Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 Hei! Har en liten stund hatt lyst til å prøve hasj, rett å slett for opplevelsen sin skyld. Men er nervøs for om dette kan føre til flere ganger og til slutt andre og sterkere typer dop. Noen som har erfaringer med dette? Har hørt at alkohol er farligere enn hasj, er dette tilfelle? (om man holder seg til hasj) Litt nyskjerrig
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Hei! Har en liten stund hatt lyst til å prøve hasj, rett å slett for opplevelsen sin skyld. Men er nervøs for om dette kan føre til flere ganger og til slutt andre og sterkere typer dop. Noen som har erfaringer med dette? Har hørt at alkohol er farligere enn hasj, er dette tilfelle? (om man holder seg til hasj) Litt nyskjerrig Sjekk ut freakforum.nu, de har masse informasjon om emnet.
ellen :) Skrevet 11. mars 2010 #3 Skrevet 11. mars 2010 Hei! Har en liten stund hatt lyst til å prøve hasj, rett å slett for opplevelsen sin skyld. Men er nervøs for om dette kan føre til flere ganger og til slutt andre og sterkere typer dop. Noen som har erfaringer med dette? Har hørt at alkohol er farligere enn hasj, er dette tilfelle? (om man holder seg til hasj) Litt nyskjerrig blir for dumt, hvor gammel er du liksom.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 Nææææsj, hasj? Gå for pot istede, mye bedre visstnok. Da får man bare de gode effektene, og ikkje noe negativt dritt som folk får når de kommer ned fra å være høg på hasj. :gjeiper: Men altså, for opplevelsens skyld? Hva opplevelse da?
Gjest yojo Skrevet 11. mars 2010 #5 Skrevet 11. mars 2010 Er det for å vite hvordan rusen er du tenker? Jeg tenker litt på hvor gammel du er, forskjell på å ville prøve dette når man er 15 og 25. Er du 25 er det jo mulig at du faktisk greier å prøve en gang, for å se hvordan det er. Er du 15 og har venner som røyker hasj, ville jeg absolutt ikke prøvd.
Gjesten Skrevet 11. mars 2010 #6 Skrevet 11. mars 2010 Kan være farlig, en del reagerer dårlig og begynner å hallusinere. Det kan ha meget uheldige konsekvenser.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #7 Skrevet 11. mars 2010 Tusen takk for svar! Har hørt at mange liker denne type rus bedre enn alkohol rus, så var det jeg mente når jeg snakket om opplevelsen.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #8 Skrevet 11. mars 2010 Jeg er 35 og har tenkt på det samme, men det blir pot i såfall (marihuana), og i edru tilstand. Men de aller fleste kjenner/merker ikke noe første gangen de prøver har jeg hørt. Merker ikke rusen før 2. gang men ikke så lenge etter den første. Men det har ikke blitt noe av enda.
Gjest yojo Skrevet 11. mars 2010 #9 Skrevet 11. mars 2010 Tusen takk for svar! Har hørt at mange liker denne type rus bedre enn alkohol rus, så var det jeg mente når jeg snakket om opplevelsen. Det har jeg hørt også, men skal du gjøre det burde du gjøre det med kjente folk, og et sted der du ikke trenger å reise fra før om noen timer
skandale Skrevet 11. mars 2010 #10 Skrevet 11. mars 2010 Du blir ikke avhengig av hasj om du røyker en gang. Den fysiske avhengigheten enkelte opplever, er svært mild, og ofte er det nikotinen i mekket de blir avhengig av. Grunnen til at folk sier hasj kan føre til sterkere stoffer, er kun fordi at når du kjøper av folk du ikkje kjenner, blir du gjerne tilbudt andre ting, f.eks. speed, i tillegg. Om du ikke har lyst til å gjøre mer (noe de aller fleste ikke har), er det bare å si nei. Ingen tvinger i deg dop, selv på gata. Om du røyker hasj eller pot er det samme, du må uansett smake begge for å vite hva du foretrekker, logisk nok. Å sammenligne alkohol og hasj er bare dumt. Det er forskjellige rusmidler, med forskjellige virkninger. Hasjrusen er avslappende, morsom og noe du må "lære" å sette pris på og legge merke til. Jeg har masser av erfaring, men tar det heller via PM enn i åpent forum. Send meg en melding eller to om du lurer på noe!
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #11 Skrevet 11. mars 2010 IKKE PRØV!!!!! Jeg har aldri prøvd og skal ALDRI prøve heller. Blir så provosert over at det er så mange som prøver og røyker hasj og prøver andre narkotiske stoffer. Jeg holder meg laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt unna alle som jeg vet driver og røyker hasj av og til eller tar andre narkotiske stoffer inni mellom. Har jeg mistanke holder jeg meg heller borte fra dem enn å prøve å bli venner med dem. Hva skal jeg ha slike venner for? NEI TIL NARKOTIKA!!! Kan ikke bare folk holde seg unna slikt dritt?
skandale Skrevet 11. mars 2010 #12 Skrevet 11. mars 2010 Hvordan vet du at det er dritt når du aldri har prøvd og heller ikke kjenner noen som har? Tåpelig holdning. Skal jeg råde folk fra å hoppe i strikk bare fordi jeg ikke vil det selv? Om du er så innmari imot narkotika kan du la vær å klikke deg inn på slike tråder, da. Du har jo åpenbart ingen svar på trådstarters spørsmål iallefall. 1
Rimmern Skrevet 11. mars 2010 #13 Skrevet 11. mars 2010 Å sammenligne alkohol og hasj er bare dumt. Det er forskjellige rusmidler, med forskjellige virkninger. Hasjrusen er avslappende, morsom og noe du må "lære" å sette pris på og legge merke til. Tøv. Det er nettopp sammenlikngen mellom cannabis og alkohol som er relevant, all den tid det er stoffer som etter de fleste definisjoner er likeverdige, og det ene er forbudt og det andre er lovlig. Det er også gode indikasjoner på at alkohol kan være _mer_ skadelig enn cannabis, men det er veldig vanskelig å fastslå eller tilbakevise iom. at virkestoffene er veldig forskjellige. Det er sammenlikninger mellom cannabis og ting som anfetamin og andre sterke stoffer som er kunnskapsløs og tåpelig. De som kommer med slikt vet overhodet ingenting annet enn det tåpelige og direkte feilaktige tøvet vi ble servert på 80-tallet av folk som reiste rundt på skoler og vrøvlet om at man på magisk vis endte opp med heroin hvis man begynte med hasj. Alle med et minimum av omløp mellom ørene vet at årsakene som ligger til grunn for at noen ender opp som heroinvrak er altfor komplekse til at de kan reduseres til noe så enkelt, samt at samfunns- og miljøfaktorer er det som i alle tilfeller er det som betyr mest.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #14 Skrevet 11. mars 2010 Hvordan vet du at det er dritt når du aldri har prøvd og heller ikke kjenner noen som har? Tåpelig holdning. Skal jeg råde folk fra å hoppe i strikk bare fordi jeg ikke vil det selv? Om du er så innmari imot narkotika kan du la vær å klikke deg inn på slike tråder, da. Du har jo åpenbart ingen svar på trådstarters spørsmål iallefall. Vet om flere som røyker hasj av og til, men jeg er ikke interresert i å være venner med dem. Det har hendt noen få ganger, at jeg har vært på fest og noen har gått for seg selv for å røyke hasj, da har jeg ventet en liten stund og sagt at jeg var trøtt og ville hjem. Går aldri tilbake på fester der jeg vet det har vært røykt hasj. Vet jeg ikke har svar til trådstarter, men det er jo lov å håpe at jeg med mitt innlegg får trådstarter vekk i fra å prøve!!! Jeg er helt imot narkotika, og STOLT av å være det Håper bare så inderlig at flere og flere skal bli helt i mot narkotika.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #15 Skrevet 11. mars 2010 Vet om flere som røyker hasj av og til, men jeg er ikke interresert i å være venner med dem. Det har hendt noen få ganger, at jeg har vært på fest og noen har gått for seg selv for å røyke hasj, da har jeg ventet en liten stund og sagt at jeg var trøtt og ville hjem. Går aldri tilbake på fester der jeg vet det har vært røykt hasj. Vet jeg ikke har svar til trådstarter, men det er jo lov å håpe at jeg med mitt innlegg får trådstarter vekk i fra å prøve!!! Jeg er helt imot narkotika, og STOLT av å være det Håper bare så inderlig at flere og flere skal bli helt i mot narkotika. Og, jeg vet at om man bare røyker hasj en gang eller tusen ganger så ligger det litt hasj i hjernen/hodet for ALLTID, absolutt alt forsvinner ikke fra kroppen, litt blir liggene resten av livet.
stortsettglad Skrevet 11. mars 2010 #16 Skrevet 11. mars 2010 Én gangs cannabisbruk kan faktisk være nok til å utløse en psykose, så selv om det for folk flest fysisk sett er mindre skadelig enn alkohol, så kan det være ulemper utover det at mange lar det gå for langt med mengde og kanskje hardere stoffer etterhvert. Selv har jeg prøvd det en del ganger, men aldri på noen fast basis, og jeg kan ikke påstå at det jeg har prøvd her hjemme i Norge har hatt noen særlig effekt på meg. Det har dermed blitt flere forsøk i perioder hvor jeg har bodd i utlandet. Men rusen har aldri vært så god at jeg ikke har takket nei ganske ofte også i disse periodene. Og nå tror jeg rett og slett jeg har vokst fra det hele. Er du redd for at en gang skal føre til flere ganger, og kanskje sterkere stoffer etterhvert, så ville jeg holdt meg unna hvis jeg var deg. Det er grunnen til at jeg selv har holdt meg unna alt annet enn hasj opp i gjennom tenåra, på tross av lett tilgang i bekjentskapskretsen - jeg var rett og slett redd jeg skulle like det for godt. Jeg har aldri følt (verken da eller nå) at jeg har gått glipp av noe, og spesielt ikke når jeg ser hvordan de fleste som prøvde diverse har endt opp i dag... Noen er sterke nok til å komme seg gjennom en "vill" ungdomstid, og likevel klare seg veldig godt i voksenlivet, med utdannelse og karriere, men jeg tror det er unntaket mer enn regelen. Mange i nevnte bekjentskapskrets har klart seg bra på den måten at de er rusfrie i dag og har fast jobb, men få har mer skole enn videregående, mange ikke det en gang, og de fleste virker ikke særlig fornøyd med den jobben de har. En gang er ikke nok i seg selv til at du skal havne på skråplanet, men om du tror du kan ha en svakhet på dette punktet, så er det kanskje aller tryggest å holde seg unna.
Gjest Gjest Marie Skrevet 11. mars 2010 #17 Skrevet 11. mars 2010 ÆRLIG TALT, kom med EKTE argumenter i det minste, da. Virkestoffet i hasj (THC) er fettløselig. Det betyr at det setter seg i kroppens fett, både på magen, i fingrene og i det tynne fettlaget som omslutter hjernen. Når dette fettet forbrennes, forsvinner THC-en. Og det gjør den etterhvert, uansett hvor det ligger hen på kroppen. Ergo ligger det ikke "hasj i hjernen", men til nød i hodet, som du så bestemt påstår. Med din logikk blir en pommes frites også liggende på hjernen resten av livet, eller en valnøtt. Selve hasjen fordamper også, og jeg skulle likt å se bilder eller kilder (troverdige og upartiske som sådan) på dette fenomenet du fabler om. At du kjenner noen som kjenner noen som hadde en bror som blei gal av hasj er IKKE er troverdig kilde. Du virker som en person jeg trenger å understreke dette for. Når du ikke klarer å bruke korrekte termer og ordlegger deg så desperat og unøyaktig har jeg store problemer med å ta deg seriøst.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #18 Skrevet 11. mars 2010 Igjen; tusen takk for mye nyttig info og en del erfaringer! Dette skal jeg legge på minne. Setter pris på at dere tar dere tid til å svare meg!
tineline Skrevet 11. mars 2010 #19 Skrevet 11. mars 2010 Jeg foretrakk personlig hasj framfor alkohol i russetida, men har da heller aldri vært veldig glad i å bli full. Men så er det nå engang slik da, at noen har vurdert at hasj og marihuana skal være illegale rusmidler i vårt samfunn, og jeg stoler på at disse folka har nok omløp i hodet til at jeg velger å holde meg borte fra det nå. Dessuten utviklet festmiljøet mitt seg til et usunt rølpemiljø hvor det var altfor stort omløp av hardere stoffer, så jeg ble rett og slett skremt fra bruken. Så ja: Nei til narkotika!
Gjest Gjest Marie Skrevet 11. mars 2010 #20 Skrevet 11. mars 2010 Du forstår at disse menneskene ikke først og fremst tenker på din fysiske og mentale helse, ikke sant? Hvorfor skal du ikke få kose deg med et rusmiddel du synes er godt og passer deg om det ikke står i veien for resten av livet ditt? En kan bruke cannabis med vett, som med alle andre rusmidler. Så nei; ja til narkotika (iallefall cannabis). Og nei igjen; èn gangs bruk (jeg antar du mener en brukerdose), har svært sjelden utløst en psykose. Disse psykosene folk ser ut til å være veldig opptatt av, er latente psykoser og andre sykdommer. Hasj aleine GIR deg ikke psykose. Den kan bli utløst av stoffet. Derfor; bedre opplysning i skolen uten skremselspropaganda med skikkelige fakta, så mennesker kan ta opplyste valg så mange av disse psykosene kunne vært unngått. Dealern på hjørnet spør ikke i hvilken psykisk form du er før han selger deg det du skal ha. Det sier seg selv, en bør ikke innta NOE rusmiddel om en ikke føler seg på topp, ISÆR rusmidler som kan virke svakt psykedeliske, bl.a. nettopp cannabis.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå