Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest megvel
Skrevet

Telefonselgere, negledesignere, glamourmodeller, shoppingassistent er det jeg kommer på i farta.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ingen som har nevnt finans terrorister ennå. Dette er valutameglere som kynisk spekulerer i gjeld i finansmarkedene og plasserer veddemål om finansmarkedene/landene klarer å gjøre opp for seg.

Akkurat nå går det ganske hardt ut over hellas, og ikke så lenge siden island fikk kjørt seg også.

Til sitt forsvar vil dem si at de aktuelle ikke skulle satt seg i gjeld, og det kan vel kanskje være sant, men yrkesgrupper som tjener millarder av kroner på andre lands og bedrifter ulykke er folk vi klarer oss helt fint uten.

Skrevet
Økonom, avisbud, telefonselger, søppeltømmer og ansatt i stort selskap som en av tusenvis av små maur som ingen legger merke til.

avisbud og søppeltømmer er iallefall yrker vi trenger .

Skrevet (endret)
Prester, imamer, mullaher, menighetsforstandere, kirketjenere og lignende profesjoner er totalt verdiløse yrker.

Helt enig, hvor er samfunnsnytten fra disse gruppene ?

Endret av livesen
Skrevet

Jeg synes for øvrig disse PR-rådgiverne er temmelig useless.

Skrevet

Jeg synes ikke nødvendigvis negledesignere og denslags er verdiløse; så lenge folk er interesserte i utseendet/imaget sitt, vil det alltids finnes behov folk som er flinke til å hjelpe dem med det.

Det jeg derimot ikke forstår meg på, er disse yrkene hvor folk er eksperter på andre folk og skriver bøker om dem etc.

Og da snakker jeg ikke om folk som kan mye om historiske personer og deres gjøren og laten, men om personer fra moderne tid, f.eks Mette-Marit eller Madonna!

Og vi snakker ikke om rene biografier heller, men analyser og spekuleringer om hvorfor og hvordan man gjorde ditt og datt! "Er vedkommende homofil? Ble den sangen skrevet etter skilsmissen til den og den?" Hvordan i alle dager kan man utnevnes til ekspert på f.eks Astrid Lindgren? Kan de ikke finne på noe genialt og bli berømte selv, i stedet for å feede på andres suksess? :riste:

Gjest M_icka
Skrevet

De der innpåslitne folka som springer rundt og krever betaling av nrk-lisens. Høyst unødvendige, etter min mening.

Skrevet (endret)

De der innpåslitne folka som springer rundt og krever betaling av nrk-lisens. Høyst unødvendige, etter min mening.

Det mest ironiske er at NRK antakeligvis hadde tjent innigjen en del av beløpet på å la være å sende dem rundt i tide og utide. :ler:

Ja, også alle disse stylistene av alle slag! Jeg jobber selv i magasinbransjen, og tro meg når jeg sier at 80 prosent av det de gjør kan hvem som helst gjøre. Jeg har dratt med meg interiør- og motestylister som ikke gjør en dritt mer enn det jeg hadde klart å gjøre på egenhånd. Heldigvis benyttes disse folka mindre og mindre.

Ja, også irriterer jeg meg over telefonselgere. Hvis jeg har lyst på et produkt, finner jeg det selv. Har jeg ikke funnet det, betyr det at jeg antakeligvis lever i aller beste velgående UTEN det.

Endret av Vanya
Gjest Airi Chikako
Skrevet

De som selger omega3 på gata.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Jeg er forøvrig helt uenig i at yrker knyttet til religion er verdiløse: De betyr mye for en hel drøss med mennesker, og det må resten kunne forstå nytten av også.

Gjest Anjelika
Skrevet

Disse behøver vi ikke:, det er bare tull:

økonomer, markedsanalytikere, leger, statsvitere og journalister.

Der ramset du opp noen av de yrkene jeg ser på som viktigst for et velfungerende samfunn.

Synes det skorter litt på elementær samfunnskunnskap her, i et samfunnsøkonomisk perspektiv vil faktisk de aller fleste yrkene som genererer et overskudd være av verdi. Det vil f eks i mange tilfeller være mer effektiv ressursbruk om du fokuserer på din jobb og får en eiendomsmegler til å selge huset ditt enn at du skal ta deg fri og gjøre det selv. I tillegg til at dere glemmer den pengemessige verdien det er at mennesker er sysselsatt i stedet for arbeidsledige, så tar dere heller ikke med den personlige verdien det har for dem selv å være det.

Skrevet

Glamourmodell!

Du kødder! Hvordan skulle det sett ut i garderobeskapene våre uten dem? Og hva med Pirelli-kalendrene?

Gjest Anjelika
Skrevet

Du kødder! Hvordan skulle det sett ut i garderobeskapene våre uten dem? Og hva med Pirelli-kalendrene?

Har du glamourmodeller i skapet ditt?

Skrevet

Prester i den norske statskirken. Hvorfor betaler vi skattepenger på å ansette masse prester som holder gudstjenester for tomme kirkelokaler (fordi mesteparten av medlemmene av den norske kirken kun møter opp til bryllup og begravelser). "Supply and demand" sier jeg bare.

Skrevet

Jeg glemte å skrive "de som sender spam fra e-posten min"-yrket.

Skrevet (endret)

Prester i den norske statskirken. Hvorfor betaler vi skattepenger på å ansette masse prester som holder gudstjenester for tomme kirkelokaler (fordi mesteparten av medlemmene av den norske kirken kun møter opp til bryllup og begravelser). "Supply and demand" sier jeg bare.

Prester begraver oss når vi dør. Noen må jo ta den jobben. Den jobben kunne forsåvidt andre enn prester ha gjort også, men det er nå engang prester som tar seg av den biten. Noen har nytte av prester som sjelesørgere. Slik sett er ikke presteyrket verdiløst, i forhold til mange andre yrker. :)

Jeg vil si det finnes langt mer verdiløse yrker enn presteyrket. Som flere har nevnt, ser jeg på negldesignere som noe av det mest verdiløse, ved siden av glamourmodeller, spåkoner/menn, kongelige, telefonselgere og moteskapere m.m.

Endret av kaffekopp
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Synes de fleste jobber er verdifulle. Da kan vi velge hva vi vil jobbe med. Og om ingen hadde trengt disse menneskene i de såkalte verdiløse jobbene så hadde de ikke eksistert heller.

Tenk på hva folk føler når dere kaller jobbene deres verdiløse?

Selv skal jeg bli eiendomsmegler. Jeg så hvor fint et slikt yrke kan være da mine foreldre solgte et hus de arvet. De ønsket ikke å ta seg av det selv, hadde ikke kunnskap om hvor mye de kunne få eller mulighet til å lage annonser og slikt selv, ikke vet de om lover og regler heller. Så de som ønsker å bruke meglere må da få lov til det.

Og søppelkjørere? Hvordan kan deres jobb være verdiløs? Eller leger? Nei, tenk om dere fikk bestemme hva slags yrker vi skulle avskaffe... Grøss og gru.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...