Gå til innhold

"Nytt og bedre liv..."


-lij-

Anbefalte innlegg

Nytt og bedre liv? Har hørt den før...

Endelig summet meg til å lage en trenignsdagbok,har tenkt på de lenge men ikke helt "turt" :fnise: men forhopentligvis kan dette nå være med på å motivere ;) Har lusket litt rundt på andres dagbøker og må si at det er mange flinke folke her inne :)

Mål i førsteomgang er 5 kg ned innen 17 mai, litt oppstramming her og der, 2 mdr på meg, mulighetene burde være tilstede. Treningen i seg selv er vel ikke mitt størte problem, mer det å få til et godt, sundt og strukturert kosthold.. og holde seg litt bedre unna den vedundelige sjokoladen :rødme: (hovedfiende nr 1.. :fnise: )

Fakta ved oppstart:

vekt: 56

høyde: 1.60

(har destverre ikke målebond tilstede)

tips og triks til hverdagen motas med takk, alltid morro å høre litt hva andre driver på med.. både øvelser og gjerne sunne litt enkle matoppskrifter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var dagens treninger unnagjort. Herlig =)

I dag ble det en liten morgenjogg på 25 mi, samt en LK (joggetur) på 80 min på kvelden. Fornøyd i dag, ser fram til morgendagens styrkeøkt =) VAnskligere for meg å motivere seg til den..trives ikke helt på styrkerommet ennå :tristbla:

Kostholdet i dag ble ikke så allerverst det heller, hold meg unna sjokkisen :gjeiper: fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjon til styrketrening i et lite styrkerom alene? hvor kan man finne det? Pingle jeg..? JA!

Dagens trening ble 30 min jogg, 25 min styrketrening mage rygg og en artig 50 min med "husmorstrim" (les; puls). Men er ikke fornøyd med det , ikke når det var styrke som var på planen og jeg feiga ut :tristbla:

I morra kjøres det intervaller, de blir morro! KAnskje litt "straffetrening" med styke også, siden jeg feiga ut i dag? FÅr se hva kroppen orker!?!

Kostholdet i dag var ok, kunne vært litt bedre, sprakk litt med take på sjokolade, sinyt på meg selv der :kjefte:

I morra skal jeg være flink igjen! Må det, påska nermer seg med stormskritt, og har et lite håp i bakhodet om litt synlige resultater før det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupp, da var dagen over og jeg er sliiiiten ;)

Intervaller på mølle om morgenen og styrke på kvelden gjør sitt.. men klart det er morro;) endorfinene sprudler :gjeiper:

Kostholdet i dag ble sånn der.. ble noen ekstra kalorier jeg ikke hadde helt regnet med, men hadde tross alt to økter, så da får det være lov..

Men nå er det nattinatt.. :søvn: i morra trur jeg kanskje kroppen vil hvile litt før helga =)Planene går ihverfall dithen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt trøtt i dag etter en litt lang dag med skole og litt lite søvn.

Men ble en 25 min joggetur alikevel, mest for å lufte hodet og lette samvittigheten...

Kostholde har vært fint det å, laks til middag og greier :gjeiper: Kan ikke klage da :gjeiper:

Men nå er det nok en gang natta, ny dag i morgen, og har et brennende håp om å være litt effektiv før jeg tar helga

nattinatt :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinn spinn spinning ;) en lite tre kvarter bare.. men greit. litt mage etterpå ;) nå er det helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var helga sutt ja, og klar for en innsatsuke nå før påske..på alle hold, men spesielt skolen!

Helga har vert behagelig. Treningsfri på lørdag. var en tur å så på skirenn.. kriblet litt i beina kjente jeg. Kanskje deltagelse neste år?! :jepp:

I dag ble det 1times rolig jogging. Var forfriskende. Følte meg pigg nok, bare jeg kom i gag. Har elles følt meg ganske så slapp i helga, sliten og trøtt rett å slett...ikke bra,ikke bra.

Kostholdet har vært helt bak mål :gjeiper: men nå kommer hverdagen, og det hjelper jo på. Litt skal men jo tross alt få kose seg å?! :)

men nå er det kvelskos med film på senga :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter...

Hatt en perfekt dag i dag, intill i kveld da jeg klarte å være nokså klønete å glemme igjen lommeboka på butikken. Måtte marjere ned i rasene fart igjen. Litt gratis trim ble det jo, men gud så irritert jeg var på meg selv :kjefte:

Treninga i dag ble bra =)

Morgen joggetur på 35 min, pluss joggetu(50)+styrke(50) på kvelden.. herlich. ;)

nå er det endelig natta! skal bli godt det :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt slitsom dag i dag,men nå er den forbi og snart er det tid for å sove.. liker søvn, behagelig egenpleie ;)

Treninga i dag ble en 40 min spinning pluss 25 min med trening av armer og rygg. Ikke av de hardeste dagene men alikevel ok.Deilig å få litt overskudd også. I morra er det full fres igjen. Yndligsdagen med yndligstreninga (løpe intervaller, søre interesser...ja :gjeiper: )

Tomorrow I'll run just as if I've never run before.. løv til å drømme i hverfall.

Kostholdet i dag er en helt annen historie :( er ikke flink der. Trenger sårt noen enkle tips på hvordan man kan få i seg enkle så sunne måltider til passende tider...

But if today was bad, tomorrow will be better :jepp:

nattinatt :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treninger er unnagjort og jeg er i kjelleren.. i hverfall mentalt. Har levd på en positiv bølge siden mandag, men nå er den visst over. Ligger på gulvet, stirrir i taket, er tom...eller kanksje tung =P

Jaja, nok om det. DAgens treninger:

- morgenjogg 40 min,gikk lett og greit

- kveldsintervaller, var tungt, pressa bra på den siste (8*750m) men alikevel gikk det generelt tungt...

Sliten nå, lettere fustrert, trur ikke jeg har det som skal til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervaller, en artig liten greie. Liker det, liker det å kunne presse seg litt, og kjenne det på kroppen at den faktisk blir brukt. I dag gikk treningen heller dårlg, ble intervaller i dag å. Ja veit det ikke er ideielt, og at kroppen sansynnligvis ikke har hentet seg inn igjen etter gårsdagens økt. Men slik ble det np bare. 5*750m med 75sek pause var det som ble prestert. Ikke bra i det hele tatt, med tanke på at det ble totalsprekk på 5 drag.

Litt til å grine av, men er forståelig.. selv om etter planen burde ting begynne å gå lett igjen nå. (har en litt særegen trenigsplan :gjeiper: )

Men vi får vente å se, et par litt roligere dager fremover nå :) det blir bra, np er det jo ferie og greier

nattinatt :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...å trene!

Føltes bra med en 60 min rolig joggetur.

Nå er det helg og påske. Kose seg med gode venner, godt selskap, trening, turer og god mat. Glær mæ :)

gO`palme helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint vær ute.. perfekt start på ferien!

Vært ute å løpt en 90 min LK, i godt selskap av en god veninne :)

Loving it!

ha en strålende dag vidre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det en helt rolig times økt med kart i handa. Var godt å samle litt energi på den måten. En herlig tur til bakern eterpå gjorde heller ikke saken noe værre :) helt sundt var det jo ikke men.. alikevel :sjenert: godt var det...

I dag staret dagen med en løpetur på 50 min i duskregnet. Elsker morgenturer, er så rolig ute og godt å få tid til seg selv. Selv om det å dra seg opp av senga ikke akk er en letthet...men med litt krefter til å dra seg opp, tanken på en kopp kaffe :kaffekopp: etter endt økt i bakhodet er det hel t klart en god start på dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreøkta i går skulle være svømming, herlig ubelastende trim for hele kroppen.. Men hva hendte?? joda, jeg klarte ikke.Er skuffet og sitnt på meg selv :kjefte: hadde hett så godt av det!!!

Men i steden, hva hendte? Joda, ble en 45 min raskere løpetur. Var herlig, det er ikke det. Men med tanke på belastning og slikt hadde det vært greit med litt andre former for trim. Og når det bare er fordi jeg ikke tør og orker tanken på å være i badetøy forand folk så blir jeg litt sint og skuffet over meg selv :(

I dag startet dagen med en 30 min morgen jogg. Herlig som alltid. Litt treg i staren men, var nok ikke helt våken. I kveld står litt mage/rygg styrke på prog. Det har jeg såvist godt av!!

Men inntil da, ha en strålende påskedag :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mage/rygg-øvelser i 50 min igår kveld. Greit nok...

I dag 40 min morgenjogg. Lader bateriene til morgendagens distansetrening. Ser frem til den økta. Har trua på at det kan bli artig. I hverfall om ting går etter planen og kroppen funker. I hope so :jepp:

Spost helt forferdelig i dag da. MAsse sjokkis og kaker. Bursdagselskap, ikke bra i det hele tatt :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere skuffet nå!

Dagen i dag har ikke vært bra...treningsmessig.

Planene gikk i vasken pga avtalen gikk i vasken. Så de neste dagen ee rkjipe. Skulle hatt DT trening(distanse løp) på 60 min, i stedet ble det jogg på 60 min. Ikke bra!

I morra lovet jeg bort skravletur med ei venninne, derfor ikke DT før på lørdag. Og da er sikkert beina ennå mer slitene. Er på topp nå så.. Argh :sukk: Skuffet sint og oppgitt.. Takler ikke motgang helt bra nei. Ser den...

nattinatt... søvn leger suffelsen forhåpentligvis :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdateringer!!

Skravletur, 70 min fredag! Koselig

DT (med ny pers) 79 min lørdag! Herlig

Rolig økt på kart 80 min søndag!

Morgenjogg i morra, påske over for denne gang.

Lets burn some kcal! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei morgenjogg på mandag. Men 1 times tur etter frokost. Ikke gæli!

Litt spinning og styrke i går.

Morgenjoggetur i dag, intervaller i kveld =)

Spent.. men litt stressa.. :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...