litt seg selv oppi det hele under en fødsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tyttebær

Dette var noe jeg tenkte en del på før også, men nå har jeg snart termin og kunne ikke brydd meg mindre om denne saken her!

Mannen skal da virkelig ikke ligge mellom beina mine å ta i mot barnet! Han har sagt at der nede ønsker han ikke se i det hele - han vil trossalt ha et normalt sexliv senere, som han sier!

Mannen holder seg nok oppe med hodet ditt, og da får han ikke med seg om det kommer litt besj eller ikke! Uansett, som de andre sier, jordmor tørker dette diskre bort! Jeg har ikke fødd enda, så kan ikke gå god for den påstanden, men er ganske sikker på at det stemmer. De sitter jo ikke akkurat å lukter på det!

Ikke la dette ødelegge fødselen for deg i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...