Gå til innhold

Holde vekta etter slanking, hvorfor må man trene daglig?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hvorfor blir det sagt at man må trene 60-90 minutter daglig for å vedlikeholde vekta etter en slankeperiode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tåpelig utsagn synes nå jeg. Ville sagt at det spørs 100% på kostholdet, men Styrke trening 2-3 ganger i uka er bare helsemessig bra uansett.

Alt for mange kvinner har et feil syn på kosthold! Tør derfor ikke å gi noe råd om kosthold, alt blir mistolket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir det sagt at man må trene 60-90 minutter daglig for å vedlikeholde vekta etter en slankeperiode?

Det er jo bare tull. Men om du vender tilbake til det kostholdet som førte til at du ble "kraftig", så går du jo såklart jevnt og trutt opp de kiloene du har slanket vekk. Trener du mye i den perioden, utholdenhet og fettforbrenning, så kan du komme deg unna med et mer usunt kosthold uten å gå opp igjen.

Det letteste er vel å lee litt på seg, litt jogging osv. for da kan man unne seg litt mer av godsaker, uten at man legger på seg.

Med null trening og null bevegelse, skal det svært lite til før man legger på seg - i alle fall om man har litt annlegg/dårlig forbrenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir det sagt at man må trene 60-90 minutter daglig for å vedlikeholde vekta etter en slankeperiode?

Hvor har du lest dette? Vet at det anbefales 60 min daglig fysisk aktivitet av helsemessige årsaker for voksne mennesker, men de 60 min trenger ikke være trening, kan være 10 min spasertur til butikken, 20 min sykling til jobb osv. og tilsammen bør dette daglig bli 60 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du hørt det?

Anbefalt dose med trening er 3-4 ganger i uka, med 1 dags mellomrom. Ved å trene hver dag, vil du heller bryte ned musklene enn å bygge dem opp. Selv om man kanskje ikke vil bygge opp musklene når man vil ned i vekt, er det viktigere enn å se tynn ut.

Men hvis man vil holde vekta, er det viktigere å ha et sunt kosthold og redusert kaloriinntak, og deretter trene 3-4 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening tre ganger i uka er viktig for å holde den jevne forbrenningen oppe!!!!

I tillegg må du sørge for nok mat til å få max ut av treningen (avhengig av intensitet)

Spis NOK av den riktig maten og KOS deg MASSE en dag i uka...

Bestem deg for en fast veiedag (gjerne på fredag, det virker "forebyggende")

og la 2 kilo opp være absolutte grense for å stramme inn på utskeielsene.

Musespising av mat som en tomme for kcalorier og lange opphold mellom måltidene er drepen for forbrenning, muskeloppbygging og effektiv trening!

Sett deg inn i hva maten inneholder og spis nok av de riktige tingene.

Jeg lar det aldri gå mer enn tre timer mellom matinntak og jeg sørger for et godt måltid med minst 400 kcal 1,5 til 2 timer før trening!

Det funker hvertfall for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...