Gå til innhold

Hvordan takle dette?


Gjest Gjest_Lea_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lea_*

Jeg har vært kjæreste med en mann i ett år. Han har hatt det tøft pga forskjellige ting bla økonomi. Jeg har hjulpet han og støttet han alt jeg kunne, også noe med økonomien. Han har sagt at jeg er absolutt ALT i verden for han og han har vært så glad for å ha meg som kjæreste.

Nå har han solgt leiligheten sin og fått en kjempepris for den, over all forventning og kjøpt en ny flott leilighet. Han gikk i overskudd med 50 tusen og de vil han bruke på å reise i to mnd til Brasil.

Vi har aldri fått reist på noe ferie sammen og jeg synes det er sårt at han prioriterer en alene tur fremfor en med meg. Jeg hadde hatt full mulighet til å være med for jeg har en jobb jeg kan "ta med meg" for perioder. Han har også tatt mindre kontakt etter at ting har løsnet for han, han går mye på byen (noe han ikke likte at jeg gjorde før dette) og han virker i det hele tatt uinteressert, føler på meg at han vil avbryte forholdet.

Kan ikke forstå noenting:( Det er en mnd siden han fikk solgt leiligheten og ting ble bra for han, før det sa han de fineste ting til meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, kan ikke tro at han har brukt meg bare fordi han selv hadde det vanskelig. Hvordan hadde dere reagert? og hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
Gjest AnonymBruker

Til en viss grad kjenner jeg meg igjen i dette, men det fikk dessverre ikke den avslutningen di håper på. Jeg var sammen med en mann de årene som man regner som avslutningen av ungdomstid/begynnelsen av 20årene. Han hadde mye økonomiske problemer, i tillegg til at han slet med angst i en lengre periode, og jeg var der da hundre prosent for ham, og ga omtrent opp mitt liv for at han skulle komme seg gjennom det. Når angsten var i ferd med å forsvinne, klarte han på et vis å rydde opp i noen av de økonomiske problemene sine, og vi avtalte at det nå skulle være min tur til å få litt oppmerksomhet, og at vi skulle flytte for mine studier. Dessverre viste det seg at det skjeve forholdet vi hadde kommet i, hadde blitt så skakkjørt at det var umulig at ting ikke handlet om ham. Når jeg da kom inn på skole i en annen by og takket ja til dette, endte det opp med at jeg måtte flytte alene, ettersom han i det siste halvåret uten angst hadde bygd opp et vennenettverk han ikke ville forlate. Når jeg, som har mange venner der, allikevel valgte å flytte et nytt sted, så han på det som et svik fra min side, og vi brøt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marya

Jeg kjenner meg sååå igjen i din historie!Var sammen med en i en periode,jeg var den beste jenta som han hadde blitt kjent med og jeg betyde alt for han,så lenge han hadde meg så trengte han ingen andre,det var ting han sa til meg daglig.Han hadde pengeproblemmer og hadde ikke noe jobb,jeg hjelp han økonomisk og psykisk.Det er nå 6 måneder sidn han slo opp med meg,og jeg forsto aldri på hvorfor han gjorde det,jeg har bare vært god med han og stilte opp for han.Han skylder meg over 35 tussen kroner og de har jeg ikke fått tilbake enda!!Så jeg er like forvirret som deg!!!

Marya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du har nok blitt brukt, mens han selv hadde en dårlig periode. Om han bevisst har brukt deg, er usikkert. I en vanskelig periode har han nok hatt bruk for deg, din trygghet og din trøst, og han har kanskje ment alt han sa og følte da. Men det er tydelig at nå når ting er på vei oppover, så har han ikke så bruk for deg lenger. Da hadde han helt klart tatt deg med. Hvis man elsker noen, så vil man jo aller helst ha de med når man skal ut å reise (og heller ikke har kompiser eller andre med).

At han spanderer på seg en så lang tur, uten tanke på deg etter den vanskelige tiden dere har hatt er uansett egoistisk. Og hva med å kanskje bruke pengene mer fornuftig (investere i å etablere seg f.eks.) han som har opplevd økonomiske problemer?

Høres uansett ikke ut som en type som er verdt å satse på, spør du meg.

Og hvis du ellers også føler at han ikke bryr seg noe særlig, så har du nok rett. Tror jeg hadde kommet han i forkjøpet og droppet han.

Og alene i Brasil? Hva tror du som skjer i Brasil? Jeg kjenner en del gutter/menn som har reist til Brasil, med kun et formål! Damene i Brasil er ofte veldig flotte og villige. En nordmann med litt penger vil bli vartet opp som en konge i Brasil. Og gutta elsker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...