Gå til innhold

"Nytt og bedre liv..."


-lij-

Anbefalte innlegg

Uff da. Så dumt dette med hoftene dine.. Tror du skal dra til legen, jeg også. Også får du ta det litt rolig frem til da. Er ikke lurt å presse kroppen til å trene, når den helst vil streike.

Syns sykling er veldig gøy jeg. Jeg ville heller syklet enn å jogget. Men sånn er vel jeg :fnise:

Men leste at du driver med oppvarming.. Pleier du å varme opp før hver treningsøkt? Jeg spinner jo i 30 min, før jeg begynner med styrketrening. Og da starter jeg ofte med lett spinning de føste 5 minuttene. Holder dette som oppvarming? :forvirret:

Endret av *Inspiration*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syklet i dag å.. samme runde som i går, men hele 15 min fortere. For en progresjon :fnise: Så nå står en deilig kopp te klar til å nytes her =)

Tja, innser vel at sykling er ok, er bare det at det tar så mye mer tid enn å løpe. Må holde på så langt og lenge (og lengre enn langt) for å få samme treningseffekt... men ja, er litt morro når man først kommer i gang og hatt noen økter.

I forhold til oppvarming pleier jeg alltid å varme opp om jeg skal trene styrke eller intervaller.. Tar jeg en lengre joggetur/sykkeltur tar jeg første del som oppvarming (da går det stort sett i samme rolige tempo hele veien).

Trur det er veldig inviduelt hvor lang oppvarming hver enkelt trenger. Selv bruker jeg litt tid på å få kroppen igang, så liker å varme opp min 20 min. Trenger dette for å bli ordentelig varm og gjøre musklene klare(og hode fokusert/innstilt på arbeidsoppgavene som ligger framfor meg).

Men igjen, er veldig inviduelt hva men trenger og føler holder for kroppen. Så om du føler at de første 5 min holder for deg og du da unngår å bli stiv videre utover i økta høres det bra ut, og du har jo da spinni hele 30 min før styrketreninga så det burde være veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går blei det styrketrening. Mye for mage og rygg (noe jeg virkelig trenger :) ) og litt for armer og bryst. VArmet opp med 14 min på elipsemarskin, guri det var tungt. Nesten aldri brukt slik sak jeg, så en ny opplevelse :P

I dag satser jeg på å få til en litt lengre sykkeltur :) beinet har faktisk blitt litt bedre etter at jeg innså å løpe på det ikke er det smarteste..positivt!

ha en fin-fin dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...