Gå til innhold

..

Gjest Pharmadilla

Fremhevede innlegg

Skrevet
Når man ikke har så lenge igjen før man er ferdig med studentlivet uansett, er det vel like greit å vente til man er i arbeidslivet og kan ha en normal 9 to 5-type jobb etter permisjon?

Som nyutdannet sykepleier er sjansen for et arbeidsliv innenfor normalarbeidstid forsvinnende liten ...

Så for ts sin del; det _er_ lettere å jobbe turnus jo eldre ungen(e) er, med tanke på evt barnevakt og slikt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Pharmadilla
Skrevet (endret)

.

Endret av Pharmadilla
Gjest Gjest
Skrevet
Åh, pokker, det må jeg fortelle sjefen min!

(Hvorfor i all verden tror du dette?)

Du fremstilte det som at sykepleiere har turnustjeneste, og det har de ikke. Det er det kun leger og fysioterapeauter som har. Sykepleiere jobberi turnus, og det er noe helt annet.

Skrevet
Du fremstilte det som at sykepleiere har turnustjeneste, og det har de ikke. Det er det kun leger og fysioterapeauter som har. Sykepleiere jobberi turnus, og det er noe helt annet.

Eh, nei, det gjorde jeg ikke. Men det som stod i innlegget du refererte til var:

"Turnusutfordringen må du sikkert ta etter studiene uansett."

Her er det ikke framstilt som noe annet enn en utfordring, som igjen refererte til det som ble sagt om turnus i løpet av praksisløpet.

Gjest Gjest_marianne_*
Skrevet
Hei alle sammen!

Etter å ha tittet rundt på forumet i flere måneder har jeg endelig tatt mot til meg, og registrert meg selv! :goodbye:

Saken er da den, at jeg er 20 år og sykepleierstudent på første året. Fremtidig far er 25, og ferdig utdannet reseptarfarmaseut nå som sommeren. Vi ønsker oss barn :yvonne:

Jeg har et p-implantat som går ut ved utgangen av 2010. Hvis vi blir gravide etter dette, vil barnet komme etter at jeg er ferdig med mitt andre (av tre) år på skolen. Er det naivt og dumt å planlegge å få barn mellom andre og tredje studieår? Kommer det til å bli en så stor økonomisk utfordring som vi har fått høre? Jeg kommer jo til å få støtte fra lånekassen, og han kan jo jobbe mens jeg går med perm. Er det lite trolig at jeg kommer til å klare å komme meg tilbake på skolen uten at barnet trenger å i barnehagen allerede fra ettårs-alderen?

Setter pris på tanker og kommentarer av alle slag! :sukk:

Ser du har fått mange fine svar :) tenke bare jeg skulle slenge inn mine tanker også. Vi tenkte også masse på å gjøre som dere og få barn mens jeg er student. Men vi har kommet fram til at vi venter. Nå er jeg ferdig til sommeren, så er tanken å begynne og jobbe. Så starter vi prøvingen rundt juletider, på den måten rekker jeg og jobbe et år først. Kjenner nå at jeg er veldig glad for at vi har ventet, det siste året har blitt mer krevende enn jeg regnet med, så er glad for at jeg bare har hatt meg selv å tenke på.

Så til slutt vil jeg bare si at selv om det kanskje virker som en envighet til du er ferdig, hadde samme følelse selv så går det fort! Syns det siste året bare har flydd avsted.

Men ønsker dere lykke til unasett avgjørelse :)

Gjest Gjest
Skrevet
Tusen takk for kommentarer og tanker!

Vi er heldigvis økonimisk fornuftige begge to, og har mer enn nok av oppsparte midler i tilfelle det skulle skje noe som ikke var etter planen. Og han kommer jo til å ha en god inntekt etter at praksisen er ferdig til sommeren =)

Jeg er ganske skoleflink, så å sette seg inn i stoffet igjen etter et år borte tror jeg kanskje skal gå bra. Uansett er det jo ikke slik av vi skal glemme alt vi har lært på skolen, bare fordi eksamen er overstått. Det er jo forståelsen jeg har med meg videre som er viktig og som det tar lang til å opparbeide seg. Og den glemmer man jo ikke, der er som å lære å sykle ;)

Nei, det er ikke sannsynlig tror jeg. Jeg er skoleflink selv, og har alltid hatt tipp topp karakterer uten å jobbe mye for det. Men jeg har ikke tid til å studere med baby, og dessuten fungerer ikke hodet nok til at jeg kunne studert. Jeg har en baby som ikke sover godt, og med lite søvn har man nok med å passe baby. Du vet ikke om du kommer til å få et friskt eller sykt barn, hvor frisk du selv kommer til å være, det er faktisk en stor påkjenning å få barn.

Det kan komme til å gå fint, men jeg ville belaget meg på barnehage/barnepass for å fullføre studier. Evt. vent ett år med barn, det er nok det beste. For at du skal få støtte av lånekassen må du faktisk føde under studietiden, ikke midtveis i studiet i en pause. Husk det..

Du har rikelig tid, tenk deg godt om. Om du skal nyte tiden med barnet er ikke studering noen enkel løsning, begge deler er hardt arbeid.

Anngående å ikke ha barnet i barnehage allerede fra ettårsalderen, vet jeg ikke hvordan vi skal få til det. Men jeg vet at når den tid kommer, vil jeg ikke "sløse" bort de første årene til barnet med å plassere det i barnehagen... vi har ingen obligatoriske forelesninger på skolen jeg går på, er det sannsynlig at jeg kommer til å klare å studere hjemmefra med et lite barn i huset?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...