Gå til innhold

hmm er det ikke mulig for meg å gå ned i vekt altså?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

meldte meg inn i slank.no og skrev inn opplysningene: jeg veier 57kg og ønsker å veie 52kg. jeg er 162cm høy og er ikke overvektig. likevel har jeg for mye rundt livet, da alt legger seg der. jeg er ca. 90cm rundt navlen, noe som jeg har forstått er usunt og det ser også lite flaterende ut..jeg trener to ganger i uken.

Ut i fra opplysningene du har gitt, har vi beregnet følgende opplysninger for deg:

Din BMI er: 22

Ditt daglige basale energiforbruk er: 1317 kcal

Ditt daglige aktive energiforbruk er: 2371 kcal

Med din nåværende vekt og energiforbruk vil du tape 0.5 kg vekt i uken (7 dager) dersom du holder deg til en diett med 1800 kcal om dagen. Med en lineær progresjon vil det ta deg 11 uker å nå ditt mål (28.05.2010).

Lineær progresjon er dessverre ikke mulig, da forbrenningen din synker i takt med den lavere vekten, og når du nærmer deg din idealvekt må du spise vesentlig mindre enn det som er helseforsvarlig for å gå videre ned, og det anbefales naturlig nok ikke. Du bør derfor sette deg kortsiktige mål som er lette å nå, og så beregne nye mål etterhvert.

Så hvordan er det liksom meneingen at jeg skal gå ned? jeg har jo vært 52kg før? er det slik at jeg må øke treningsmengde og ikke minske på maten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Har du fulgt dette opplegget noen uker, uten å gå ned i vekt?

Hva trener du?

jeg har nettopp begynnt.. jeg trener spinning, aerobic og apparater.. men jeg skjlnner bare ikke hva de mener med " en lineær progresjon er ikke mulig..." ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pasta_*

Du kommer ikke til å gå ned like mye hver uke, fordi når du går ned i vekt vil forbrenningen din også synke. Sånn er det for alle. En overvektig preson forbrenner mer på en times gåtur, enn en normalvektig person på en times gåtur.

Så etterhvert må du øke treningsmengden for å kunne gå ned like mye. Selvfølgelig er det mulig for deg også å gå ned i vekt :)

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

takk for svar :)

så da er jeg faktisk nødt å gå over til å trene f.eks. 3 ganger i uken for å nå idealvekten? hva mener de når de sier: du må sette lettere mål, så nye mål.. skal det virkelig være så umulig å gå ned 5 kg? er jo ikke akkuratt sykt mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt ikke umulig med det tar tid, samtidig bygger du muskler når du er mer fysisk aktiv (merkelig hvor mange som ikke tenker over det)

Så selv om du fjerner fett vises det ikke på vekta når tilsvarene/mer muskler kommer på plass.

Frem med målebåndet rundt midjen og følg med progresjonen er mitt tips.

Noter i et regneark f.eks en gang i uka/mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er opp til deg om du velger å spise mindre eller trene deg ned i vekt

(en kombinasjon er å anbefale), det viktigste er at du ligger ca 5oo kalorier i minus fra ditt daglige behov, derfor tallet 1800 kalorier. Om du velger å spise 1800 kalorier de dagene du ikke trener og heller spiser mer de dagene du trener feks at du da spiser ca 2100 kalorier og trener bort ca 300 kalorier. Kanskje vil du kose deg i helgene og sparer litt til det ved å spise 1500 kalorier i 2 dager feks. Det kan gjøres på mange måter, opp til deg, men vær tålmodig om du ønsker at vekt-tapet skal holde og da er det viktig at du ikke hopper ned i vekt, lett å hoppe opp igjen og kanskje dra noe mer med seg på lasset!! Men som over nevnt er det viktig å ikke bli for opphengt i kalorier og vekt. Spis næringsrike, hyppige måltider og kombiner dette med trening og en aktiv livsstil ellers, få nok hvile og søvn og ikke stress med det hele, så ordner du dette lett.

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...