Gå til innhold

Hvis man ikke får solgt bolig, må man betale en del til megler?


Gjest kjein

Anbefalte innlegg

Gjest kjein

La oss si f.eks 55.000 kr.

Hvor mye må jeg betale for megler? Kan man forlenge noen måneder hvis man ikke får solgt boligen sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis du velger å ikke selge alikevel, så betaler du sjeldent noe honorar, bare de faktiske kostnadene (takst,foto,annonser osv), noen tar i tillegg ett gebyr på en 4-5000 for arbeidet som har medgått. merk at dette gjelder bare hvis du har valgt provisjon og ikke timespris. med timespris betaler du for hver eneste time som er brukt.

ett oppdrag varer i 6mnd av gangen, det kan fint forlenges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sanna_*

Jeg hadde en avtale med megler da jeg solgte ifjor at jeg ikke skulle betale noe dersom huset ikke ble solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på hvilken megler du bruker, tror jeg. Notar har vel sånn at hvis du ikke får solgt innen 6 måneder eller noe så betaler du heller ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Bra å høre, - da skal jeg prøve å forlenge dersom jeg ikke får solgt min! ;) ....

å forlenge er aldri noe problem:) men husk å sjekk ut hva du evt må betale, som noen tidligere har sagt så kan det være vanlig å betale de faktiske kostnadene som ikke har noe med megleren å gjøre, for det er jo andre aktører som skal ha pengene sine. takstmenn koster jo gjerne en 2500 kr og oppover og annonsering i aviser f.eks kan jo være noen tusen. dette er såkalte direkte utlegg som du selv betaler til aktørene. kommunale opplysninger kan også falle inn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...