Gå til innhold

Nar kan babyen begynne å sitte i stol?


Gjest gjest12

Anbefalte innlegg

Gjest Fugl Fønix

Veslemor er veldig glad i få sitte på fanget, og det har vi fått beskjed av helsesøster at er greit. Men når kan ho egentlig begynne å sitte i egen høystol? Ho setter seg nesten opp selv nå, men ikke helt. Skal man vente til ho klarer det helt selv?

Ho er fem måneder gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror babyen kan sitte i høystol når han eller hun sitter greit, men ikke lenge av gangen (bare under måltider eller lignende). Hovedregelen er at de skal kunne sitte seg opp selv, men vi fikk vite at det går fint korte perioder av gangen når de har god nok balanse til å sitte i stolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig jeg også.

Vår sitter uten støtte, men setter seg ikke opp helt alene ennå, selv om det ikke ser ut til å være så langt unna.

Han er snart 8 måneder, og har akkuraty begynt å sitte i høystol under måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å sette mine tvillinger i høystol når de var 8,5 mnd. Før det spiste de måltidene i vippestol. Den ene må ha en stolpute rundt seg for å sitte stødig, mens den andre sitter så rett i ryggen som bare det, uten støtte. Foreløpig får de bare sitte når de spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som hun er sterk nok i ryggen :)

Man må jo se det an for hver enkelt unge.. Men prøv litt og se om hun liker det.

Pjokken her er litt over 7 mnd og han kan jo nesten gå. Vi startet å spise i høystol når han var 5 mnd. Da drev han å ålte seg ut av vippestolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...