Gå til innhold

"Nytt og bedre liv..."

-lij-

Anbefalte innlegg

Har bare de tipsene jeg prøver å følge selv: Spise mer fugl og fisk og umettet fett, mindre rødt kjøtt, kjøttdeig og mettet fett. Generelt mest mulig ubehandlet mat. Mindre fete sauser, mer frukt og grønt, og fiber. Jeg klarer 5 om dagen ca halve uka nå, imot 0 i uka før :) Og jeg merker at det hjelper veldig godt på dagsformen og energien. Tror man gjerne skal spise ca 5 måltider om dagen, men det sliter jeg med selv :ler:

Nå må jeg si at jeg ikke ønsker å gå ned i vekt da, men jeg har fått et livsstilsproblem jeg må reversere (høyt kolesterol). Men uansett tror jeg at alle kan ha godt at å følge de få rådene der :) Håper det kanskje hjalp litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 min rolig joggetur på morgenkvisten unnagjort. Herlig stemning og stillhet :)

Blirikke mye toggåing på meg desverre. Må nok lese litt i dag å, før middag og godt selskap i kveld =)

Hen kjempedag alle sammen! KOs dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk =) var engod start ja.. morgensang fra fuglene. Ikke ofte jeg komermeg ut så tidlig men når man klarer å motivere seg er det deilig! En bra dag i dag!

Værre med i morgen og eksamen :sukk: men det går forhåpentligvis ok..

Håper dagen der å har vært bra, og en 17mai is eller to har blitt fortært. Det blir man heldigvis aldri for gammel til ;)

natta :søvn:

Endret av -lij-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening i dag.. er ikke i form :( men eksamen gikk overraskende bra, så da skal man vel ikke klage!! og nå er det litt "ferie" før ferien :gjeiper:

I morra er målet morgenjogg og en LK på over 70 min.. Kaaan det gjøres, klart det kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har sola skinnet som bare det, lest pensum ute i sola, kostholdet har vært bra og joggetur på 80 min har blitt unnagjort :) alt i alt en bra dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morgen jogg på 25 min.. ikke særlig kjapt men alikevel en forfriskende start på dagen :) Litt støl etter gårsdagen løpetur da.. hehe. Men greit å føle at man har brukt noen krefter.

I kveld ble det en time løp/jogg/gåing i skauen.. opp og ned og mellom kvistkvass... var hardt (skulle engentlig ha løpt hele veien, men orka visst ikke det i dag :( ), var ganske så sliten etterpå, litt mer sliten en det jeg hadde håpet..

:søvn: tar en tur inn i drømmeland nå :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk =)

I går ble 10 km unnagjort på noe under en time.. det var godt. Føler ting går litt lettere nå. Kostholdet var også temmelig bra (etter min mening og tro..) Så er det jeg er mest fornøyd med. Har skjerpet meg de siste dagene der, og føler forandringer allerede (i hvertfall innbilder jeg meg det :gjeiper: )

I dag er det løp som står for tur.. har på følelsen at det kan bli en smule varmt i dette fantastiske været ;)

ha en god dag videre :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant og veldig motiverende.. Spesielt når vi begge er like høye, og jeg veier like mye som deg :jepp:

Vurderer faktisk å starte min egen treningsdagbok. Skal bare bli ferdig med eksamen først. Da skal jeg sette i gang med trening for fullt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro! Blir det gøy å følge med på deg å når du kommer igang :)

I går gikk løpet helt greit, var litt tyngere enn det jeg hadde åpet på og veldig varmt men fant fram i skogen ;) Prøver å se en positiv ting med alt, så kanskje jeg klare rå vri instillinga mi litt til det bedre :)

I dAG blir det for det meste sola og pensum som står i sentrum, kanskje litt mage-rygg øvelser om jeg klarer å være flink.. litt skeptisk akkuratt der.

Løp igjen i morra, så får prøve å ha litt overskudd til det..

Fortsatt herlig pinsehelg alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gått ned i vekt? (sorry hvis du har skrevet om det tidligere, men husker ikke akkurat nå. Du trener jo en del nå, så har det skjedd nå fremgang?

Ha en fin pinsehelg du også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Vert borte litt fra KG nå...

Førstogfremst, til inspiration, nei, har ikke gått noe ned desverre :( kroppen har forandret seg, men vektmessig ikke blitt noe lettere, snarere tvert i mot..

Men har fokusert mer på treninga enn mat. De to siste ukene nå har jeg imidletid fokusert mye mer på på mat inntaket og hva jeg putter i meg. Har merket forbedring, så skal fortsette med dette :)

trening i dag blir en god løpetur på min 70 min i kveld :) gleder meg.. men først lese litt til vårens siste eksamen... ferie om snaue 3 uker, gud jeg gleder meg som en liten unge!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går ble det morgenjogg/gange i 40 min, deretter en 95 min løpetur på kvelden.. kostholdet sist uken her vært under et stramt regime.. så nå skal resultater vise seg frem møt juli!!!! =D

håper jeg i hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen trening i går.. men gikk i over 4 timer, det teller jo for noe ;)

og fikk holde en levende hakkespetti handa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøde løpe i dag.. men hofta streiker og det stråler ut i beinet. VAr virkelig ille i dag, så begynner å bli litt skeptisk (har kjent det 1-2 uker nå :( ), er ikke ofte jeg syopper, men i dag gikk det bare ikke å presse seg videre ( er jo ikke akk smart å gjøre det heller når det gjør vondt på den måten)

I morra blir det styrke, så slipper beina å klage i hvertfall.. håper bare at ulike løft ikke fører til forverring.. :( ikke helt happy nå kjnner jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time styrke i går.. oppvarmin ble 15 min gå, jogg "kryping" på mølle... æææææ, har vondt! :sukk: er vel litt min egen feil som ikke lytter godt nok til kroppen.... Derfor har jeg kommet til den konklusjonen at det må besøkesen lege trur jeg. Litt usikker på om fastlege eller fysioterapaut er tingen?!? noen som har noen ide? Lest litt rundt på nettet å kommet fremt til at jeg trur kanskje det er en betennelse eller lignene ved hofta :( men dog, jeg er ikke lege..

men nå må jeg løpe, har eksamen om 30 min!!!!

yeay..siste før sommeren! ønsk meg lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må vel uansett gjennom fastlege for å få henvisning til fysioterapaut? Tror jeg.

Endelig sommerferie :) Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk =)

hm..satser på lege da, men kommer meg ikke ditt før om to uker :( så i mellomtiden får jeg tenke alternativt;alternativt;alternativt. Blir nok en del styrke og sykkling fremover..prøve å overse joggeskoa som står å roper på meg i gangen :ler:

Sykling er egentlig greit, har meldt meg på sykkelritt i august så er vel egentlig på tide å starte å trene litt sykkel. Sykkel og løpe kondis er ikke helt likt merker jeg..

I dag ble det da årests første ute-sykkel-økt; 3,3 mil :)

veldig fornøyd med det tatt i betraktning at det var første turen (testeturen) og at jeg syntes sykling er ganske kjedelig treningsform (i forhold til løping i hvertfall)! Skjønner ikke hvorfor jeg skulle gå hen å melde meg på sykkelritt, tullete av meg :ler:

Men nå er det det natta :søvn: søv bløtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...