Gå til innhold

Ølgjær kuren:)


Gjest Bella_

Anbefalte innlegg

Må fortelle at håret mitt har blitt så mykt :D nesten som bomull, tar på det dagen lang nå. om det er ølgjærkuren eller ikke kan jeg ikke si bestemt, det pleier vanligvis å skje noen forandringer både med hud og hår når vi nermer oss sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holder meg for nesen, hiver det i meg, og drikker noe annet, så slipper jeg taket på nesten ;)Da kommer jeg nesten unna den vonde smaken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

Nå sitter jeg her med et glass melg og O'boy med 1 spiseskje ølgjær oppi. Dette er ikke gale i det heletatt :) Men tror jeg skal holde meg med 1 skje og ikke 2 :P

*venter på forandringer* :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

En liten update:

Nå har jeg fullført en hel boks med ølgjær- to spiseskjeer pr dag.

Tror det har tatt ca tre uker.

Positivt: litt renere hud, men ingen "wow" effekt. Mye mere glansfullt hår, samt noe lengre.

Negativt: smaker dr..., men det tåler vi! skuffet over at huden ikke er blitt bedre.

Så nå lurer jeg på om jeg bør kjøpe en boks til og håpe videre? Eller burde man ha oppnådd maximal effekt til nå? Hvor langt i prosessen er dere kommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at ølgjær virker best som langtidskur. For eksempel vil det kun påvirke det håret som vokser ut, så om du går på det lenge, vil mer av håret nyte godt av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lolita___

Du må nok bruke det over lengre tid.En boks er ingen ting..Hvis du vil ha forandring i hår osv,det er jo kostilskudd.Så om du tar det i flere år så gjør det jo ikke noe skade.Håret som vokser ut blir sterkere,fyldigere,lengre.Ikke det som allerede har vokst ut som er Dødt hår.

Ja det smaker dritt,men jeg kommer til å forsette med det en god stund.Tror man ser virkelig ressultater etter kanskje 6 månder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går ikke an å påvirke hår som allerede har vokst ut... hår er kun dødt vev, og det får selvfølgelig ingen næring på noen som helst måte gjennom mat og kosttilskudd. Er kun det nye håret som vokser ut som kan bli påvirket, så tror nok det at håret ditt ble mykere og glattere har andre årsaker :jepp:

Men jeg synes faktisk at det ikke smaker ille i det hele tatt når jeg blander det med oboy. Tar et halvt glass med melk hver dag med to skjeer ølgjær og en skje oboy. Kjenner jo nesten bare sjokoladesmaken. Kun litt ettersmak av ølgjær, men det er lite :)

Mulig det altså.At det bare er sjampoen og balsamen som gjør håret så mykt.Men synes det er noe xtra likssom, etter jeg begynnte med ølgjær :) Og om jeg så bare innbiller meg det,så får det bare så være.

Prøvde å blande med O`boy ja! Å det var enda værre enn å blande med vann.Så nå har jeg funnet ut at å blande med vann, holde for nesa, styrt drikke og drikke et glass sur appelsinjuice funker best for meg. :) att det går an å lage noe som smaker SÅ kvalmt. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg for nesen, hiver det i meg, og drikker noe annet, så slipper jeg taket på nesten ;)Da kommer jeg nesten unna den vonde smaken ;)

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Er det egentlig meningen at ølgjær skal gjøre huden min klarere? Har tatt tablettene nå i et par uker, og føler ikke de har gjort noen forskjell enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Jeg har tatt ølgjær i noen måneder, og merker veldig stor forskjell på håret,det vokser og vokser :)

Samme med neglene.

Huden merker jeg ikke noe særlig på, men den er ganske fin fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vel gått snart en måned på ølgjærkuren. Jeg merker forskjeller. Jeg merker at huden har blitt veldig fin, lite urenheter og mer balanse mellom fet og tørr hud. Jeg har fått mye mer energi til overs(kan dette skyldes noe annet? visste ikke denne kuren kunne gjøre noe slikt...). Og neglene mine har blitt veldig kraftige, harde og lange. Håret har jeg ikke merket noe forskjell på enda. Eneste er at det har blitt veldigt mykt og godt å ta på, men det er nok som det sies over her at det skyldes været nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vel gått snart en måned på ølgjærkuren. Jeg merker forskjeller. Jeg merker at huden har blitt veldig fin, lite urenheter og mer balanse mellom fet og tørr hud. Jeg har fått mye mer energi til overs(kan dette skyldes noe annet? visste ikke denne kuren kunne gjøre noe slikt...). Og neglene mine har blitt veldig kraftige, harde og lange. Håret har jeg ikke merket noe forskjell på enda. Eneste er at det har blitt veldigt mykt og godt å ta på, men det er nok som det sies over her at det skyldes været nå :)

Som jeg skulle sagt det selv. akkurat samme her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lolita___

Står jo på boksen at man får energi av det så kan godt stemme det:)Gøy at man fakktisk merker forskjell.Jeg merker at håret vokser ganske mye ,har ikke målt det enda men ser forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står jo på boksen at man får energi av det så kan godt stemme det:)Gøy at man fakktisk merker forskjell.Jeg merker at håret vokser ganske mye ,har ikke målt det enda men ser forskjell.

Men det inneholder jo druesukker, som kjent gjør druesukkeret så insulinet ditt spretter opp, og spretter like raskt nedover, og det gjør deg bare enda mer slappere/trøttere. skjønner det ikke :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lolita___

Men det inneholder jo druesukker, som kjent gjør druesukkeret så insulinet ditt spretter opp, og spretter like raskt nedover, og det gjør deg bare enda mer slappere/trøttere. skjønner det ikke :/

Kanskje det bare er det fine været:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Årsaken til at en del av dere opplever et øket søtsug mens dere bruker ølgjær, er rett og slett at mengden sopper i tarmen øker. Alle har vi forskjellige sopper i tarmene, og de skal være der.

Det er først når de kommer i ubalanse at trøbbel oppstår.

Sukker er høyenergimat for sopp, og ølgjær inneholder mye druesukker som soppen gladelig kaster seg over. Og jo mer sopp det er, jo mer sukker vil soppen ha. Ergo dette vanvittige søtsuget man kan oppleve ;)

MAn får forresten kjøpt ølgjær uten druesukker på apoteket. Spør på apoteket.

Ølgjær uten druesukker er noe dyrere i innkjøp, men mye lavere i forbruk, og lønner seg dermed å kjøpe ettersom den varer mye lenger.

Ettersom man kjøper renere ølgjær betaler man heller ikke for unyttig druesukker, samtidig som man ikke fôrer soppene med for mye "festmat".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på ølgjær fra apoteket nå, etter at jeg brukte opp boksen med engelsk ølgjær. Litt lettere å få ned også, fordi man skal kun ta en teskje av den (men smaken er litt sterkere da).

Har merket lite til søtsug med begge merkene.

mallilen: Det med sopp og søtsukker har jeg aldri hørt om, men det kan virke logisk.. Har du kilder til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at en del av dere opplever et øket søtsug mens dere bruker ølgjær, er rett og slett at mengden sopper i tarmen øker. Alle har vi forskjellige sopper i tarmene, og de skal være der.

Det er først når de kommer i ubalanse at trøbbel oppstår.

Sukker er høyenergimat for sopp, og ølgjær inneholder mye druesukker som soppen gladelig kaster seg over. Og jo mer sopp det er, jo mer sukker vil soppen ha. Ergo dette vanvittige søtsuget man kan oppleve ;)

MAn får forresten kjøpt ølgjær uten druesukker på apoteket. Spør på apoteket.

Ølgjær uten druesukker er noe dyrere i innkjøp, men mye lavere i forbruk, og lønner seg dermed å kjøpe ettersom den varer mye lenger.

Ettersom man kjøper renere ølgjær betaler man heller ikke for unyttig druesukker, samtidig som man ikke fôrer soppene med for mye "festmat".

Jeg har denne fra apoteket. Den smaker helt jævlig, men man trenger bare en teskje. Tror det smaker like sterkt som to skjeer med de fra butikken. Den fra apoteket koster 98,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere resultater? Trenger litt inspirasjon i eksamenstiden ;)

Jeg har også merket dette med mykere hår!

Tipper det er en kombinasjon av at jeg steller det mer (kurer, fuktighet) og at våren er kommet =)

Hørte forresten at de som har tynne hårstrå ikke bør bruke oljer i håret fordi det kan "brenne" det (?) Heller bruke krembaserte leave in produkter.. Noen som vet noe om dette? Og om det gjelder serum også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...