Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #42 Skrevet 13. mars 2010 Realitystjerner, hvis det kan kalles et yrke.
Gjest nobilian Skrevet 13. mars 2010 #43 Skrevet 13. mars 2010 Håpar og trur at mange av svara her er tull. Ingen yrker er verdilause! Det ligg i seg sjølv, finst det eit tilbod så er det fordi det er etterspurnad etter det, og ja då har det ein verdi. *** Kan med handa på hjertet si at jeg ikke tuller når jeg karakteriserer en del yrker som komplett menings- og verdiløse. Jeg innser selvsagt at man gjennom å tjene penger bidrar til BNP, men det er altså ikke pengeverdi jeg bruker som målestokk. Nå er dette uansett min rent personlige mening, men jeg vil gå så langt som til å si at enkelte yrker er et onde for samfunnet. Jepp.
Alladin Skrevet 13. mars 2010 #44 Skrevet 13. mars 2010 De som går rundt på butikkene og foretar "testkjøp" for å se om service'n er bra. Ingen behov for slike mener nå jeg.
Gjest kaffekopp Skrevet 13. mars 2010 #45 Skrevet 13. mars 2010 Fotallspillere! Overbetalte sleipinger Eiendomsmegler nevner flere av dere?? Jeg lurer virkelig på hvor mange ærlige kjøp det ville blitt dersom de ikke fantes.. såklart finnes det mange av de som kun er ute etter penger, men heldigvis er det krav om utdanning nå... Og nei, på studiet lærer man ikke om å lure, men mange andre viktige sider av økonomi, lover og regler, etc. Journalister bidrar til å spre viktig budskap( se bort ifra de som skriver for se& hør ), og informere samfunnet. Leger?? Ja, forsåvidt.. folk er jo eksperter på å diagnotisere seg selv nå, så... Døøh. I dagens samfunn kan jeg se verdien i personlige trenere, negledesignere, frisører, stylister etc... fordi vi har behov for å føle velvære. Vi som er vokst opp i dagens samfunn er født inn i en verden der presset er så stort at vi må søke alternative måter å føle oss vel på , fordi vi ikke klarer oss med det naturen har skapt oss til. Og pga en stor andel av befolkningens størrelse, så ser jeg aboslutt behovet for personlige trener, og motivatorer
Søtpotita Skrevet 13. mars 2010 #46 Skrevet 13. mars 2010 De som går rundt på butikkene og foretar "testkjøp" for å se om service'n er bra. Ingen behov for slike mener nå jeg. Dette er fantastisk! Mange butikkar har elendig service og treng eit spark bak!
Pingting Skrevet 13. mars 2010 #47 Skrevet 13. mars 2010 Definisjonen av "verdiløs" kan jo være så mangt. det første jeg tenkte på var yrker som oppstår som følge av skapte behov jeg oppfatter på en negativ måte. da sier jeg meg enig med de som nevner negldesign for eksempel. Samtidig ville jeg aldri kalt grafisk designer et verdiløst yrke, men det kommer vel strengt tatt kun av min egen interesse for det området (og manglende interesse for negler). Såh, subjektivt sett: - negldesigner og lignende - coach - gate- og telefonsegler - misjonær - journalist på Kvinneguiden og lignende steder med samme kvalitetsnivå - endel jobber jeg garantert aldri har hørt om i store selskaper som kun jobber med en bitteliten del av et markedsføringsstrategiprosjektforslag....eller noe sånt Og garantert mange, mange fler jeg ikke har tenkt på.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #48 Skrevet 13. mars 2010 Sport"stjerner" er etter min mening ett utrolig samfunnsunyttig! Negledesigner, telefonselgere og egentlig skuespillere også.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #49 Skrevet 13. mars 2010 Fotballspillere - det er jo totalt meningsløst.
Alladin Skrevet 13. mars 2010 #50 Skrevet 13. mars 2010 Dette er fantastisk! Mange butikkar har elendig service og treng eit spark bak! Det er helt sant, men jeg mener nå at det burde ledelsen i disse butikkene klare å få frem i de ansatte selv. Trenger vel ikke et eget yrke for dette. Butikkene burde ta de pengene de da bruker på disse testkjøperene å heller fordele pengene på lønna til de ansatte??? Kan være en løsning.
Søtpotita Skrevet 13. mars 2010 #51 Skrevet 13. mars 2010 Det er helt sant, men jeg mener nå at det burde ledelsen i disse butikkene klare å få frem i de ansatte selv. Trenger vel ikke et eget yrke for dette. Butikkene burde ta de pengene de da bruker på disse testkjøperene å heller fordele pengene på lønna til de ansatte??? Kan være en løsning. Ok, då er me einige
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #52 Skrevet 13. mars 2010 Jobb i stort selskap der du er en av massene, ingen bryr seg og ingen ser deg som individ, du er definert som en gruppe. Store selskaper minner om samlebåndsfabrikken før i tiden: i dag har alle der mastergrad, men mekanismen er den samme: lydighet overfor selskapet og systemene. Ikke spesielt attraktivt for dagens individuelle mennesker.
Caramello Skrevet 13. mars 2010 #53 Skrevet 13. mars 2010 Telefonselgere! Herregud, finnes ikke noe som er mer irriterende.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #54 Skrevet 13. mars 2010 Telefonselgere! Herregud, finnes ikke noe som er mer irriterende. Men er det verdiløst? Det er jo det som er spørsmålet. Greit at du blir irritert - men en telfonselger/Key Accounter selger jo produkter for sin arbeidsgiver, og det er jo verdifullt for bedriften.
Gjest Zienna Skrevet 14. mars 2010 #55 Skrevet 14. mars 2010 At det er mulig å bruke ett år på å lære å designe negler, er for meg uforståelig, men OK... Ingen yrker er verdiløse, men jeg må si at "luksusyrker" som interiørstylist, negledesigner og moteassistent, som kommer av forbrukersamfunnet, slår meg som yrker vi kunne klart oss foruten.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #56 Skrevet 14. mars 2010 Hmm.. økonomer og leger er bare tull!?!?! Skulle likt og se hvordan du hadde klart deg uten disse to yrkesgruppene - syk og fattig - good luck! Utfra yrkegruppene i innlegget skal vel de friske kjøre rundt på de syke (og evt fattige) de er støttekontakt for, på gode veier og med kort mellom bensinstasjonene. Et herlig landstrykerliv Jeg tenkte egentlig å si noe om at de færreste yrkesgrupper er verdiløse sett utfra den samfunnsstrukturen vi har. Men må innrømme at jeg har nikket litt til endel av innleggene her. Luksusyrker som negldesigner, spaansatt og kanskje endel innen kultursektoren er - i varierende grad - unødvendige, men de er f eks mye mindre miljøskadelige enn mange fornuftige og ufornuftige produksjonsrelaterte yrker, fordi de bruker langt mindre naturressurser. Og de kan jo også bidra med verdier, noen av dem.
Gjest Mann42 Skrevet 15. mars 2010 #57 Skrevet 15. mars 2010 Prester, imamer, mullaher, menighetsforstandere, kirketjenere og lignende profesjoner er totalt verdiløse yrker.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #58 Skrevet 15. mars 2010 Profesjonelle tiggere som tar mesteparten selv og bare gir smuler til formålet. Norsk Folkehjelp tar f.eks 90% selv, dette var det en av deres tiggere som sa til meg i telefonen. Hun kunne ikke fortså at jeg synes det var for lite heller.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #59 Skrevet 15. mars 2010 Profesjonelle tiggere som tar mesteparten selv og bare gir smuler til formålet. Norsk Folkehjelp tar f.eks 90% selv, dette var det en av deres tiggere som sa til meg i telefonen. Hun kunne ikke fortså at jeg synes det var for lite heller. Det skulle være for mye selvsagt... uff
Gjest Mann42 Skrevet 15. mars 2010 #60 Skrevet 15. mars 2010 Tja, noe sånt som dette, kanskje? http://www.time.com/time/photogallery/0,29...1516456,00.html Men søppelproblemene i Napoli skyldes ikke for få søppeltømmere. Det skyldes for mye Mafia. Også et ubrukelig yrke. De italienske fascistene hadde to formildende trekk etter mitt syn: De fikk togene til å gå i rute, og de skjønte at organiserte kriminelle kun er verdig en kule i neseroten, og at de deretter bør henges opp etter hælene i nærmeste lampestolpe. For italienernes skyld er det synd at Mussolini fikk unngjelde for sine andre synder før han var ferdig med å utrydde mafiaen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå