Gå til innhold

Ølgjær kuren:)


Gjest Bella_

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Off topic: Bio Silk er vanvittig oppskrytt, IMO. Det funker nok for noen, men ikke for noen jeg kjenner. Jeg prøvde den både på tørr hud, eksem og i håret. Null forskjell. Venninna mi forsøkte den både som forebyggende mot strekkmerker og som behandling for strekkmerker etter graviditet. Det sier jo litt om effektiviteten. Det eneste positive jeg har å si om den er at den samlet brusehårene i tuppene mine. Men samtidig hadde det lett for å se fett ut etterpå...

On topic: Jeg klarer ikke ølgjær... Smaken er forsåvidt ikke så ille, men klarer ikke lukta! Uff, blir dårlig bare ved tanken. Så har aldri fått testet det i lengden. Men i hårtapsperiodene mine har det alltid funket å ta Vitamineraltabletter. Nå har jeg tatt det fast i noen måneder, og selv om håret mitt nok ikke vokser fortere, har jeg fått en glorie med fire-fem cm lange hår på hele hodet, som har hjulpet til på tykkelsen. Gleder meg til de blir lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On topic: Jeg klarer ikke ølgjær... Smaken er forsåvidt ikke så ille, men klarer ikke lukta! Uff, blir dårlig bare ved tanken. Så har aldri fått testet det i lengden. Men i hårtapsperiodene mine har det alltid funket å ta Vitamineraltabletter. Nå har jeg tatt det fast i noen måneder, og selv om håret mitt nok ikke vokser fortere, har jeg fått en glorie med fire-fem cm lange hår på hele hodet, som har hjulpet til på tykkelsen. Gleder meg til de blir lengre!

Hold deg for nesen når du hiver det i deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet heheh men jeg tar det ikke helt inn i hårroten,da blir det så fett.Jeg vasker håret 2 ganger etter hverandre.Også bruker jeg ikke balsam for håret er mykt nok.

Vil bare tipse deg om at du bør bruke balsam uavhengig om håret blir mykt av oljen eller ei! Hårstråene dine er som fiskeskjell og når du vasker håret med shampoo åpner disse skjellene seg. I tillegg til å gjøre håret mykt, så lukker balsam disse skjellene. Bruker du ikke balsam står altså skjellene "åpne", og ergo, håret ditt slites raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag eg jeg GLAD :danse::klappe::danser:

Var hos frisøren og forventet at jeg måtte ta masse, har ikke klippet meg på ca 4 mnd, og da tok frisøren (en annen) mye mindre enn hun egentlig ville, fordi jeg insisterte på at jeg ville ha litt lengde på det til julefeiringen...

MEN frisøren tok bare ca 1 cm av det lengste, det var bare slitt helt ytterst. Hun klippet litt mer fremme og sånt for å få litt frisyre på det da, men jeg har fortsatt lengde på håret mitt :ler:

I tillegg sa hun at håret mitt er sunt, og hun tynnet det heller ikke mye, som noen insisterer på å gjøre (har mye hår, med tynne strå).

Kjempefornøyd :rødme:

Har gått på ølgjær i ei uke nå!

Kan ikke si om jeg merker forskjell ennå, fordi jeg begynte å stelle ekstra med håret mitt på rundt samme tid. Dessuten må jo håret få litt tid på seg til å vokse ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Målte håret mitt nå.

Har sideskill, så målte fra skillen på begge sider og ned til de lengste tuppene (har ganske oppklippet hår), og håret nederst i nakken, som er det som gir lengden..

Fra skillsiden: ca 36 cm

Fra andre: ca 41 cm

Håret i nakken: ca 22 cm.

Dette er vel det som er nærmest faktisk lengde, og det som jeg må måle når jeg skal sjekke hvor fort håret gror???

Noen som vet om det er en spesiell måte å gjøre dette på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken

Må følge med her :)

Har en tante som bruker ølgjær fordi hun mistet en del hår. Hun har KJEMPE langt hår, helt ned til rompa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg har også merket at jeg har fått et lite sukker kick etter at jeg begynte med kuren. har blitt helt gal etter godteri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lolita___

men jeg har også merket at jeg har fått et lite sukker kick etter at jeg begynte med kuren. har blitt helt gal etter godteri

:tristbla:

noooooooooooooooooo vil ikke bli feit,spiser selv ganske mye egentlig etter ølgjær kuren.

Har også hørt at folk som ikke klarer å legge på seg tar b vitamin for bedre apetitt??Stemmer dette eller er det bare myte :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mye er det egentlig meningen at man kan ta hver dag? Ser det er mange som bare tar et par t-skjeer, men på boksen jeg har kjøpt står det to spiseskjeer per dag. Det er vel ikke skadelig å ta for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lolita___

Du skal ta 2 s skjer hver dag,du kan også ta 4 spise skjer hver dag det er det som står på boksen 1-2 ganger daglig.Det er ikke farlig b vitamin er vannløslig og skilles ut i vann og urin,så du kan ikke ta for mye av det...Hvis jeg var deg ville jeg tatt 2 spise skjer hver dag,det er det de fleste gjør her.Tror ikke man får mye effekt av å ta 1 t skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mye er det egentlig meningen at man kan ta hver dag? Ser det er mange som bare tar et par t-skjeer, men på boksen jeg har kjøpt står det to spiseskjeer per dag. Det er vel ikke skadelig å ta for mye?

Tror det er fordi det er ulike produkter. F.eks er engelsk ølgjær med druesukker, noen merker har sikkert "ren" ølgjær. Derfor er det ulik dosering som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lolita___

Men hvor mye er det egentlig meningen at man kan ta hver dag? Ser det er mange som bare tar et par t-skjeer, men på boksen jeg har kjøpt står det to spiseskjeer per dag. Det er vel ikke skadelig å ta for mye?

Hvis du har ENGELSK (oransje og hvit boks)Skal du ta 2 spise skjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvis du har ENGELSK (oransje og hvit boks)Skal du ta 2 spise skjer

på boksen står det 1-2 skjeer 1-2 ganger per dag. dvs: du tar minst 2 skjeer og max 4 skjeer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lolita___

I dag er jeg happpppyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy:)Det er 3 uker siden jeg startet med ølgjær.Målte håret mitt idag og gjett hva nå er det 51 cm langt,det har vokst 4 cm i løpet av 3 uker.

Bare det forsetter sånn kommer jeg aldri til å slutte med ølgjær.

Ps:Jeg var ganske nøye da jeg målte håret både før og etter:)

Noen andre som ser forandringer med sitt hår???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg happpppyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy:)Det er 3 uker siden jeg startet med ølgjær.Målte håret mitt idag og gjett hva nå er det 51 cm langt,det har vokst 4 cm i løpet av 3 uker.

Bare det forsetter sånn kommer jeg aldri til å slutte med ølgjær.

Ps:Jeg var ganske nøye da jeg målte håret både før og etter:)

Noen andre som ser forandringer med sitt hår???

Woow, det var mye!! Så bra for deg :D

Vet du sånn ca hvor mye håret ditt vokste før du begynte på ølgjær??

Og hvordan måler du håret? Jeg vet ikke om jeg gjorde det riktig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oslotur du har gått på det ganske lenge eller??Ser du noe forskjell?

jeg har gått på kuren i ca 1 måned nå. kan jo skrive i stikkord hva jeg har merka.

- jeg har ikke merket en så stor forskjell på håret, håret mitt vokser en smule fortere en "gjennomsnittet", men jeg trur ølgjær kuren har hjulpet en del. ikke så mye som jeg håper på da. men still, trur det kommer seg :)

- fått er et veldig sukkerkick, må ha godteri hele tiden nå

- største effekten har jeg merket på huden min, urenheter og en del småe kviser har blitt borte og huden har blitt litt jevnere. meget fornøyd.

ellers er alt som før egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...